Miten pitkä häämatka, kun lapsi on vuoden ja kolme kuukautta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, meillä häämatka tulee olemaan joskus kun lapset on 4 vuoden kieppeillä. Kolmannen odotusaikana mentiin vihille :) Ehtiihän sitä. En halua jättää noin pientä eroon meistä molemmista kuin max yhdeksi yöksi, eikä sillekään näillä näkymin ole tarvetta. Nyt 2v tuo nuorin. Siitä ei ole kyse, etteikö lapselle tuttua paikkaa olisi.

Saatte kivittää ihan vapaasti mutta oltiin miehen kanssa viikko matkoilla ja otettiin yhteistä aikaa kun lapsi oli 1,5v.
Neuvolastakin sanottiin ettei mitään estettä jättää lasta mummilaan jossa viihtyy hyvin.
Tietty pientä ikävää molemmin puolin mutta antoisaa oli ja jaksoi taas arkea pyörittää hymyssä suin

Onneksi me mentiin ensin naimisiin ja vasta sitten tuli lapset. Ei tarvinnut miettiä miten pitkäksi aikaa lapset voi jättää sinne mummolaan. Mä en jättäis vieläkään kovin pitkäksi aikaa, vaikka nuorin on jo 3. Me oltiin pitkään yhdessä ennen naimisiinmenoa ja lapsia ja ehdittiin viettää aikaa kahdestaan ja mennä ja tulla vapaasti miten lystäsi. Meille avioliitto on tärkeä asia ja itsestäänselvyys, mutta ei se hääpäivä oikeasti sitä elämää radikaalisti muuttanut. Ei se puoliso mihinkään siitä muutu häiden jälkeen. Mitä ihmeellistä on juuri häämatkassa? Voi kai sitä aikaa muutenkin viettää yhdessä tai reissata. En ymmärrä koko ketjua.

Lukekaa noista pienen hoitoon jättämisistä vaikka googlettamalla "erossa vanhemmista yötä" tai jollakin vastaavalla haulla. En nyt muista miten joskus etsin noita juttuja, kun niistä oli täällä puhetta. Löytyy niitä ei niin onnellisiakin tarinoita. Ei ole aina hyvä valinta ja itsekästä minusta. Kyllä aikuinen voi luopua asioista, jos on vastuullinen. Mitä sitten, jos häämatka ei ole enää häämatka vuosien päästä? Rentouttava matka kuitenkin ja puolisoiden yhteistä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Yksi yö jos on pakko lähteä ilman lasta. Mutta noin pienen kanssa voi viettää pitkän ja romanttisen loman niin että lapsi on mukana..

No mä en kadehdi sun puolisoa yhtään!

Ei oo kukaan käskenyt kadehtimaankaan :D Meillä on ollut aikaa tutustua toisiimme kunnolla ennen lasten hankintaakin, joka häämatkan perimmäinen tarkoitus taitaa olla. Lapset nukkuu paljon ja sillä aikaa ehtii tehdä kaikenlaista ihan kahdenkeskenkin. Meillä on suhde kunnossa ja arki ihanaa joten ei ole tarvetta joustaa lasten edusta parisuhteen hoitamisen varjolla.

Jokainen tekee niin kuin parhaaksi katsoo, mutta mun karvani nosti pystyyn se, että sanot romanttisen loman onnistuvan pienen lapsen kanssa.

Tottakai pienen lapsenkin kanssa voi viettää aikaa kahdenkesken, mutta ei se romanttista ole. Romantiikkaan kuuluu tietty itsekeskeisyys ja jos vastuulla on lapsi niin se ei aidosti onnistu. Korkeintaan pintapuolisesti.

Mistä tietää, että lapsi on pärjänny hyvin sen eron aikana? Mun mielestä olis tosi outoa, jos ei reilun vuoden ikäinen reagois mitenkään äidin ja isän poissaoloon.

Miten olisi vaikka joku viikonloppuloma siellä keskieuroopassa :) Varmaan joku pari yötä oi tuntua ihan kivalta ajata jos pitkästä aikaa minnekään menee.

Mä olen kerran tehnyt kahden yön reissun miehen kanssa lasten ollessa pieniä ja se meni tosi hyvin kaikin puolin. Niin ja se reissu oli ainoa mikä on tehty yhdessä ja ainoa jolloin lapset ollut yöhoidossa :D

Yhteistyössä