Miten perhe/vauvakuvat järjestykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valokuvausmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valokuvausmamma

Vieras
Miten te muut pidätte kuvia järjestyksessä? Tilaatteko kaikki kuvat vai jätättekö osan tietokoneelle/kovalevylle? Olen tähän mennessä tehnyt esikoisesta 1 v. albumin ja sen jälkeen yleisen perhealbumia mutta tajusinkin tässä kun aloin miettimään nyt 4 kk toisen lapseni kuvia että entä jos lapset haluavatkin isompana omat kansiot itselleen ja minulle ei sitten jää mitään niitä kuvia. Eli oletteko tehneet itsellenne + lapselle kansiota lastenne kuvista? Ja miten digitaaliseen muotoon jääville käy? Kopioitteko ne levylle yms.?

Viimeksi teetätin kuvia vissiin noin 3v sitten.

Meillä kaikki kuvat on koneella. Tai siis kahdella eri koneella siltä varalta, että jos toinen leviää, niin kuvat silti säilyy.

Jos lapset joskus haluaa omat albumit, niin ne voidaan sitten aikanaan tehdä. Nyt en näe mitään järkeä siinä, että lähtisin teettämään kuvia...ne kuvat on jo koneella, miksi ihmeessä ottaisin vielä ne samat kuvat albumiinkin?

Mä olen niin vanhan aikainen että haluan kerätä lapsille ihan perinteiset valokuva albumit joihin kerään lempikuviani. Kaikki kuvat ovat sitten koneella ja ulkoisella kovalevyllä. Luottamukseni tekniikkaan ei ole niin hyvä että säilöisin lapsieni lapsuusmuistot vaan bittiavaruuteen. Monet kehuvat kuvakirjoja mutta jotenkin kuvien teettäminen ja kansioon laittaminen tuntuu vielä helpommalta.

Olen kyllä kerännyt kullekin omaa albumia. Ei siinä taida mitään järkeä olla kun noiden halvimpien digikuvien säilyvyys taitaa olla aika kehnoa. Ts värit yms on haalistuneet parinkymmenen vuoden päästä niin ettei niistä oo mitään jäljellä.
Olen ajatellut ruveta teettämään valmiita kuvakirjoja, en vaan ole vielä saanut aikaiseksi. Yksi asia mikä askarruttaa on se että haluaisin kullekin sellaisen kirjan missä on tyyliin pari kuvaa per vuosi, koska sellaista saattais aikuisena olla kivempi katsoa kuin sellaista kirjaa missä on 30 vauvakuvaa , samaa vauvaa eri kulmista.. Mut ehkä säilytän kuvat koneella kunnes ovat 10v ja teetän sitten ne kirjat..

Videot on koneella ja niistä varakopiot dvd:llä, noita dvd:tä katsellaan sitten pleikan kautta telkkarissa. Pitäisi kasata jotain parhaat videot dvd:tä vaikka isovanhemmille mutta empä ole sitäkään tehnyt..

Me tehdään kerran vuodessa ifolorin kuvakirja, johon tulee aina yhden vuoden kuvat talteen. Ihan yksi kirja tehdään. Kuvat tallennetaan myös muistitikulle.

Videoita ei ole.