Miten pesette painavan lapsen pepun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selkävaivanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

selkävaivanen

Vieras
Meillä siis ongelma tuon 1v5kk lapsen kanssa, joka kakkaa vähintään 3 kertaa päivässä ja painaa 13 kiloa. Miten pesette tällaisen vähän isomman lapsen pepun? Ei lapsi mikään lihava toki ole, mutta itselleni kumarassa yhdellä kädellä roikottaminen lavuaarin yllä ei enää luonnistu ollenkaan, samoin mies saa niska-hartia-selkäongelmia tuosta pepun pesusta. Jos olen yksin, pesen niin että lapsi seisoo suihkujakkaraa vasten ja suihkutan sinä, mutta silloin pikku kikkareita leviää ympäri vessaa eikä niitäkään ole mukava metsästää sitten myöhemmin. Pottatreenit on kyllä käynnissä, mutta ei tuota ainakaan vielä tulosta... Miten muilla ei-bodareilla tää homma onnistuu?

No jos on kerinnyt vaippaan tulla ja levinnyt niin sitten ihan normaalisti pesualtaalla, jos tulee pottaan niin yleensä kosteuspyyhkeellä vaan pyyhkäsen. Niin ja pojalla painoa 15kg

Mä pesen poitsun niin, että lasken vähän sen painoa lavuaarin reunalle. Jelppaa pikkusen, mutta illan tullen on silti selkä aina romuna :/ Täytyy vaan toivoa että lavuaarin reuna kestää...

Mä oon muutamaan otteeseen kokeillut tota suihkussa pesemistä, mutta se kikkareiden siivoaminen suihkun lattialta rasittaa kyllä selkää siinä missä tuo pepun lavuaarissa pesukin.

Meillä on puhdistusliinat kovassa käytössä! Mä yritän saada muutamalla liinalla enimmät putsattua, sitten ei tartte kuin pikaisesti huuhtaista peppua. Meillä puolitoista vuotias osasi kyllä jo istua vessanpytylläkin sen aikaa että suihkutin pepun käsisuihkulla, ja lapsi piti mua jaloista kiinni ettei pudonnut pyttyyn..

Alkuperäinen kirjoittaja yllättynyt:
Älkää loukkaantuko, mutta kuinka isoja nuo teidän lapset oikein ovat? Kun omani painoi joskus ekallakin luokalla vain jotain 22-27 kiloa. :o

No hyvänenaika! Eihän se paino nyt samaa tahtia koko aikaa nouse. Meidän eskaripoika painaa 22kg (on tosin 130cm pitkä) ja painoi varmaan ton 13kg 1,5veenä ja on semmonen ohut kukkakeppi ollut aina.

Mun 1½v painaa 10kg ja olen pessyt hänen pyllynsä jo pidemmän aikaa pöntöllä. Eli lapsi istuu pöntöllä jalat leväällään ja pitää minun jaloista kiinni. Käsisuihkulla huuhtelen kakat suoraan pönttöön. Nivuset tarkistan vielä erikseen, ettei sinne jää mitään aarteita.

Tämä tyyli johtuu siitä, että muutaman kerran olen yökkinyt lavuaarin hajulukosta kakkakerrostuman pois enkä todellakaan halua sitä enää tehdä. Yök.

Älkää loukkaantuko, mutta kuinka isoja nuo teidän lapset oikein ovat? Kun omani painoi joskus ekallakin luokalla vain jotain 22-27 kiloa. :o

11kk, 80cm ja 11,5kg. Ei mitenkään erityisen iso.

Alkuperäiseen kysymykseen, ihan vain siinä lavuaarilla. Tosin itsellä (eikä miehellä) selkäongelmia.

No meillä poika oli vuosikkaana reilu 13kg ja nyt vajaa parivuotiaana 15kg. Pituutta reilu 90cm. Isokokoinen on ollut aina, mutta eiköhän tää tässä nyt tasaannu että ei enää kovin montaa kiloa per vuosi tule. Kun ei kaikkien lapset oo semmosia linnunluisia tirppanoita.

Meillä poika on vasta piirun verran vajaan vuoden, mutta painaa varmaan jo sen 12kg (ja ei tod. ole lihava, vaan pitkä ja hoikka). Pesen kyllä edelleen altaan päällä, mutta itsellänikin mietinnässä, että miten kauan sitä jaksaa noin tehdä.

kyllä mä 20kilosia lapsia oon ihan lavuaarilla pessy.
oon kyykyssä ja nostan lapsen jaloillani ylös (en selällä). osa painosta lavuaarille ja pesu.

samalla tavalla mä nostin esikonkin pesulle (oli noin13kg silloin) kun kuopuksen synnytyksen jälkeen sairaalasta tulin. ei ollut kyllä silloin paljon voimia kädessä mut pakkohan se pylly oli pestä jotenkin.

No meillä tuo kuopus painoi 1-vuotiaana 13kg... 1v 3kk paino oli 11,7kg. Siis tällä samaisella tytöllä.

Tuo meidän 9-vuotias hippiäinen painaa 24kg ja 6-vuotias 18kg. Että niin ne lapset vaan on erilaisia :-D

Kiitos vastauksista, tuota pöntöllä pesua täytyy kokeilla, eipä ole tullut ennen mieleenkään! Suihkussa seisten on tosiaan muuten ihan hyvä, mut kun sen jälkeen on koko vessa ihan märkä ja niitä kikkareita löytyy yllättävistä paikoista... Ja kun tätä tosiaan saa tehdä monta kertaa päivässä!

Niin se vielä et meillä on tosiaan tyttö ja jos sen istuttas lavuaarin reunalle niin sieltä etupuolelta ei sais millään puhtaaks jos kakka on ehtiny leviämään, pakko melkein suihkuttaa myös edestäpäin.

Meidän poika painoi 1-vuotiaana karvan vajaa 15 kg. Nyt poitsu siis 1v2kk.

Alkuperäinen kirjoittaja selkävaivanen:
Niin se vielä et meillä on tosiaan tyttö ja jos sen istuttas lavuaarin reunalle niin sieltä etupuolelta ei sais millään puhtaaks jos kakka on ehtiny leviämään, pakko melkein suihkuttaa myös edestäpäin.

leviää se pojallakin ja puhtaaksi lähtee kun ujuttaa käden takakautta sinne eteen. Lopuksi kurkkaan että on puhdas. Kyl mää tyttöjäkin silleen oon pessy.