Miten pian pitäs parantua jalan, joka meni poikki..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samperi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

samperi

Aktiivinen jäsen
21.01.2006
32 905
6
38
Miulla siis kehräsluu meni katki, sen jälkeen 6 viikkoa kipsissä.
Nyt on kipsin poistosta jo kuukausi ja tää jalka on vaan pirun kipiä. Ei pysty esim. isompaan kauppaan menemään, kun jalka rasittuu ja loppumatka menee hammasta purren..
Eli luu meni tuosta oikeasta jalasta.oikealta puolelta poikki, ja tuo vasen puoli on kokoajan ollut se, joka turpoaa, ja estää normaalin liikkumisen
Onkohan tää ihan normaalia?

No mulla kun meni kaksi luuta jalasta poikki niin meni yli vuosi ennen kuin alkoi luutua. Tehtiin luunsiirtoleikkaukset ja kaikki, mut ei vaan auttanut mitään. Syytä tuohon ei lääkärit tienny.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mulla kun meni kaksi luuta jalasta poikki niin meni yli vuosi ennen kuin alkoi luutua. Tehtiin luunsiirtoleikkaukset ja kaikki, mut ei vaan auttanut mitään. Syytä tuohon ei lääkärit tienny.

:o :o
Siis miulla on se luu luutunut, Jotain levyä ja ruuvejja siellä nyt on
Mutsi on lähihoitaja, ja sen mielestä on tuo kipu ja turpoaminen ihan normaalia...

Olen valmistunut lääkäriksi noin 6 vuotta sitten. Minun mielestäni kannattaisi tarkastaa jalka vielä uudemman kerran, varmuuden vuoksi. Syynä voi olla että luun ympärys on tulehtunut ja jalan kudos on vaurioitunut, jos olet rasittanut jalkaasi niin luu voi siirtyä pois paikoiltaan. Minulla oli eräs potilas tässä vähänaikaa sitten, hänelläkin oli kehräs luu mennyt poikki jo vuosi sitten mutta kipu vain paheni päivä päivältä. Hän meni sitten käymään uudestaan tarkastamassa jalan kun sitä ehdotin, ja se ei ollut turhaa sillä luu oli mennyt pahasti pois paikoiltaan ja kudos vaurioitunut.
Joten sinullekkin ehdottaisin käyntiä tarkastuksessa.

Yhteistyössä