Miten pidätte facebook suojaukset hallinnassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Onko teillä joku systeemi millä pidätte homman hanskassa? Mulla ois paljo semmosia kavereita siellä kenen ei tarvitsis nähä esim. meidän kuvia ja taas joitaki kenen ei välttämättä tarvitse päästä seuraamaan keskustelija mun seinällä.

Ois jotenki helppo kun vois niputtaa nuo kaverit aina omiin "ryhmiin" tyyliin niihin jotka
-ei pääse kattoon kuvia
-ei pääse kirjottamaan seinälle
-ei pääse seuraamaan kirjotuksia
-pääsee kirjottamaan seinälle muttei näe mitä muut kommentoi

...... jotenki noin siis.

No mä poistin ne kyylät, jotka ei ikinä viiti mitään kirjottaa-mutta jaarittelee sitten asioistani että "se teki sitä ja tätä ja hommasi koiran" mutta itse ei viitsi kirjoittaa/kommentoida vaan olla vain utelias. Mitä tällaisilla "kavereilla" tekee?

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Mulla kaikki näkee kaiken (siis kaverit), mitä vitun järkeä ottaa niitä ihmisiä KAVEREIKSI jollei saa nähä susta mitään? Pääset vaan ite stalkkailee vai :D?

Ei, vaan esim. mulla on listalla esim. sukulaisia joista pidän vilpittömästi mutta kenen ei välttämättä kuitenkaan tarvis päästä näkemään mitä MUN TOISET ystävät kirjottaa minulle. SIt taas on semmosia todella vanhoja kouluajan kavereita kenen kans en oo ollu tekemisissä vuosiin joiden ei välttämättä tarttis päästä kattoon mun kuvia, siellä kuitenkin kodista, lapsista jne.... Kuitenki heidän kans ois mukava silloin tällöin vaihtaa kuulumisia mutta niin, ettei ne pääse mun "koko elämää" näkemään.

En laita naamakirjaan luottamuksellista tietoa, joten voin näyttää kaikille kavereilleni kaiken mitä siellä on. (Tosin joitakin tietoja olen piilottanut kaikilta muilta paitsi itseltäni. - Musta tuntui, että ne tiedot ovat turhia, joten piilotin.)

Muistakaa että mitkään suojaukset ei auta mitään, Facebookilla on oikeus käyttää vaikka lapsesi kuvaa mainonnassaan! Kannattaakin miettiä haluaako tuollaista toimintaa tukea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistakaa että mitkään suojaukset ei auta mitään, Facebookilla on oikeus käyttää vaikka lapsesi kuvaa mainonnassaan! Kannattaakin miettiä haluaako tuollaista toimintaa tukea.

Ihanko totta???

Alkuperäinen kirjoittaja menee ottamaan kuvia pois ->:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihanko totta???

Facebookilla on oikeus käyttää kaikkia sinne laitettuja kuvia jos haluvat. Tietenkin pieni mahdollisuus että juuri sinun kuvaasi käytettäisiin missään mutta minä en ainakaan edes hyväksy tuollaista toimintaa että ei itsellä ole mitään määräysvaltaa omiin kuviinsa. Ja vaikka tilin ja kuvat poistaa niin mikä on kerran sinne laitettu niin pysyy myös siellä eli niitä ei saa edes poistamalla enää pois vaan jäävät Facebookin muisteihin yms.

siellä on jossain nimen alla kaveriasetukset jossa voi tehä niitä ryhmiä.

Mä haluan jutella ja vaihtaa kuulumisia ihmisten kanssa, mutta en välttämättä halua että esim. netti tuttuni näkee kaikki mun kuvat, kun en todellisuudessa tiedä mitä tää ihminen on. Mulla on kansio jossa omia kuvia ja se näkyy kaikille kavereiksi hyväksytyille ja sen lisäksi kansio jossa perheen kuvia tms. ja se näkyy vain sukulaisille.

Oon hyväksyny kaveripyynnöt jos tunnen ihmisen edes jotenkin, ihan ventovieraita ei listalla ole eikä tule. Kavereiksi pyydän vain niitä joiden kanssa oikeasti pidän yhteyttä.

Valitettavasti noi tilarajoitukset eivät toimi nykyään, nekin näkee kirjoitukseni joiden ei pitäisi. Kommentteja tekstistä tulee heiltä vaikka olen laittanut että näkyy vain parille tyypille.

Kun jakaa kaverinsa fb:ssä ryhmiin,niin että vain osa näkee esim kuvat ja tilapäivitykset, niin niitä ei näe ne jotka eivät siihen ryhmään kuulu.Sieltä yksityisyysasetuksista voi katsoa oman profiilin esikatselun,mistä voi tarkistaa kuin kukin henkilö sinun sivusi näkee.

ensinnäkin , ne kaverit joka mula siellä on SAAVAT nähdä kaikki mun kirjoitukset, ei ole sellaisia salaisuuksia . toiskeis en laita seinne kuvia tai muita en halua kaereilleni julkaista.

Yhteistyössä