Miten pitkään käytätte välikausipukuja?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei pakko:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Samalla saa suositella sitten jotain hyvää ja edullista pukua. Tyttö kasvaa pituutta niin vauhdilla että sama puku tuskin menee enää syksyllä. Kovin kallista en viitsi muutaman kuukauden takia ostaa. Enkä viitsi ostaa hirveesti kasvuvaraakaan kun just kävelemään oppinut ei osaa kävellä kovin väljissä vaatteissa.
Markeiteista saa edullisia, vaikkapa Prismasta Ciraff tms.
Onks noi halpiksetkin sitten kosteusuojattuja? Kun luulin ettei ole ja silloin periaatteessa farkut, takki ja tarvittaessa kurikset ajais saman asian.
mä en ainakaan haluis möyrytä pihalla farkuissa ja kuriksissa....
Mikset? 70-luvulla ei paljon muuta vaihtoehtoa ollut ja ihan normaalina itseäni pidän..
no on se aika kökköä vuoden vanhana leikkiä farkuissa...ja nyt ei olla enää 70-luvulla,mutta jos et halua ostaa haalaria niin ei siinä mitään!
Lähinnä neuvoja kyselen, kun tosiaan esikoinen kyseessä niin en tiedä kannattaako ostaa vai ei. Tuntuu vaan kalliilta hankinnalta jos käyttö jää pariin kertaan, mutta jos sitä voi käyttää kesälläkin eli useamman kuukauden niin asia on ihan eri.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Se on jännä kyllä miten ei esikoista "päästetä" möyrimään maahan :D Ja tää ei nyt ollut mikään "tuomio", vaan huomio :LOL: En itekään esikkoa aikoinaan laittanut maahan ekana keväänä :whistle: Mutta nää toiset on saaneet mennä kun muutkin on. Tällä hetkellä 9-kuinen konttailee innoissaan ulkoillessa ja saa niin tehdä myös kurakeleillä :D
No joo, niin kai se on. Tuntuu vaan tyhmältä ostaa parin kuukauden takia kosteussuojatut puku, hanskat ja kengät. Mutta kaipa niitä voi pitää kesälläkin ja ehkä syksylläkin.
No, sitten et osta. Osta vasta sitten jos huomaat tarpeelliseksi. Kengät sun nyt joka tapauksessa pitää varmaan ostaa?

niih
Alkuperäinen kirjoittaja ei pakko:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Samalla saa suositella sitten jotain hyvää ja edullista pukua. Tyttö kasvaa pituutta niin vauhdilla että sama puku tuskin menee enää syksyllä. Kovin kallista en viitsi muutaman kuukauden takia ostaa. Enkä viitsi ostaa hirveesti kasvuvaraakaan kun just kävelemään oppinut ei osaa kävellä kovin väljissä vaatteissa.
Markeiteista saa edullisia, vaikkapa Prismasta Ciraff tms.
Onks noi halpiksetkin sitten kosteusuojattuja? Kun luulin ettei ole ja silloin periaatteessa farkut, takki ja tarvittaessa kurikset ajais saman asian.
mä en ainakaan haluis möyrytä pihalla farkuissa ja kuriksissa....
Mikset? 70-luvulla ei paljon muuta vaihtoehtoa ollut ja ihan normaalina itseäni pidän..
no on se aika kökköä vuoden vanhana leikkiä farkuissa...ja nyt ei olla enää 70-luvulla,mutta jos et halua ostaa haalaria niin ei siinä mitään!
Lähinnä neuvoja kyselen, kun tosiaan esikoinen kyseessä niin en tiedä kannattaako ostaa vai ei. Tuntuu vaan kalliilta hankinnalta jos käyttö jää pariin kertaan, mutta jos sitä voi käyttää kesälläkin eli useamman kuukauden niin asia on ihan eri.
ei niitä reimteccejä ole pakko ostaa!esim peuhu on hyvä 19,90 jos märkää niin kurikset päälle tai sit lassie...

m
Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
Se on jännä kyllä miten ei esikoista "päästetä" möyrimään maahan :D Ja tää ei nyt ollut mikään "tuomio", vaan huomio :LOL: En itekään esikkoa aikoinaan laittanut maahan ekana keväänä :whistle: Mutta nää toiset on saaneet mennä kun muutkin on. Tällä hetkellä 9-kuinen konttailee innoissaan ulkoillessa ja saa niin tehdä myös kurakeleillä :D
Komppaan tätä! Mulla myös esikoinen niin ei meinaa uskallusta riittää. Viime syksynä 9 kk en paljon antanut olla maassa, mutta nyt kai pakko uskaltaa päästää vaikkei vielä kävele :LOL:
Niin totta! Mä laitoin esikoisen maahan jotain 11kk iässä (sillon oli lunta, jos ei olisi ollut, tuskin olisin vielä kuraan laittanut, kun ei osannut kävellä). Nyt mä mietin, että josko toi toinen 6kk jo kohta "haluis" mennä maahan ryömimään!

äiti 07
Kun on isompiakin lapsia äidinkin on pakko puistoilla ja siinä se pieninkin lähtee möyryämään. Itse en ainakaan niin paljon hiekkisen reunalla istuskelua rakasta, että ehdoin tahdoin olisin viettänyt siellä aikaa lapsen kanssa, joka vielä oli tyytyväinen rattaissa ja keinussa. Kyllä sitä on ehdity sen ekan kevään muutaman kuukauden jälkeen kesä, syksy ja talvi jo kontata, kävellä, juosta, tehdä hiekkakakkuja jne. päivät pääksytysten!

>>ja nyt voi haukkua itsekkääksi ;)<<

mulla ekalla oli reiman sellanen vauvahaalari ekana keväänä ja syksynä, pitää kuitenkin tuulta paremmin kun ne farkut yms.. ja nyt kun on jo pari vuotias neiti niin housu+takki vk-puvulla mennään sitten ku kelit lämpiää.

mä tuppaan ajatella vähän niin että menisitkö ite ulos vähissä vaatteissa, onhan mullakin kunnon ulkoiluvaatteet, niin miks ei lapsellakin ?

Kyllä
mä ostaisin sen kosteussuojatun puvun. Meillä sitä käytetään myös kesällä kun on kosteat/kylmemmät kelit. Mökkireissuilla oiva!
Pari kk keväällä, sit kesällä vähän ja syksyllä pari kk, ja ehkä seuraavana keväänä menee vielä, jos ostaa reilun koon. Siinä sen haalarin käyttöikä. Näinhän se menee. Kaikilla lapsilla. Sen voi
sitten säästää seuraaville tenaville tai myydä kirppareilla tai kaverille veks. Ja aina ei tartte osata uutta. Kysele tuttavapiiristä käytettyä, on hyvä ostaa sellaiselta jonka tietää ja tuntee, että on pessyt ja kuivattanut oikein.Liian kuumassa kuivatettu tai pesty kosteussuojavaate menettää kosteussuojaavutensa ja huonoksi se menee jos käyttää huuhteluainetta. Huuhteluaine tukkii kankaan huokoset.

äiti
Itse tosin annoin esikoiseni möyriä kelissä kun kelissä onnellisena=). Useat isät naureskelivat meidän pienen riemua, ja sanoivat kuinka heidän vaimot ovat niin nipoja vaatteiden likaantumisen suhteen että ovat koko ajan komentamassa lapsia jaloilleen:(.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiiiuska:
mulla ekalla oli reiman sellanen vauvahaalari ekana keväänä ja syksynä, pitää kuitenkin tuulta paremmin kun ne farkut yms.. ja nyt kun on jo pari vuotias neiti niin housu+takki vk-puvulla mennään sitten ku kelit lämpiää.

mä tuppaan ajatella vähän niin että menisitkö ite ulos vähissä vaatteissa, onhan mullakin kunnon ulkoiluvaatteet, niin miks ei lapsellakin ?
No mulla on "aina" ulkona farkut ja takki. En ole ulkoilupukua koskaan tarvinnut, lenkkivehkeet on lenkkeilyä varten eli ihan juoksemista, tavallisilla vaatteilla pärjään kävelyllä ym. Eli pitääkö tässä nyt alkaa itsellekin hankkia jotain ulkoiluvermeitä :LOL: Onko kaikilla äideilläkin jotkut Reimatecit tai mikä lie onkaan äitien Reimatec?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiiiuska:

No mulla on "aina" ulkona farkut ja takki. En ole ulkoilupukua koskaan tarvinnut, lenkkivehkeet on lenkkeilyä varten eli ihan juoksemista, tavallisilla vaatteilla pärjään kävelyllä ym. Eli pitääkö tässä nyt alkaa itsellekin hankkia jotain ulkoiluvermeitä :LOL: Onko kaikilla äideilläkin jotkut Reimatecit tai mikä lie onkaan äitien Reimatec?

äidiksi muuttunut
Jokainen tavallaan. Mutta kun lapsi alkaa liikkua, pitää sitä nostella keinuun ja pois, kiipeilytelineeseen ja pois. Hiekkalaatikon reunallakin pitäisi istua. Usein omat vaatteetkin on ihan hiekassa ja kosteät ulkoilun jälkeen, joten olen todennut itsellenikin ulkoilupuvun parhaaksi asuksi lasten kanssa ulkoillessa. Pitää pientä sadetta, ei kastu pylly siellä hiekkiksellä ja pienet tahrat on helppo pyyhkiä pois.

ap
Tähän asti vauva on tosiaan vaan ollut lähinnä vaunuissa/rattaissa, niin ei ole munkaan tarvinnut touhuta ihmeemmin. Eipä ole siis tullut mieleenkään että kauppareissuille tai vaunulenkeille tarttisin ulkoilupuvun. Mutta kiitos vinkeistä, eiköhän tää tästä, varmaan huomaan ajan kanssa mikä meille sopii parhaiten.

ap
Tähän asti vauva on tosiaan vaan ollut lähinnä vaunuissa/rattaissa, niin ei ole munkaan tarvinnut touhuta ihmeemmin. Eipä ole siis tullut mieleenkään että kauppareissuille tai vaunulenkeille tarttisin ulkoilupuvun. Mutta kiitos vinkeistä, eiköhän tää tästä, varmaan huomaan ajan kanssa mikä meille sopii parhaiten.

Yhteistyössä