Miten pitkä häämatka, kun lapsi on vuoden ja kolme kuukautta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vaikka viikon jos siltä tuntuu. Me oltiin miehen kanssa häämatkalla Berliinissä ja esikoinen oli silloin n. vuoden. Oltiin 4 päivää.m Lapsi oli mummon hoidossa.

mikäli pystytte itse olemaan niin olkaa se 4 päivää. meillä oli esikko 1v kun mentiin naimisiin ja oltiin vaan yks yö poissa. mentiin turku-tukholma risteilylle sellaisella delux hytillä.
ja oli jo todela kova ikävä loppumatkasta. oikein pahaa teki kun odotin lopussa että saapuu turkuun.mutta oli eka kerta kun siloin oli yötä.
toisesta lapsesta olenkin jo voinut paljon paremmin kun olen olut erossa =)

eli siis ihan omien tuntemusten mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
mikäli pystytte itse olemaan niin olkaa se 4 päivää. meillä oli esikko 1v kun mentiin naimisiin ja oltiin vaan yks yö poissa. mentiin turku-tukholma risteilylle sellaisella delux hytillä.
ja oli jo todela kova ikävä loppumatkasta. oikein pahaa teki kun odotin lopussa että saapuu turkuun.mutta oli eka kerta kun siloin oli yötä.
toisesta lapsesta olenkin jo voinut paljon paremmin kun olen olut erossa =)

eli siis ihan omien tuntemusten mukaan

Lapsi on nyt ollut kerran yötä mummolassa ja itkuhan mulle tuli =) Mutta luulen että pystyn sen kolme yötä ehkä olemaan, se on miehen toive ainakin. Ja tosiaan loma tulee tarpeeseen, kun häämatkan jälkeen aletaan toista yrittää ja seuraava kahdenkeskinen loma on sitten joskus.

kuukauden päästä häät ja tyttö on 1v6kk. Häämatka jää välistä, tai jos joku kohde keksitään tyttö tulee mukaan! Kerkeää sitä kahdestaan mennä sitten joskus kun tyttö on vanhempi, tottakai haluan hänet mukaan :)

minusta lapsi ei kuulu häämatkalle mukaan. Kyllähän sen häämatkan voi siirtää tulevaisuuteen tai sitten olla sen verran lyhemmän reissun. Häämatkalla minä käsitän kahden keskistä yhdessäoloa, romantiikkaa, pitkiä illallisia, tanssia ja juhlimista.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
minusta lapsi ei kuulu häämatkalle mukaan. Kyllähän sen häämatkan voi siirtää tulevaisuuteen tai sitten olla sen verran lyhemmän reissun. Häämatkalla minä käsitän kahden keskistä yhdessäoloa, romantiikkaa, pitkiä illallisia, tanssia ja juhlimista.

Musta aikuisen mukavuudenhalu ei saa mennä lapsen edun edelle. Jos haluaa lapsettoman häämatkan niin kannattaa tehdä se ennen lasten syntymää tai sitten kun lapset on jo isompia, sanotaan nyt vaikka yli 3-vuotiaita.

Me ollaan suosiolla jätetty häämatka myöhemmäksi, koska haluamme kohteen olevan jotain erikoista ja siellä täytyy olla ainakin viikko. Nyt meillä kaksi lasta ja häämatkatkalle kahdestaan joskus sitten vuosipäivänä (vaikka kun häistä on 10v tai vastaavaa, nyt ollaan oltu naimisissa kolme vuotta). Muita matkoja ollaan sitten tehty perheenä.

Mutta vastaus kysymykseen: itse en siis pystyisi olemaan erossa, ehkä maksimissaan yhden yön, jos olisi pakko. Mutta jos äiti ja isä pystyvät, niin minusta kolme yötä on aika maksimi. Niin se vaan on, että jokainen äiti tietää itse miten pystyy rentoutumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

joo en minäkään ottaisin lasta mukaan häämatkalle vaan menisin just niin kuin mentiin eli yhdeksi yöksi jos kurjaa olla erossa. Häämatkalla tarkoitus keskittyä aivan täysin toiseen.

Yhteistyössä