Miten puet lapsen talvisäähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eka Talvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eka Talvi

Vieras
Olen tulossa puolitoistavuotiaan tyttöni kanssa Suomeen lomalle helmikuussa, ja olenkin tässä miettinyt, että mitä pitäisi reissua varten hankkia lapselle. Asuinpaikassamme ei ole koskaan kylmä (talvi täällä vastaa Suomen syksyä ehkä), eikä meillä ole mitään paksuja vaatteita tai kenkiä olemassakaan. Mitkä vaatekappaleet ovat lapsella MUST Suomessa? Millaiset kengät? Jos en täältä onnistu kaikkea löytämään, mihin (mielellään yksi liike/tavaratalo) minun kannattaisi mennä Helsingissä, kun sinne varmaan sitten melkein suoraan kentältä joudun suuntaamaan?

Vaikutan varmaan aika uusavuttomalta, mutta olen ollut todella pitkään poissa Suomesta.. Täällä on mutenkin aika haasteellista löytää talvikamppeita, vaihtoehtoni rajoittuvat "mountain" harrasteliikkeisiin ja urheiluvarusteliikkeisiin (Northface,Nike) mutta en tosiaan tiedä, että onko esim. Northface toppis lapselle liian kevyt pakkaseen?

Kiitos avusta!

Riippuu ihan siitä mitä aiotte täällä ollessanne tehdä. Aiotteko ns. Ulkoilla oikeast vai lähinnä shoppailla jne. Rattaissahan lasta voinpitää oeitektynä, kiinohuemmallakin asulla pärjää. Mut jos lapaen on trakoituskävellämitse niin villapuku+ toppapukubolis suotava y hdistelmä. Ei kukaan tuttava vois lainata teille vaatteita? Vai eikörahasta ie nii tarkkaa... :D

No kyllä varmaan sitä "oikeaa" ulkoiluakin tulee harrastettua, haluan että lapseni pääsee kokemaan lumesssa leikkimisen riemun. :) En halua tuhlata ylenmäärin vaatteisiin, mutta hankitaan mitä tarvitaan eli siinä mielesä rahan meno ei ole ongelma. Käviskö siis lapselle toppatakki ja farkut kaupungille mennessä, ulkoillessa sitten toppahousut tuohon? Millaisia alusvaatteita te käytätte lapsilla talvella?

puet lapsen just niinkuin sinä itse pukeutuisit lumileikkeihin toppahousut, takki, pipo, aluslakki, normialusvaatteet ehkä kalsarit ja t-paita normivaatteiden alle ja toppa rukkaset

Yhteistyössä