miten pitkään lapsiveden menosta synnytykseen?

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
...
veljen vaimo on synnyttymässä just:) lapsivedes meni yöllä ja vieläkään ei supistuksia, edes lääkkeillä.. miten pitkään pidetään noin et vedet menneet mut muuten ei edisty? kyseessä jo aika iäkäs nainen.. ja hänellä muukin sairaus.. ollaan ihan huolissaan täällä:/ku on kokemuksia et pidetään aivan pitkää´n ja sit onkin jo kaikkien henki vaarassa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
veljen vaimo on synnyttymässä just:) lapsivedes meni yöllä ja vieläkään ei supistuksia, edes lääkkeillä.. miten pitkään pidetään noin et vedet menneet mut muuten ei edisty? kyseessä jo aika iäkäs nainen.. ja hänellä muukin sairaus.. ollaan ihan huolissaan täällä:/ku on kokemuksia et pidetään aivan pitkää´n ja sit onkin jo kaikkien henki vaarassa..
Tässä tilanteessa ei voi muuta kuin odotella ja luottaa, että lääkärit tietää mitä tehdä. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Yhdellä ystävällä käynnistettiin vuorokausi vesien menon jälkeen ja siitä meni vielä melkein vuorokausi siihen että vauva oli maailmassa
mulla kävi esikoisen kanssa juuri noin, eli vedet meni liki 2 vrk aikaisemmin, kun vauva sitten vihdoin syntyi. Nyt toisella vesien menosta 2 tunnin kuluttua vauva syntyi.
 
tytteli
En nyt muista onko se 12 vai 24 tuntia vesien menosta, kun synnytys käynnistetään, jos ei oo itsestään alkanu. Hänellä on kuitenkin ilmeisesti jo yritetty käynnistää, jos on lääkkeitä saanu. tulehdusvaaran takia ne kyllä käsittääkseni hankkii sen lapsen maailmaan tavalla tai toisella vielä tänään.
 
vieras
eka lapsivedet meni lauantai-sunnuntai välisenä yönä esikoinen synty maanantai 02.00
toka vedet meni noin 02.00 keskimmäinen synty seuraavana päivänä 15.50
kuopus vedet meni illalla noin 18.00 lapsi synty aamulla 9.30 teho suihkeen jälkeen.
 
gfg
Minulla käynnistettiin vasta 28 tuntia vesien menon jälkeen streptokokin takia. Muuten oltaisiin odotettu ainakin vuorokausi vielä. Ja streptokokin jälkeen aloitettiin voimakkaasti tipalla, muuten kai oltaision käynnistetty pillerillä mikä ei välttämättä tehoa pariin päivään.
 
oho
"iäkäs nainen ja hänellä muukin sairaus" Onko se muukin sairaus sen lisäksi että hän on iäkäs vai sen lisäksi että on raskaana? :) sori oli pakko, osu niin sanavalinta silmään.
 
viiden äiti
Mulla meni yhdestä neljä vuorokautta ja lopulta kuumeen vuoksi sektio. Muut syntyneet alakautta ja vedenmenosta syntyi yksi kuudessa tunnissa, nopeammin kuin ilman vedenmenoa.
 
Mulla meni ekalla kerralla lapsivedet to-pe välisenä yönä ja synnytys käynnistettiin oksitosiinilla lauantaina.
Kolmannella kerralla itseasiassa tais mennä samanlainen aika, lapsivedet meni yöllä ja lähdettiin sairaalaan. Sairaalassa oltiin vielä toinen yö, ja sitten käynnistys.
 
mi
Mulle sanottiin viimeisestä, että vuorokauden päästä lapsivesien menosta aletaan käynnistää, jos ei käynnisty niin toisen vuorokauden aikana tehdään sektio. Mulla vedet meni aamulla klo 9 ja supistukset alkoivat illalla klo 20 klo 22 oli poika maailmassa. (Onneks olin sairaalassa avautuminen tapahtui tosi nopeesti.)
 

Yhteistyössä