Miten propuista eroon kurkussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei auta. Tehokkain/ainoa konsti on varmaan nielurisojen poisto, mutta sen seurauksena saattaa sitten tulla äänen käheytymistä ja kurkkukipuilua.
Proppuja voi yrittää kalastella hammasharjan varrenpäällä, mutta tällä kotikonstilla niitä on mahdotonta saada pois kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hml:
Ei auta. Tehokkain/ainoa konsti on varmaan nielurisojen poisto, mutta sen seurauksena saattaa sitten tulla äänen käheytymistä ja kurkkukipuilua.
Proppuja voi yrittää kalastella hammasharjan varrenpäällä, mutta tällä kotikonstilla niitä on mahdotonta saada pois kokonaan.

eli siis ikuinen vaiva! itte kaivelen niitä pumpulipuikolla ja hammastikuilla! ärsyttää vaan kun suussa maistuu paska!

Joo ei siinä varmaan muu auta kun säännöllisesti vaan poistaa niitä, mulla joskus irtoilee itekseenkin kun yskii
ja en ole huomannut että niistä makua tulisi suuhun

Mulle lääkäri sanoi, että vaikka nielurisat poistettaisiin, nin ongelma ei häviä.. Kurkussa kuulema on lisäksi (ainakin) yksi risa lisää ja ongelma siirtyy sinne, sieltä niitä ei kyllä saa kaivettua mitenkään pois.. Komadoraudalla on kätevä kaivaa niitä, mulla ainakin ne tekee sellaisa onkaloita, joissa se proppu sitten on, yäk!

Minulla on ollut muutaman kuukauden ajan proppuja nielussa. Saanut jatkuvasti ronkkia, ja tällähetkellä monia reikiä nielussa. Turvonneen reikäisen näköinen. Hengitys ei kovin hyvältä tuoksu ja välillä vertakin ronkkiessa tulee. Eipä taida tulla ikinä kuntoon, sen kun vain pahenee :(

Pumpulipuikolla minä niitä poistelin. sit kun siitä reiän vierestä oikein painaa sillä puikon päällä, niin sitä valkoista möhnää tuli ihan reilusti sieltä nielurisan sisältä. Nyt onneksi nielurisat poistettu, ja suu on raikas eika haise raadolta! :)

Painelet vaan, mulla oli käytössä teelusikan toinen pää. Ja siihen paineluun tottuu, ei yökötä eikä vähän tule verta niin helposti kun on jonkin aikaa harrastanut. Se on tavallaan jopa kivaa :D

Nielurisat on täälläkin poistettu joten se harrastus on mennyttä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja apo:
auttaako joku suuvesi? esim. sb 12

kyl mul alkanu proput lähtee vandemecumin suuvedellä ku aamuin illoin kunnol kurklaa nielun.sekä räkii ja tekee sellast kummallista liikettä nielussa,vähän ku oksentais sit räkii päälle nii ne irtoilee..kandee kans vähentää maitotuotteita,ja aina juoda vettä päälle jos jotai maitotuotteit syönyt..ja muutenki aina ruokailun jälkee juoda vettä lasi tai 2 .Saunominen kovissa löylyissä myös auttaa irrottaa niit..Sekä valkosipulii kandee syödä.

Mulla proput johtu suolisto-ongelmista, eli siis vatsasta jotenkin, en tiedä miten, mutta ruokavalion perussiistimisellä loppuivat. Tuo hammasharjalla poistelu mulla ainakin lisäsi tuotantoa entisestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Miten pystytte kaivelemaan nielussa? Mulla tuppaa tulemaan oksu pelkästään takahampaiden harjauksesta.

Ihan helposti. Mutta mulla ei meinaa kyllä tulla oksennus takahampaiden harjauksesta. Takakielen harjauksesta kylläkin.

Eilen illalla kaivelin kun kuulemma siellä olis enemmänkin tavaraa, mutta ei lähtenyt kuin yksi pieni proppu. Mutta lisäksi sieltä tuli teelusikallinen semmosta haisevaa nestettä. Siis voi yäk.

Mulla siis ei ole niin että se pallero ois vaan sen propun pää. Tai sitten en saa niitä vaan tulemaan.

Tajusittekohan yhtään mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja viersa:
Mulle lääkäri sanoi, että vaikka nielurisat poistettaisiin, nin ongelma ei häviä.. Kurkussa kuulema on lisäksi (ainakin) yksi risa lisää ja ongelma siirtyy sinne, sieltä niitä ei kyllä saa kaivettua mitenkään pois.. Komadoraudalla on kätevä kaivaa niitä, mulla ainakin ne tekee sellaisa onkaloita, joissa se proppu sitten on, yäk!

Jep, minulla siirtyi angiina kielirisaan nielurisojen poiston jälkeen. Mutta sen yhden kielirisatulehduksen jälkeen ei ollut enää mitään. Noita proppuja ei ole ollut (tai sitten en ole ymmärtänyt mitä ne on, kun minusta minulla oli valkeita läikkiä nielurisoissa aina angiinan yhteydessä ).

Minä pystyn kaivelemaan proppuja pois kielelläni, mutta minä pystynkin työntämään kieleni vaikka nenänieluuni. Youtubessa vastaavia suorituksia voi etsiä hakusanoilla "swallow tongue".

Mul on viikon aikana toinen nielurisa hävinnyt ja siihen on monttu tullut jonkja tilalle on tullut valkoista mönjää. toisessa nielurisassa on pieniä reikiä kuin madon syömiä jälkiä ja suussa maistuu pahalle. kurkussa oleva juttu mikä nyt siinä roikkuu en muista nimeä niin on myös puoliksi valkoinen. kuumetta ja nivelikipuja myös on. lääkäri määräsi antibioottia mutta ei auta mitään. pahimmillaan en saanut henkeä kuin leuka pystyssä olemalla koska kurkku on niin turvonnut. lääkäri sanoi malmilla ettei mua mikään vaivaa. varmaan valelääkäri oli. onko muilla ollut samankaltaisia oireita ja jos on niin minkälaista hoitoa olette siihen saaneet.

Yhteistyössä