Miten perustelisin pesukoneen tarvetta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Olen 2 lapsen yh ja kotihoidontuella siihen asti että nuorin 3. Nyt vielä vanhempainvapaalla.
Ollaan sossun asiakkaita ja tarvisin pesukoneen. Taloyhtiössä kone jota olen tähän asti käyttänyt, mutta hankala aina raahata lapsia (2v ja 6kk) mukaan pyykille. Siksi olisi kätevää jos meillä olisi oma kone. Rahaa ei ole itse ostaa ja mietin kuinka sossulle tulee perustella hakemuksessa tuo pesukoneen tarve, niin että suostuisivat maksusitoomukseen?

Kaunis kiitos avustanne jo etukäteen.:)
 
mikä on vaikiaa käydä pesemässä pyykkiä muksujen kanssa taloyhtiön pesukoneella?
oletan että kummatkin muksut kumminkin nukkuu päikkärit.

omalta kohalta voin sanoa et sillon kun mulla oli 1v6kk ja just syntynyt muksu kerkesin kyllä pyykkini pesemään pesutuvassa. myös nyt kun muksut 4v ja 2v5kk kerkeän pyykin hyvin pesemään ja muksut ovat kumminkin mukana aina.
 
Ymmärrän sinua. Meillä on myös pesutupa, jonne monesti raahaudun lapseni kanssa pyykille. Meillä on pesukone, mutta meillä maksetaan erikseen vedestä, joten siksi siellä tulee pestyä pyykkiä useammin kuin kotona. Onko pesutupa eri rakennuksessa kuin kotinne, voisiko vedota siihen (lasten pukeminen talvella)? Tai että se on varattu usein (vaikea saada aikoja)? Tai esim. lasten kanssa tulee niin paljon pyykkiä, että se helpottaisi sinua, jos pystyisit pesemään pyykit kotona (kun muutenkin Yh:n arki on rankkaa). Muuta en keksinyt.
 
Minäpä käyn kolmen (2v, 1v ja 1 viikkoa) lapsen kanssa pesemässä pyykit joessa (talvella avannossa) kolmenkymmenen kilometrin päässä. Rattailla kuljetaan. Laiskoja olette! Vai muka sellaisen ylellisyyden kuin pesukoneen tarvitsisit! Häpeä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja siis hä?:
mikä on vaikiaa käydä pesemässä pyykkiä muksujen kanssa taloyhtiön pesukoneella?
oletan että kummatkin muksut kumminkin nukkuu päikkärit.

omalta kohalta voin sanoa et sillon kun mulla oli 1v6kk ja just syntynyt muksu kerkesin kyllä pyykkini pesemään pesutuvassa. myös nyt kun muksut 4v ja 2v5kk kerkeän pyykin hyvin pesemään ja muksut ovat kumminkin mukana aina.

No enpä oikein uskalla jättää kotiin nukkumaan. Ja kahden muksun + pyykkien raahaminen pesutupaan on aikasta hankalaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ymmärrän sinua. Meillä on myös pesutupa, jonne monesti raahaudun lapseni kanssa pyykille. Meillä on pesukone, mutta meillä maksetaan erikseen vedestä, joten siksi siellä tulee pestyä pyykkiä useammin kuin kotona. Onko pesutupa eri rakennuksessa kuin kotinne, voisiko vedota siihen (lasten pukeminen talvella)? Tai että se on varattu usein (vaikea saada aikoja)? Tai esim. lasten kanssa tulee niin paljon pyykkiä, että se helpottaisi sinua, jos pystyisit pesemään pyykit kotona (kun muutenkin Yh:n arki on rankkaa). Muuta en keksinyt.

Ei ole eri rakennuksessa. On kellarissa ja me asumme ylimmässä (kolmannessa) kerroksessa ei hissiä.

sossusta jo alustavasti kyselin, mutta kuulemma pitää olla todella perusteltu syy saada oma kone.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siis hä?:
mikä on vaikiaa käydä pesemässä pyykkiä muksujen kanssa taloyhtiön pesukoneella?
oletan että kummatkin muksut kumminkin nukkuu päikkärit.

omalta kohalta voin sanoa et sillon kun mulla oli 1v6kk ja just syntynyt muksu kerkesin kyllä pyykkini pesemään pesutuvassa. myös nyt kun muksut 4v ja 2v5kk kerkeän pyykin hyvin pesemään ja muksut ovat kumminkin mukana aina.

Miten ne muksujen päikkärit siihen liittyy? Vaikka yhtä aikaa nukkuisivat, niin eihän niitä nyt päineen kotiin jätetä. Meillä ainakin yksi pesutupareissu kestää vähintään 10 minuuttia. Vai meinasitko, että ne siellä pesutuvassa nukkuu ja sillä aikaa pyykätään?

Meillä oli pesukone rikki viime talvena n. 2 kk, olin raskaana - maha jo melko iso - ja esikoinen oppinut vasta kävelemään. Oli tosi hauskaa raahata pyykkejä, epävarmaa kävelijää lumessa (niin, tupa on taloyhtiön toisessa rakennuksessa) ja sitä mahaakin edestakaisin monta kertaa viikossa. Joo ja mies on mutta reissutöissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja siis hä?:
mikä on vaikiaa käydä pesemässä pyykkiä muksujen kanssa taloyhtiön pesukoneella?
oletan että kummatkin muksut kumminkin nukkuu päikkärit.

omalta kohalta voin sanoa et sillon kun mulla oli 1v6kk ja just syntynyt muksu kerkesin kyllä pyykkini pesemään pesutuvassa. myös nyt kun muksut 4v ja 2v5kk kerkeän pyykin hyvin pesemään ja muksut ovat kumminkin mukana aina.

No enpä oikein uskalla jättää kotiin nukkumaan. Ja kahden muksun + pyykkien raahaminen pesutupaan on aikasta hankalaa.

noh entäs kun tämä pienempi nukkuu (oletettavasti) pinnasängyssä niin käyt laittaa sillon koneen pyörimään tämän vanhemman kanssa.
tai
varmaan joskus ulkoiletta/ käyttä kaupassa. laita kone pyörimään siksi aikaa ja kun tulet takaisin käyt vain hakemassa pyykit. isompi osaa varmaa kulkea kumminkin portaat ja pienempi menee toisessa kainalossa ja pyykkikori toisessa. ne vaatteet voi kuivata myös kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ymmärrän sinua. Meillä on myös pesutupa, jonne monesti raahaudun lapseni kanssa pyykille. Meillä on pesukone, mutta meillä maksetaan erikseen vedestä, joten siksi siellä tulee pestyä pyykkiä useammin kuin kotona. Onko pesutupa eri rakennuksessa kuin kotinne, voisiko vedota siihen (lasten pukeminen talvella)? Tai että se on varattu usein (vaikea saada aikoja)? Tai esim. lasten kanssa tulee niin paljon pyykkiä, että se helpottaisi sinua, jos pystyisit pesemään pyykit kotona (kun muutenkin Yh:n arki on rankkaa). Muuta en keksinyt.

Ei ole eri rakennuksessa. On kellarissa ja me asumme ylimmässä (kolmannessa) kerroksessa ei hissiä.

sossusta jo alustavasti kyselin, mutta kuulemma pitää olla todella perusteltu syy saada oma kone.

kokeile saada kerran viikossa kaupungilta kotiapua että joku vahtis muksuja kun käyt pyykillä, näin meillä, tosin mä oon vaan yhden puolivuotiaan yh
 
Mie sain pesukoneeseen muistaakseni 200? harkinnan varaista. Olin just eronnu ja melkein kaikki jäin ukolle. Peustelin just tollasella kuin sinä laitoit tossa eka viestissä, et elämä on aivan älyttömän hankalaa pienten kanssa kun sinne pesutupaan pitää raahautua. Niin laittovat vähän rahaa ja liitteen että osta käytetty. Myös käytettyyn sänkyyn (ja käytettyihin patjoihin :x ) sain vähän rahaa.
 
No eikös toi nyt ole aika pätevä perustelu, että et millään saa lapsia ja pyykkiä hilattua kerralla(ja vielä tosi usein), varsinkaan kun ei ole hissiä. Ei lapsia voi jättää yksin mihinkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siis hä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja siis hä?:
mikä on vaikiaa käydä pesemässä pyykkiä muksujen kanssa taloyhtiön pesukoneella?
oletan että kummatkin muksut kumminkin nukkuu päikkärit.

omalta kohalta voin sanoa et sillon kun mulla oli 1v6kk ja just syntynyt muksu kerkesin kyllä pyykkini pesemään pesutuvassa. myös nyt kun muksut 4v ja 2v5kk kerkeän pyykin hyvin pesemään ja muksut ovat kumminkin mukana aina.

No enpä oikein uskalla jättää kotiin nukkumaan. Ja kahden muksun + pyykkien raahaminen pesutupaan on aikasta hankalaa.

noh entäs kun tämä pienempi nukkuu (oletettavasti) pinnasängyssä niin käyt laittaa sillon koneen pyörimään tämän vanhemman kanssa.
tai
varmaan joskus ulkoiletta/ käyttä kaupassa. laita kone pyörimään siksi aikaa ja kun tulet takaisin käyt vain hakemassa pyykit. isompi osaa varmaa kulkea kumminkin portaat ja pienempi menee toisessa kainalossa ja pyykkikori toisessa. ne vaatteet voi kuivata myös kotona.

siis ihan tosissasi ehdotat että jätetään lapsi yksin kotiin? :o
 
Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
Alkuperäinen kirjoittaja siis hä?:
mikä on vaikiaa käydä pesemässä pyykkiä muksujen kanssa taloyhtiön pesukoneella?
oletan että kummatkin muksut kumminkin nukkuu päikkärit.

omalta kohalta voin sanoa et sillon kun mulla oli 1v6kk ja just syntynyt muksu kerkesin kyllä pyykkini pesemään pesutuvassa. myös nyt kun muksut 4v ja 2v5kk kerkeän pyykin hyvin pesemään ja muksut ovat kumminkin mukana aina.

Miten ne muksujen päikkärit siihen liittyy? Vaikka yhtä aikaa nukkuisivat, niin eihän niitä nyt päineen kotiin jätetä. Meillä ainakin yksi pesutupareissu kestää vähintään 10 minuuttia. Vai meinasitko, että ne siellä pesutuvassa nukkuu ja sillä aikaa pyykätään?

Meillä oli pesukone rikki viime talvena n. 2 kk, olin raskaana - maha jo melko iso - ja esikoinen oppinut vasta kävelemään. Oli tosi hauskaa raahata pyykkejä, epävarmaa kävelijää lumessa (niin, tupa on taloyhtiön toisessa rakennuksessa) ja sitä mahaakin edestakaisin monta kertaa viikossa. Joo ja mies on mutta reissutöissä.

kyllä multakin mies löytyy ja on reissutöissä. viikolla pesin kaikki pyykit kun olin lapsien kans kolmistaan. pesutuvalla kävin kun nukkuivat päikkärit (asuttiin sillon rivarissa jossa pesutupa oli kävelymatkan päässä) siihen asti kunnes isompi osasi avata oven itse. sitten rupesin käymään tuvalla silloin kun pienempi nukkui pinniksessä ja isomman otin mukaan.

nyt kun asutaan kerrostalossa niin otan kummankin mukaan. en jätä päikkäreillekään yksin kun osaavat aukaista noi ovet.
 
No mutta eihän ne edullisimmat koneet maksa kuin pari sataa. Hiluja ne on siihen verrattuna mitä kaupunki maksaa muina tukina ihmisille. Luulisi hyvillä perusteluilla tuon irtoavan.

Toisaalta - olisiko tuon rahan säästäminen parin kuukauden aikana (ihan itse) jotenkin ylitsepääsemättömän vaikeaa? Se olisi vaikka erinomainen joululahja koko perheelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eihän ne ole edes kalliita:
Toisaalta - olisiko tuon rahan säästäminen parin kuukauden aikana (ihan itse) jotenkin ylitsepääsemättömän vaikeaa? Se olisi vaikka erinomainen joululahja koko perheelle.

Miettisitkö tätä lausetta nyt uudelleen hetken jos toisenkin.

Kahden lapsen yh. Säästäisi parin kuukauden aikana pari sataa.
Ei kovin todennäköinen yhtälö toteutumaan.
 
tossa esimerkiksi gigantin valikoimia:
http://www.gigantti.fi/catalog/kodinkoneet/fi_washingmachine/pyykinpesukoneet;sid=DdOIVL9t_YOCVPWZnDdDUl6uXma2tWCoZCo=
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eihän ne ole edes kalliita:
Toisaalta - olisiko tuon rahan säästäminen parin kuukauden aikana (ihan itse) jotenkin ylitsepääsemättömän vaikeaa? Se olisi vaikka erinomainen joululahja koko perheelle.

Miettisitkö tätä lausetta nyt uudelleen hetken jos toisenkin.

Kahden lapsen yh. Säästäisi parin kuukauden aikana pari sataa.
Ei kovin todennäköinen yhtälö toteutumaan.

Aika monella yh:lla menee taloudellisesti paremmin kuin opiskelijoilla. Itse onnistuin säästämään pesukonerahat opiskeluaikana. Pienet oli tulot, vaan pienet oli menotkin. Pistin tosiaan joululahjarahat ja muut sen tyyppiset jemmaan. Niin joo ja nyt oon vaan yhden yh.
Tarkalla suunnittelulla saa pennit venymään hämmästyttävän pitkälle.
 
No sitä säästämistä mäkin meinasin esittää, huutonetistä ja nettikirppareilta niitä löytyy vaikka kuinka jollain 50 eurolla. Henk.koht mä en tykkää alotuksista jotka alkaa että millä perustelisin tarpeen... Enkä siitä että töihin ei mennä vaan mietitään niitä perusteluja miten saisi sossusta rahaa..
 

Yhteistyössä