Miten puette pojat häihin?

joe
Meillä on lauantaina pojan kummin häät. Pojalla, 2-v. on vaaleanruskeat pellavahousut, joihin on silitetty prässit sekä sini-ruskea ruudullinen-raidallinen lyhythihainen kauluspaita. Jalkaan laitetaan siistit, uudet sandaalit. Meillä olis pojalle tummansiniset suorat housut olemassa, mutta kun nuo pellavaiset sattui eteen, niin otin ne ehdottomasti, koska eivät hiosta kuumalla säällä niin kuin keinokuituiset.

santra
Meidän 1,5v oli just häissä beiget suorat housut, valkoinen kauluspaita ja siinä päällä ruskea vanhanaikainen pellavaliivi, jossa solmu takana.. :) Sit mun siskon pojalla, oli yhissä häissä hellepäivänä lyhythihainen kauluspaita ja pellavaiset sortsimalliset pussihousut henkseleillä :)

mie
suorat housut / tummat farkkutyyppise pökät, lyhyt hihainen valkoinen kauluspaita kera pienen krakan oli tuolla pienellä häissä. Isompi ei suostu krakaa laittaa, joten ostettii sitten v.punanen kauluspaita kera farkkujen...

Piika-äiti
Yleensä ovat olleet mustissa suorissa housuissa ja kauluspaidassa, joka on yleensä ollut valkea tai sitten lapselle erityisen mieluinen muun värinen. Hihan pituus on määräytynyt vuodenajan mukaan. Joskus kaulassa on ollut kraka, joskus mirri ja joskus bola. Jalkaan mustat sukat ja siistit mustat nahkakengät. Nykyään teinit laittavat jo päälle pikkutakinkin.

Poikkeuksen tekee alle 3-vuotiaat. Esimerkiksi mummonsa häissä iltatähti tallusti satuhenkisissä keltavihreissä henkselisissä pupupolvihousuissa, valkeassa bodyssa ja vihreässä nutussa. Jalassa oli vihreät sukat ja mustat sandaalit.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
mulla on sellanen vanhanajan poikien puku tuolla sällillä ja siihen sopiva kagas lippis, liivi ja housut pellavaa ja ihanat sekä valkonen paitapusero alla hihat käärittynä.
Kuulostaa mahtavalle :)!
Meillä kans pojalla tätä tyyliä juhlavaatteet aina olleet. Elloksen Theo&Paulinen mallistosta olen ostanut. Kesäksi on ollut niitä polvihousumittaisia pellavapökiäkin ja sitten on ihan pitkälahkeisia. Paitapuserot jotain vaarinkauluspaitaa ja liiviä (ei neuleliiviä) jne. Ja pellavalippis ollut kans.

Poika nyt 6v ja useampi tuollainen löytyy meiltä. En tykkää suorista housuista pikkupojilla yhtään, mutta farkuissa ei meiltä juhliin lähdetä.

Yhteistyössä