Miten pomo voi toimia näin??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja GRRR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

GRRR

Vieras
Miehelle tarjottiin epävirallisesti ylennystä. Haastavampia ja vastuullisempia tehtäviä, vähemmän matkapäiviä ja parempi palkka. Houkuttelisi tietysti, lapsiperheelle n.500e kuussa lisää olisi paljon..

No, miehen lähin esimies ei suostukaan päästämään miestä! Pitää tätä "oikeana kätenään" ja kuittaa bonukset hyvin tehdyistä kaupoista. Ja mies ei hyödy siitä näköjään mitenkään vaikka miten juoksee kieli vyön alla miellyttääkseen pomoaan.

Eli joku "huonompi" saa nyt sitten tämän paremman paikan.
Motivaatio on arvatenkin valtava tehdä töitä firmassa, jossa etenemismahdollisuudet torpedoidaan huolella :(

Alkuperäinen kirjoittaja GRRR:
Miehelle tarjottiin epävirallisesti ylennystä. Haastavampia ja vastuullisempia tehtäviä, vähemmän matkapäiviä ja parempi palkka. Houkuttelisi tietysti, lapsiperheelle n.500e kuussa lisää olisi paljon..

No, miehen lähin esimies ei suostukaan päästämään miestä! Pitää tätä "oikeana kätenään" ja kuittaa bonukset hyvin tehdyistä kaupoista. Ja mies ei hyödy siitä näköjään mitenkään vaikka miten juoksee kieli vyön alla miellyttääkseen pomoaan.

Eli joku "huonompi" saa nyt sitten tämän paremman paikan.
Motivaatio on arvatenkin valtava tehdä töitä firmassa, jossa etenemismahdollisuudet torpedoidaan huolella :(

ei se pomo sitä päätä vaa mies päättää lähteekö ja pomon on sopeuduttava

Siis kyllä se pomo on kieltäytynyt päästämästä. Eri alueet (Suomessa kuitenkin) kyseessä.
Kyllä alkaisin katselemaan uutta työpaikkaa kokonaan jos olisin mun mies :/

Mä en ymmärrä miten niin kieltäytynyt päästämästä. Eihän nyt ketään voi väkisin töissä pitää. Jos joku tarjoaa ylennystä, niin kai sitä nyt voi paikkaa vaihtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis kyllä se pomo on kieltäytynyt päästämästä. Eri alueet (Suomessa kuitenkin) kyseessä.
Kyllä alkaisin katselemaan uutta työpaikkaa kokonaan jos olisin mun mies :/

Eihän se sitä voi kieltää tai siis estää ottamasta vastaan tarjottua työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Voihan se pomo noin sanoa, mutta työntekijä voi kuitenkin ottaa tarjotun työn vastaan.

olen samaa mieltä. ketään ei voi Suomessa pakottaa jäämään töihin, jos on menossa toiseen paikkaan. liitosta voipi kysellä miten homma kannattaa tehdä moraalisesti oikein.

Siis sisäinen siirto kyseessä.

itse siirryin ylempiin hommiin ns sisäisellä siirrolla eli vanhana työntekijänä. lomat ja muut edut säilyi. ei ongelmia eikä entinen pomoni olisi mitenkään voinut estää minua, ei laillisesti eikä muutoinkaan.

Siis sisäinen siirto kyseessä.
Mites tää pomo on sitten ajatellut estää miestä vaihtamasta? Sitoo köydellä työtuoliin vai kiinnittää käsiraudoilla pöydänjalkaan? Telkeää johonkin varastohuoneeseen tai komeroon?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mies aika nyhverö jos ei osaa puoliaan pitää, sehän sen päättää ja jos toinen pomo vielä korkeampi, tällä pikkupomolla ole asiaan mitään sanomista

Peesi. Se on ihan sama mitä pikkupomo sanoo, isomman pomon sana on laki. Tai ei nyt ihan laki, lain puitteissa laki siis :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mies aika nyhverö jos ei osaa puoliaan pitää, sehän sen päättää ja jos toinen pomo vielä korkeampi, tällä pikkupomolla ole asiaan mitään sanomista

Peesi. Se on ihan sama mitä pikkupomo sanoo, isomman pomon sana on laki. Tai ei nyt ihan laki, lain puitteissa laki siis :D

Molemmat ovat isoja pomoja. Tyyliin länsi-Suomen iso-pomo ja etelä-Suomen iso-pomo. Toisen alueen pomo haluaisi ottaa mieheni sinne parempiin hommiin, mutta toinen ei halua päästää.
Taidan ilmaista itseäni kehnosti :D :D
Joo en tiedä mikä nössykkä mieheni ilmeisesti onkaan. Mua tuntuu ärsyttävän tää kuvio enemmän :kieh:

Yhteistyössä