Miten pitää asioiden olla, että tulee perhetyöntekijä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shokissa ollut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä Tampereella sai hyvin kotiapua. Itse jouduin leikkaukseen lapsen ollessa vauva.

Saatiin päivän varoitusajalla kotiapua kuukaudeksi. Toki Se maksoi joitakin euroja päivässä. Hoitajat tekivät kaikkea, mitä kotiäitikin: pyykkäsivät, imuroivat, hoitivat vauvaa, kävivät kaupassa. Ja useimmiten apulaisia tuli vielä kaksi. Oli tosi iso apu, kun en vauvaa pystynyt edes nostamaan.

mutta nykysin tunkevat joka paikkaan väkisin. Ja eikä kielto käy! Se on kun vittu homeissaan tekevät päätöksiä. Meidän kylän perhetyöntekijä on ammattipätemätön...Ei tiedä psyykasta mitään. ja nähnyt vaan sen hyvän puolen mihin vertaa.!Perseen nuolija best ehkä siks päässyt siihen ammattiin. ("selkään puukottaja"= tarkottaa sitä että mielinkielin ja takana paskaa! )

Mä sain perhetyöntekijän, kun mies reissas paljon ja lapset oli pieniä. Kerran viikossa kävi niinä viikkoina kun mies oli poissa (mies oli siis 3-4 viikkoa yhteen menoon reissussa, välissä viikko toimistolla ja taas menoks). Tää ihana täti oli lasten kanssa ja mä sain aikaa käydä rauhassa kaupassa tai siivota. Olisin varmaan voinut vaikka nukkua tai lähteä lenkillekkin, mutta en osannut. 4 tuntia oli yksi käyntikerta ja se maksoi muistaakseni 9€. Lastensuojelun kanssa tällä ei ollut mitään tekemistä ja luojan kiitos silloin vielä tarjottiin konkreettista apua eikä mitään turhanpäiväistä juttelua.

Voi hemmetti. Pitäisikö siis kaikille yh-äidellekin sit kustantaa ilmainen lastenhoitoapu perhetyöntekijoistä?

Mulla oli TODELLA vaikeeta aikaa, kun mun lapsi oli pienempi. Ei nukkunut edes yollä, eikä päivällä, enkä itsekään nukkunut kokonaista yötä yli 2.5 vuoteen.
Olin tulla hulluksi ja rukoilin perhetyöntekijää perheneuvolasta. En saanut mitään apua. Ilmeisesti sit olivat kiireisiä, kun piti muiden lapsia hoitaa, et äiti ehti käydä shoppaamassa. Tämä oli siis Espoossa.

[QUOTE="mamma";28142425]Voi hemmetti. Pitäisikö siis kaikille yh-äidellekin sit kustantaa ilmainen lastenhoitoapu perhetyöntekijoistä?

Mulla oli TODELLA vaikeeta aikaa, kun mun lapsi oli pienempi. Ei nukkunut edes yollä, eikä päivällä, enkä itsekään nukkunut kokonaista yötä yli 2.5 vuoteen.
Olin tulla hulluksi ja rukoilin perhetyöntekijää perheneuvolasta. En saanut mitään apua. Ilmeisesti sit olivat kiireisiä, kun piti muiden lapsia hoitaa, et äiti ehti käydä shoppaamassa. Tämä oli siis Espoossa.[/QUOTE]

Onko se sinulta pois, jos toisessa kunnassa on pystytty tarjoamaan parempaa palvelua kuin omassasi? Kiroamisen sijaan toivoisin että kaikki suomessa sais tarvitsemiaan palveluita ja saatas verorahat riittämään tämän kustantamiseen.

Meilläkin kävi pojan ollessa vauva. Hoiti poikaa että sain nukuttua ja vaikka siivoiltua. Ei häntä kukaan meille pakottanu eikä liittyny lastensuojeluun. Neuvolan kautta. Eli paikallaan oli kyllä ja ihana pian eläköityvä täti. Toisin kun jossain kohtaa joku väitti, ei oo puolta sanaa puhuttu perhetyöntekijästä vaikka päiväkodissa ollaan oltu huolissaan ja lapsella omat kiemuransa mm. käytöksessä. Ilmokin meistä on tehty, ei sanaakaan perhetyöntekijästä.

b[QUOTE="mamma";28142425]Voi hemmetti. Pitäisikö siis kaikille yh-äidellekin sit kustantaa ilmainen lastenhoitoapu perhetyöntekijoistä?

Olin tulla hulluksi ja rukoilin perhetyöntekijää perheneuvolasta. En saanut mitään apua. Ilmeisesti sit olivat kiireisiä, kun piti muiden lapsia hoitaa, et äiti ehti käydä shoppaamassa. Tämä oli siis Espoossa.[/QUOTE]

Jaa...mä kyl kävin shoppaamassakin joskus kun lapsella oli hoitaja. Mullakin todella vähäuninen vauva ja muutenkin suuritarpeinen. Se hoitaja oli nimienomaan siksi että äiti sai tehdä mitä kulloinkin oli aiheellista ja itestä tuntu. Ei se sulta oo pois jos joku shoppaa vaikka miten kiukuttelisit. Enemmän kuules kunnasta kii ko siitä mitä äidit tekee jos täti hoitaa lasta.

Onko se sinulta pois, jos toisessa kunnassa on pystytty tarjoamaan parempaa palvelua kuin omassasi? Kiroamisen sijaan toivoisin että kaikki suomessa sais tarvitsemiaan palveluita ja saatas verorahat riittämään tämän kustantamiseen.

Ei se nyt multa pois ole, mutta ihmetyttää, että verorahoilla annetaan lastenhoitoapua. Tällä periaatteella sit kaikille yh-äideille lapsenvahdit?

Yhteistyössä