Miten perussuomalaiset juhlistavat Kekriä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Sorry, ihan pakko kysyä :D Mutta kun niin isänmaallisia perussuomalaiset ovat, niin olisi kiva kuulla, millaisia vanhoja suomalaisia perinteitä itse kunkin kodeissa noudatetaan tähän vuodenaikaan. Noudatatteko olosuhteiden pakosta tänään vai Marrasyönä, kun se oikea suomalainen juhla oli? Ja mitä traditioihinne kuuluu?

Ja ennenkuin kukaan kiskoo herneitä nenäänsä, niin kerron, että musta on ollut yllättävää, että kovin harva suvussani olevista perussuomalaisten kannattajista juhlistaa tätä suomalaisten yhtä tärkeimmistä juhlista yhtään mitenkään.

[QUOTE="vieras";27458074]Minulla ei ainakaan ole mitään syytä vaipua keskiajalle.[/QUOTE]
Eli et halua noudattaa vanhoja suomalaisia perinteitä? Mitä sitten noudatat? Lähi-Idästä (= mokkanokkien maista) tänne tuotuja perinteitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27458141:
Eli et halua noudattaa vanhoja suomalaisia perinteitä? Mitä sitten noudatat? Lähi-Idästä (= mokkanokkien maista) tänne tuotuja perinteitä?

Minulla on myös omat aivot ja omat mieltymykset. Onko sinulla?

• Tykkää
Reactions: BettyBoop
Mä kuulin kekristä viime vuonna ekaa kertaa 30-vuotisessa elämässäni, taisi olla Keittiksen ketjussa :) Vähän vaikea alkaa juhlia, kun ei ole mitään kotoa opittua perinnettä, jota jatkaa.

en ole ns.perussuomalainen kun en siihen puolueeseen edes kuulu MUTTA meillä on hyvin ystävien kanssa sadonkorjuu juhla. Tänä päivänä työpaikka ei ole kiinni tästä :) suku ollut suomessa jo satoja vuosia eikä tuota enää juhlita enää kuin ennen, perinteet eivät siirry nuoremmille, valitettavasti!

[QUOTE="Juu";27458158]Eli yleistät kaikki persut samanlaisiks? Persulla voi myös olla omat aivot. Todella yllättävä avaus sulta.[/QUOTE]
Kunhan kysyin ja odotin, että persutkin ovat yksilöitä ja siten vastaavat aloitukseenikin yksilöinä eivätkä ryhmänsä edustajina. Jos multa kysytään, miten suomenuskoiseet viettävät vappua, niin tottakai kerrobn, miten minä suomenuskoisena vietän vappua. No jos nyt kysyn sinulta, miten sinä vietät Kekriä, niin helpottuuko vastaamisesi?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27458202:
Kunhan kysyin ja odotin, että persutkin ovat yksilöitä ja siten vastaavat aloitukseenikin yksilöinä eivätkä ryhmänsä edustajina. Jos multa kysytään, miten suomenuskoiseet viettävät vappua, niin tottakai kerrobn, miten minä suomenuskoisena vietän vappua. No jos nyt kysyn sinulta, miten sinä vietät Kekriä, niin helpottuuko vastaamisesi?

En mitenkään.

Ok?

[QUOTE="vieras";27458162]Minulla on myös omat aivot ja omat mieltymykset. Onko sinulla?[/QUOTE]
Tottakai on. Ja mulla on just ne alkuperäiset suomalaiset perinteet mieltymyksinä. Mitkä ovat sinun mieltymyksesi?

en ole ns.perussuomalainen kun en siihen puolueeseen edes kuulu MUTTA meillä on hyvin ystävien kanssa sadonkorjuu juhla. Tänä päivänä työpaikka ei ole kiinni tästä :) suku ollut suomessa jo satoja vuosia eikä tuota enää juhlita enää kuin ennen, perinteet eivät siirry nuoremmille, valitettavasti!
Hirvittävän monet suomalaiset ovat hylänneet suomalaiset perinteensä. Oletko ajatellut, että voisit omalta osaltasi palauttaa perinteitä omille lapsillesi?

Perussuomalaisuus ei ole uskonto, vaan poliittinen puolue.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27458209:
Tottakai on. Ja mulla on just ne alkuperäiset suomalaiset perinteet mieltymyksinä. Mitkä ovat sinun mieltymyksesi?

Mistä tiedät sinun perinteiden olevan ALKUperäisiä suomalaisia perinteitä?

Äläpä ole nenäkäs, vanha nainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27458060:
Sorry, ihan pakko kysyä :D Mutta kun niin isänmaallisia perussuomalaiset ovat, niin olisi kiva kuulla, millaisia vanhoja suomalaisia perinteitä itse kunkin kodeissa noudatetaan tähän vuodenaikaan. Noudatatteko olosuhteiden pakosta tänään vai Marrasyönä, kun se oikea suomalainen juhla oli? Ja mitä traditioihinne kuuluu?

Ja ennenkuin kukaan kiskoo herneitä nenäänsä, niin kerron, että musta on ollut yllättävää, että kovin harva suvussani olevista perussuomalaisten kannattajista juhlistaa tätä suomalaisten yhtä tärkeimmistä juhlista yhtään mitenkään.

Siis mikset kysyny tota ilman tota persu-osuutta..? Ootko vähän kekrimaljaa nostellu?

Ja nyt sohaisen ampiaispesää: minusta perussuomalainen, joka ei edes vaivaudu viettämään perinteisiä suomalaisia juhlapäiviä, on ainoastaan wannabesuomalainen :D Ja nyt takaisin keittiöön
Animated-Flying-Witch.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27458284:
Ja nyt sohaisen ampiaispesää: minusta perussuomalainen, joka ei edes vaivaudu viettämään perinteisiä suomalaisia juhlapäiviä, on ainoastaan wannabesuomalainen :D Ja nyt takaisin keittiöön
Animated-Flying-Witch.gif

Ollakseen oikea suomalainen, pitäisi siis juhlistaa ja ylläpitää kaikkia vanhoja tapoja, juhlia ja perinteitä, oletko asiasta nyt aivan VARMA?

Hmm... Tiedätkö tosiaan niin paljon suomalaisuudesta, että haluaisit samat ajat ja perinteet yhä käyttöön, tällä vuosituhannella?

[QUOTE="vieras";27458233]En ole persu, mutta uskova kristitty ja tiedän persuissakin olevan uskovia. Tämä viikonloppu merkitsee kuolleitten muistelua.[/QUOTE]

Kyllä muistellaan. Mutta myös tähän ajankohtaan osuu myös kekrin vietto. Joka voidaan käsittää vaikkapa sadonkorjuujuhlana. Johon ennen muinoin kuului hyvin syömisen lisäksi myös hauskanpito sekä kekripukki, jonka kristityt sittemmin siirsivät jouluun.

[QUOTE="vieras";27458431]Keittiksellä taitaa olla pinna hiukan kireällä...[/QUOTE]

Sanoo olleensa 5vuotta sinkkuna, ilman miestä. Miksiköhän on pinna kireällä ja suoltaa paskoja aloituksia :D

Yhteistyössä