Miten pian menkat kohdunulkoisen raskauden jälkeen? Kuinka nopeasti uudelleen raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kohdunulkoinen hoidettu metotreksaatilla, piikit annettu kaksi kertaa. Nyt hCG seuranta kerran viikossa, arvo oli pari päivää sitten noin 2000.

Taukoa yrityksessä on pidettävä 3 kk.

Kuinka pian voisi odotella menkkoja? Paljonko hCG voi vielä olla, että menkat jo alkaa, vai pitääkö arvon olla se alle 5, että menkat alkaa?

Kuinka nopeasti olette tulleet uudelleen raskaaksi?

T: 1 km ja 1 KU, vauvaa toivottu 1,5 vuotta

Itse sain yhden piikin ja lopulta toinen munanjohdin jouduttiin poistamaan leikkauksella. Minulla tuli tämän jälkeen yhdet menkat (taisivat tulla oikeastaan ihan ajallaan) ja sitä seuraavasta kierrosta raskauduin onnellisesti:) Paljon tsemppiä ja toivoa vauvahaaveisiin!

Minulla keskeytyi kohdunulkoinen spontaanisti itsestään eikä lääkkeitä tarvittu. Vuotelin aika pitkään (en muista tarkalleen mutta varmaan normaalin synnytyksen jälkivuodon ajan) tuon keskeytymisen jälkeen ja jouduin seurannassa olemaan sairaalassa välillä kun vuotelin jonkin verran myös vatsaonteloon. Tilanne näytti hetken uhkaavalta mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Lääkäri arveli toisen munanjohtimen tuhoutuneen koko episodista.
Minulle tehtiin munanjohdinten aukiolo/huuhtelututkimus 3kk kuluttua tuosta vuodon loppumisesta ja heti kys.tutkimuksen jälkeen raskauduin. Nyt toinen raskaus ja raskautumisessa ei ongelmia.

[QUOTE="vieras";26491042]Minulla keskeytyi kohdunulkoinen spontaanisti itsestään eikä lääkkeitä tarvittu. Vuotelin aika pitkään (en muista tarkalleen mutta varmaan normaalin synnytyksen jälkivuodon ajan) tuon keskeytymisen jälkeen ja jouduin seurannassa olemaan sairaalassa välillä kun vuotelin jonkin verran myös vatsaonteloon. Tilanne näytti hetken uhkaavalta mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Lääkäri arveli toisen munanjohtimen tuhoutuneen koko episodista.
Minulle tehtiin munanjohdinten aukiolo/huuhtelututkimus 3kk kuluttua tuosta vuodon loppumisesta ja heti kys.tutkimuksen jälkeen raskauduin. Nyt toinen raskaus ja raskautumisessa ei ongelmia.[/QUOTE]

Oliko kyseessä sinun ensimmäinen raskaus? Miksi aukiolotutkimus tehtiin? Tehtiinkö se julkisella puolella, vai kävitkö yksityisellä?

Yhteistyössä