Miten pukeutuisin tällaiseen tilaisuuteen, ideoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilly"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lilly"

Vieras
Olen menossa erittäin tärkeään työtilaisuuteen, jossa haluan olla edukseni. Ongelma vain on se, että tilaisuus ei ole mikään varsinainen "juhlapuku" -tilaisuus, vaan vaatetuksen pitäisi olla tyyliin "smart casual" - vaikeaa!! Pitäisi siis olla riittävän tyylikäs/särmä/huoliteltu, mutta ei missään tapauksessa YLIpukeutunut. Eli haluan näyttää siltä, kuin voisin pukeutua näin vaikka joka päivä :)

Kalastajan vaimon tietyt tyylisuunnat miellyttää, harmaa sopii minulle hyvin värinä. Jotain harmaata neuletta, jota asustaa jotenkin? Särmä käsilaukku/kengät? Tykkään yksinkertaisista linjoista, ei mitään hörhelöitä tai guess-blingblingiä. Eikä myöskään epämukavia/liian antavia leikkauksia.

Vartaloltani olen normaali, keskimittainen ja sopusuhtainen, ei mitään liikoja "ulokkeita" ;)

Ehdottakaa asuja ja tyylejä, kuviakin saa laittaa! Kiitos!! :)

Itse pukisin ehdottomasti mekon!

Miltä kuulostaisi mustat suorat housut ja harmaa neuletakki, jonka alla väreihisi sopiva sikkitoppi? Noihin saa kyllä rahaa menemään, jos haluaa kalliin näköisen lopputuloksen. Sitten vielä vähän arkikassia pienempi laukku ja kengiksi jotkut siistit sisäkengät, eli korkkarit tai ballerinat. Se kenkien vaihto tekee ihmeitä.

Mä olen tuon tyyppisissä käyttänyt villakangashousuja ja seuraksi sopii laadukas neulekin tai neuletakki. Tai bleiseri. Kengiksi siistit korkkarit. Miksei hamekin, mutta itse olen suosinut housuja.

Itse olen laittanut pikkumustan ja sitä pehmentämään esim. siisti neulebolero/jakku, korkkarit, pikkulaukku ja hillitysti koruja. Hiukset siistille nutturalle. Olen siis alle 30 v. ja joutunut työn puolesta paljon vastaaviin tilaisuuksiin, missä pääasiassa keski-ikäisiä miehiä, eli en halua vetää huomiota itseeni liikaa, mutta kuitenkin pukeutua asiallisesti.

Mäkin laittaisin mekon, vaikka kotelomekon ja sen päälle pikkubolero. Ohuet sukkikset ja korkkarit.
Toinen vaihtoehto on leveät suoralahkeiset housut ja niihin kuuluva jakku. Jakun alle ohut toppi tai paita ja jalkaan (sukat) ja korkkarit.
Neuletta en laittaisi, ellei se olisi Burberry tms oikeasti tyylikäs neule.

Tyylikäs kynähame, korkkarit, rento silkkipusero ja jakku.

Housupuku näyttää hyvältä todella harvan naisen päällä.

Jos haluat laittaa housut, ehdotan mustia farkkuja, tyylikkäitä kenkiä, silkkipuseroa ja jakkua.

Kotelomekko on usein vähän ylipukeutumista. Smart casual ei ole miehillä tumma puku vaan astetta rennompi, joten itse jättäisin mekon kaappiin.

Mikäs sen George Clooneyn vaimon nimi olikaan? Hänellä on todella hyvä nuorekas bisnestyyli.

[QUOTE="mimmi";30335214]Tyylikäs kynähame, korkkarit, rento silkkipusero ja jakku.

Jos haluat laittaa housut, ehdotan mustia farkkuja, tyylikkäitä kenkiä, silkkipuseroa ja jakkua.

Kotelomekko on usein vähän ylipukeutumista. Smart casual ei ole miehillä tumma puku vaan astetta rennompi, joten itse jättäisin mekon kaappiin.

Mikäs sen George Clooneyn vaimon nimi olikaan? Hänellä on todella hyvä nuorekas bisnestyyli.[/QUOTE]

Tätä peesaan. Ja laukkuun & kenkiin kannattaa kiinnittää huomiota, laatu näkyy.

[QUOTE="mimmi";30335214]Tyylikäs kynähame, korkkarit, rento silkkipusero ja jakku.

Mikäs sen George Clooneyn vaimon nimi olikaan? Hänellä on todella hyvä nuorekas bisnestyyli.[/QUOTE]

Mä olen kyllä ihan eri mieltä! Mutta mielipideasioitahan nämä ovat.

Ensinnäkin kynähame on todella armoton vartalolle korostaen sekä vatsan että lantion ongelmia. Housuista taas löytyy monenlaista mallia eri vartalotyypeille.

Ja mekko ylipukeutumista, whaaat? Mekkoja on miljoonanlaisia, ainoa yhdistävä tekijä on, että ylä- ja alaosa sopivat pomminvarmasti yhteen. Miten vaikka neulemekko on ylipukeutumista? Mulla on töissä (casual) melkein joka päivä joku mekko, ja useimmiten kotonakin. Yöpaitakin on mekko.

Jakku sen sijaan voi mennäkin vähän yli, jos ap suunnittelee neuleeseen pukeutumista.

Yhteistyössä