miten pelkästä makaronista saa herkullista? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakiovieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vakiovieras

Jäsen
29.11.2009
963
0
16
ei tarvii huolehtia kun omasta syömisestä ja mä en jaksa alkaa paistelee mitää kanapihvejä, aattelin vetästä pitkästä aikaa pelkät makaronit :D

mitä te laitatte makaroneihinne yleensä?
millasta se jenkkilän juustomakaroni on..? :p :xmas:

Mun herkkua (vaikkakin hyvin epäterveellistä sellaista) on makaroni, pussikermakastike ja ketsuppi. Sitä tuli vedettyä paljon opiskeluaikoina :D Toinen herkku oli silloin riisi, voisilmä ja soijakastiketta. Nopeeta ja helppoa ja halpaa ja sisältää pelkästään epäterveellisiä hiilareita :kieh:

Jätät makaroonit aavistusen koviksi. Siis et keitä niistä sellasia löllöjä :X
Ja sitten riittävästi suolaa ja nokare oikeaa voita sulamaan joukkoon.
Ja tietenkin ketsuppia päälle jos siitä tykkää. Ja on oikeasti ihan älyttömän hyvää!

mä teen juustomakaronit niin, että keitän ne niin niukassa nesteessä, että se imeytyy kokonaan, nesteenä suunnilleen puolet kasvislientä ja puolet maitoa. Lopuksi lisään reilusti juustoraastetta, joka saa sulaa makaronien sekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vakiovieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Siis pelkkää makaronia ajattelit syödä? Ei se kait maistu milleen vaikka mitä siihen laittasit :D

siis sehän on hyvää :D
mut nyt tarkotin tällä hakee vinkkiä miten muut syö makaroninsa :D

No ihan pelkästään en sitä kyllä nassuuni vetelis :D Lisäisin siihen kanaa, jotain lihaa, tonnikalaa tai muuta.

Jenkkilän mac&cheeseen keitetään erikseen juustokastike yms, se on kaukana pikaruuasta. (Paitsi että nehän tekee sen suoraan purkista.) Mutta suosittelen joskus kunnon mac&cheesen tekemistäkin, jos aikaa ja kärsivällisyyttä piisaa.

keitä makaronit pehmeiksi normaalisti vedessä.Kaada vesi pois kun makaronit kypsiä ja lisää sopivasti maitoa.
Sekoita vehnäjauhoja n.1-2rkl tilkkaan maitoa ja kaada seos makaronien ja maidon sekaan.Lisää ripaus suolaa. Kiehauta velli ja tarjoa sokerin kanssa!