Miten puette lapsenne nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmeliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmeliini

Vieras
Tuntuu kyllä että olen joskus ihan tyhmä kun mietin että herrajumala miten tuon lapsen nyt pukee tarhaan tai ulos. Eli sitä nyt tässä mietin että vieläkö käytätte lapsellanne pitkiksiä/sukkahousuja housujen alla? Jos on lämmintä esim 5 tai 10?
Asutaan Seinäjoella, täällähän nyt on kevät ja lämmintäkin päivällä. Olen pukenut lapselle vaan housut, esim t-paita, pitkähihainen paita, ja vaikka gollege housut. Sitten huivi,pipo, ja kevyet eli kevät takin ja ulkohousut.

en ole käyttänyt pitkiksiä koko talvena parivuotiaalla, vaan sisähousujen päällä villapukua/fleeceä ja haalaria. jos pysyy reilusti yli nollan asteet, niin tarkenee fleecepuvulla ja kosteudenpitävällä vk haalarilla. laitan edelleen kaksiosaisen fleeceasun päikkyynkin mukaan, harkitsevat sitten siellä, et käyttävätkö koko aluspukua päivän mittaan. itse olen viluinen ja puen pojankin vielä kahteen lakkiin, kypärälakki ja pipo. siitä on sitten helppo vähentää. yhtenä aamuna oli nollassa, joten villapuku ja vk puku oli oiva valinta. mieluiten liikaa, kuin liian vähän...

sukkahousut, housut body ja pitkähihanen paita, sekä vähä ohkasempi toppapuku.. hattu ja hanskat, sekä kumpparit.. liekkö sit liikaa. mut vähempi tuntus niin kylmälle :D

Joo olen kans tarhaan laittanut fleecehaalarin mukaan, että saavat käyttää jos siltä näyttää. No huh, olen minä osannut pukea sitten :D Paitsi huomasin ku lapsen vein aamulla että kaikilla oli jo lenkkarit, minä vaan kuljetan vielä ihan talvi kengissä :D No huomenna lenkkarit jalkaan!

Tällä hetkellä +4. 5v laittaa aamun ulkoiluun pikkuhousut,collarit ja reimatecin vk housut, yläosaan trikoopaidan, fleecen ja kuoritakin, vikingit jalkaan. On lämminverinen lapsi.
2v laittaa yksinkertaiset sisävaatteet, collegetakin ja fleecevuorellisen kurapuvun. Jalkaan villasukat ja huopakumpparit. On kylmäverinen lapsi.
Haen pois jo ennen ip ulkoilua, joten voi mennä vain aamusään mukaan.

Minä laitan vielä kollareiden alle pitkiktiset ja t-paidan ja pitkähihaisen, mutta heillä on vaan sitten vk-haalari siinä päällä :) välillä alle +5 asteessa on villapukukin vielä välissä :) Ehkä kohta voi luopua pitkiksistä :D

Just vaihdettiin kengät lenkkareihin välilkausikengistä ja puuvillapipo lippikseen. Colleget ja ohuet ulkohousut, välikausitakki. Neulesormikkaat pistin vielä matkaan. Ekaluokkalainen.

Meidän lapsilla vanhat toppahousut ja tarvittaessa fleecetakki ja sitten vk-takki. Päivällä vaan vk-vaatteet. Täällä on aamulla kylmä ja ulkona tuulee kyllä koko päivän.

Yhteistyössä