Miten perussuomalaiset juhlistavat Kekriä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuten vähän ajattelinkin, perussuomalaisuudella ei ole mitään tekemistä suomalaisuuden kanssa. Relatkaa siskot ja veljet, ei tämä nyt niin vakava kysymys ollut :) Ja hyvää Kekriä kaikille: suomalaisille, wannabesuomalaisille ja mamuille!

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
O tempora o mores.

Minusta tämä oli ihan hieno aloitus. Miksi uusia perinteitä pitää varoa syntymästä (esim. uussuomalaisten tavat)? Mitkä "vanhat" perinteet ovat tarpeeksi vanhoja, ja entäs ne vielä vanhemmat?

Luulen (taas) että moni persu haikailee 80-luvulle. Se riittäisi. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27458502:
Kuten vähän ajattelinkin, perussuomalaisuudella ei ole mitään tekemistä suomalaisuuden kanssa. Relatkaa siskot ja veljet, ei tämä nyt niin vakava kysymys ollut :) Ja hyvää Kekriä kaikille: suomalaisille, wannabesuomalaisille ja mamuille!

Ihan uteliaisuudesta kysyn, mistä tämä aloitus kumpusi?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27458503:
O tempora o mores.

Minusta tämä oli ihan hieno aloitus. Miksi uusia perinteitä pitää varoa syntymästä (esim. uussuomalaisten tavat)? Mitkä "vanhat" perinteet ovat tarpeeksi vanhoja, ja entäs ne vielä vanhemmat?

Luulen (taas) että moni persu haikailee 80-luvulle. Se riittäisi. :xmas:

Miksi niin luulet ja mistä olet saanut sen mielikuvan?

Ihan uteliaisuudesta kysyn, mistä tämä aloitus kumpusi?
Tästä päivästä ja Facebookista, jossa suurin osa perussuomalaisiksi ja isänmaallisiksi tunnustautuneista sukulaisistani ja ystävistäni ei juhlista tätä päivää yhtään mitenkään. Heitän saman kysymyksen uudestaan itsenäisyyspäivänä, jos joku isänmaalaisuuttaan korostava silloin kertoisi, miten juhlapäivää viettää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27458502:

Mitä ihmeen tekemistä nykypäivän politiikalla pitäisi olla tuhansia vuosia vanhojen pakanajuhlaperinteiden kanssa? :O

Tiedätko sinä muuten miksi Suomessa on niin paljon katumajärviä? Ja jos tiedät/et tiedä niin mitä tekemistä sillä on sen kanssa, mitä puoluetta kannatat?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27458530:
Tästä päivästä ja Facebookista, jossa suurin osa perussuomalaisiksi ja isänmaallisiksi tunnustautuneista sukulaisistani ja ystävistäni ei juhlista tätä päivää yhtään mitenkään.

Eli toimivat, kuten 99% väestöstä.

Voi voi, onko tapaluterilaisetkin nyt sit yhtä idiootteja kun eivät kirkossakaan juuri käy, kastetaan lapsetkin kirkkoon ihan tavan vuoksi, kummius tarkoittaa lahja-automaattia eikä kristinuskon höpölöpöä. Joo-o.

Voe voe.

Oisko kuitenkin enemmän kuin yhdelläkään puolueella, jota sinä äänestit? :P
En puhu puolueesta vaan puolueen kannattajista. Niistä, jotka perustelevat puolueensa valintaa isänmaallisuudellaan. Mutta ihan turha tästä nyt nahista, ei tämä ole mulle mitään uutta. Hyvin moni isänmaallisena itseään pitävä ei tunne edes oman kansansa historiaa. Saatika, että niitä kansansa perinteitä ylläpitäisivät jälkipolville. Kovasti rähistään, jos jonkun muun kulttuurin edustajat haluavat pitää kiinni perinteistään, mutta itse ei moiseen vaivauduta. Lähinnä huvittaa nämä wannabesuomalaiset :)

Onko tosiaan näin että kaikki jotka äänesti kokoomusta haluaa kaikki julkiset palvelut yksityisten omistukseen ja haluavat firmojen siirtyvän ulkomaille? Kokoomusta äänestäneet haluavat lapsilisät pois ja kotihoidon tuen lopetettavan? Vuokratyöntekijöitä enemmän ja palkanalennuksia kaikille? :o

[video=youtube;yPKULHMXLQc]http://www.youtube.com/watch?v=yPKULHMXLQc[/video]

Kyllä tämä video on parempi osoitus isänmaallisuudesta, kuin se, että juhlii kekriä.

Tylsänä kävin heittää kynttilät 3 eri hautausmaalle lähimmäisilleni, jotka tuolla puolen jo.. sitten vein vähän "pöperöä" pikku alttarilleni tuonne lähimetsikköön.. (se nyt ei tavanomaisesti liity kekriin toki) mutta halusin muistaa myös muita tuon puolen olevaisia tänään.

Hiukan parempaa mässyä perheellekin yms.. vähän ympäri pihaa pistin oikeisiin kohtiin kynttilöitä lyhtyihini ja "huiskin" varpuluudalla(mumman tekemä) nurkat, pistin kuivattuja ruusunterälehtiä + nimeltä mainitsemattomia juttuja talon nurkille.. pitää pahat poissa tänä yönä. ;)

En ole persu, vaan mukaellen tavis suomihihhuli.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27458141:
Eli et halua noudattaa vanhoja suomalaisia perinteitä? Mitä sitten noudatat? Lähi-Idästä (= mokkanokkien maista) tänne tuotuja perinteitä?

MOKKANOKKIEN!? Nyt mä oon vähän pettyny suhun Keittis. :(

Yhteistyössä