Miten pukeutua häihin??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Apua, viimeisimmistä häistä aikaa jo yli 10v. Onko jotain erityistä sääntöä miten pukeutua? Kuinka "arkisesti" voi pukeutua? Voiko käyttää kuviollista hametta, toppia ja trikoojakkua? Saako olla mustaa? Entäs ne sukkikset? Apua, pikaisesti, häät jo viikonloppuna ja aika loppuu kesken. Viimeisimmän raskauden jälkeen lihosin 17 kiloa, joten olen aika tukevassa kunnossa. KappAhlin ja Lindexin valikoima koluttu eikä mitää mieleistä löydy =(

Mun mielestä ei trikoorättejä tai mitään perus arkivaatteita.
Tosin ku noita hääohjelmia katsoo, niin taitaa olla suomalainen pukukoodi trikoo ja virttynyt.

Mustat suorat housut tai siisti hame ja joku "satiininen" juhlavampi paita? Tai sitten ihan juhlavakankainen mekko. Jos on yksiväristä tai tylsää muuten niin joku näyttävämpi koru. Ja hiukset nätisti ja iho sileeks.

Puhas pitää olla. Hiuksiin kiharat tai suoristetut ja hiukan lakkaa että kimaltelee. Kasvoihin edes kevyttä meikkiä. Suorat housut, hame tai mekko; kuitenkin juhlavaa materiaalia. Kirkossa tulee peittää olkapäät. Jalkaan ehdottomasti läpinäkyvät sukkahousut ja ballerinat tai korkokengät. Koruja miten kokonaisuuteen sopii. Häissä on vaikea olla ylipukeutunut ;)

Mä vaan en ole mitään jakkuihmisiä =( Kiristää ja tuntuu inhottavalta. Pukukopit koluttu ja olo on lähinnä vain ahdistava. Kyseessä on miehen serkun häät. Eivät ole kovin läheisiä, mutta kutsu tuli. Nähdään siis tyyliin kerran vuodessa.

Ei kokovalkoista eikä kokomustaa mekkoa.

Yhden häävieraan muistan eräistä häistä hyvin. Hänellä oli tummansininen college-pusero ja tummansiniset college-housut. Kyseessä ei ollut 10-vuotias pikkupoika, vaan 35+ (en tiedä tarkkaa ikää) tuhdinpuoleinen naisihminen. Häät olivat perinteiset kirkkohäät.

Musta tuntuu et nykyään häissä on jos jonkinlaista pukeutumista.. siis ihan juhlavermeitä, mut mitään etikettejä ei näytä noudatettavan, on tosi lyhyttä ja paljastavaa pukeutumista, yms. ootteko muut huomanneet saman?

Yhteistyössä