Miten puet tyttösi päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja daaaag
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

daaaag

Vieras
Onko trikoo paidat ja velourhousut järkevimmät, vai pidetäänkö paljon mekkoja tai hameita?
Ajattelin aloittaa vaatehankinnat syksyllä alkavaa päiväkotia varten tai siis ihan kotielämääkin varten, mutta en haluaisi ostaa kovin paljoa sellaista mitä ei päiväkotiin epäkäytännöllisyyden vuoksi viitsi laittaa. Eli suhtautuuko hoitajat kuinka esim sellaiseen, että hame otetaan pois ulkoilun ajaksi ja laitetaan sitten taas sisällä päälle?
Olisi tosi kiva siis pukea hameita ja mekkoja, mutta "tavataanko" niitä pitää päiväkodissa aika pienillä?

Mun mielestä kaikista helpoin on ollu legginsit/ sukkikset, t-paita ja päälle tunika- mallinen mekko. Meillä ei paljoa muuta ostella enää :) tunikan päälle saa helposti ulkovaatteet, on ihanan väljä eikä haittaa leikkejä mutta on silti mun tytön mielestä mekko :)

Meillä verkkarit ja velourhousut on kirosana tuon 3v. tytön mielestä :laugh: Eli meillä käytetään päiväkodissa aina legginsejä, mekkoja ja hameita :) Ei oo päikyn tädit mitään maininneet että olis epäkäytännölliset tai että pitäis olla toisenlaiset.

Ihan samoja vaatteita voi käyttää kuin kotonakin. Ihan mikä tahansa farkuista collegehousihin ja hameista legginseihin käy. Tärkeintä että lapsellasi on mukava olla. Päiväkotiin ei todellakaan tarvi hankkia erikseen vaatteita.

Meidän tytöllä on aika harvoin hame/mekko, pääosin legginsit/sukkahousut + tunika tai farkut/verkkarit/collegehousut + paita. Ne on tuntuneet käytännöllisimmiltä.

Meillä 3-v:llä vaihdellen kaikkea, velourhousut, farkut, mekot, hameet. Itse yleensä ilmoittaa mitä haluaa seuraavana päivänä laittaa. Pakkasilla ne velourhousut on kyllä ihanat siellä villahaalarin alla, mutta muuten en näe estettä tai epäkäytännöllisyyttä mihinkään muuhunkaan.

Miksi se hame/mekko pitäisi ulos ottaa pois? Meillä se on ihan mennyt haalarin alla, ja kun on niin lämmintä että pelkässä mekossa tarkenee, sitten siinä ulos. Ei sinne kannata sellaisia "pyhämekkoja" laittaa, joita varoa tarvitsee.

Yhteistyössä