Miten pesette tuttipullot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
riippuu vauvan iästä.Mut en joka kerta ees pienellä keittänyt,ihan siis pesuaineella pesin käsin ja sitten keitin vettä vedenkeittimessä ja sillä hyvä.tä kerran päivässä suurinpiirtein.Kerran viikossa keitin oikein kattilassa.
Sitten siinä kun lisäruokaa alkoi antaa niin jätin tuon keittämisen pois.

Liian steriili ei kanttata olla,eihän sitä nännejäkään steriloida et ihan normipöpöjä vauva saa saada.

vauva kuukauden ikäinen ja imetyksellä ollaan menty tähän asti, ja nyt olen pumpannut päivän mittaan maitoa illan lisämaidoksi (illalla vauva haluaa syödä enemmän mitä ilmeisesti tulee) ja tuo pullosta antaminen on vähän hakusessa... tai oikeastaan tuo sen jälkeinen peseminen. Toivottavasti imettämällä päästään mahdollisimman pitkälle, ei nämä pullojutut oikein houkuta.

Ei kyllä keitetä enää, pesen käsin pulloharjalla ja tuttiharjalla/sormin fairy-vedessä. En aio enää keittää seuraavan lapsen pulloja välttämättä nyt kun olen huomannut ettei muissakaan maissa keitetä, joissa paljon likaisemmat vedet ja silti lapset pysyy terveinä... Ilmeisesti vähän vanhanaikainen käytäntö. Voisin keittää jos joutuisin ihan alle 2 viikon ikäiselle käyttämään pulloa...

No,noin harvoin kun syö pulloa niin eikös sen tutin voi keittääkin sitten jälkeen.
Laita vaikka mikroon vettä kulhossa ja sitten siihen vippaat toviks sen tutin kun oot pessyt sen ensin.

Ja muista että pullo sekä tutti huuhdellaan ensin kylmällä vedellä ja sitten lämpimällä.Näin ei rasva jää kiinni siihen pulloon eikä tuttiin.SIlä äidinmaito on tosi rasvaista ja kuuma vesi saa sen jumittumaan vaan kiinni.

Mä steriloin vedenkeittimen vedellä niin että kaadoin vaan pullot täyteen kiehuvaa vettä ja tutit johonki purkkiin ja vettä päälle siinä hetkenaikaa ja paperinpäälle kuivumaan! Totta että liian steriilei ei tarvii olla! Normi tiskauskin riittää ja sit välillä sterilointi!

Yhteistyössä