Miten peitätte raskautenne ?

Mitä olette sanoneet syyksi kun ette yhtäkkiä otakkaan pisaraakaan alkoholia esim. pikkujouluissa ? Vai jätättekö vaan menemättä kaikkiin bileisiin yms...
Itselläni viikkoja ihan kaikki 4 ja viikonloppuna oli tukalat paikat kun oltiin yksillä synttäreillä ja minä siellä kuskina. Selitys oli että on antibioottikuuri päällä, eikä siksi voi juoda, mutta tuskinpa meni läpi.
Vielä olisi kahdet kissanristiäiset jäljellä ennen joulua ja pitäisi keksiä vaan joku syy miksi en ota mitään alkoholia. Oikeaa syytä en halua kertoa vielä pitkään aikaan.
Kuulostaa todella typerältä että miksi pitäisi selitellä, mutta itsekkin olen aikaisemmin ollu melkoisen kova bilettäjä ja menijä ja tietenkin herättää kysymyksiä kun yhtäkkiä olenkin ihan totaalisella nollalinjalla.
 
Kyllä mä ymmärrän, ettei ihan ekoilla viikoilla halua asiaa julkistaa...
Mites, jos siellä tarjotaan vaikka kuoharia, niin otat sen lasit ja skoolaat siinä sit muiden mukana. Oot hörppäävinäs. Ei kukaan sua niin tarkkaan katso, ettäkö huomaisi. Ja jemmaat sen lasin sit vaan johonkin kun sopiva tilaisuus tulee. Eikä sitä muuten tarvi ottaa. Sanot tullees autolla kun aamulla on tärkeä meno. Jotain semmosta.
 
Ymmärrän täysin...Itsellä sama "ongelma", kun en halunut vielä ihmisten tietävän raskaudesta (alkuaikoina) silloin joskus vuosia sitten...Minä olin siis kuskina kaikis juhlis...Tosin ei tainnut väki uskoa, kun olin myös kova menijä!
 
vieras
No en mäkään vielä noilla viikoilla halunnut kertoa kavereille. Jos tulee alussa keskenmeno, ei ole kiva selitellä siitä sitten taas kaikille... Mä jätin vaan menemättä tilaisuuksiin, joissa tiesin alkoholin olevan mukana kuvioissa. Viikolla 9 oltiin sitten kavereiden kans iltaa istumassa ja mulle tarjottiin siideriä. Väitin ettei mun tee mieli, ja siitä kaverit sit jo arvasivatkin, mistä on kyse. Minä+alkoholi=ei tee mieli? Eihän sitä kukaan uskonut! :LOL:
 
uu
Itse joskus juhlissa esim. yhdelle hyvälle kaverille kerroin etukäteen ja pyysin apua, hän auttoi mua järjestämään itselleni siideripulloja herukkamehulla ym. Ja myös sitä harrastanut, että lasi kädessä, olevinaan juomassa, sitten hukannut johonkin lasin huomaamattomasti, käynyt näkyvästi uuden hakemassa jne. Riippuu tilanteesta.
Tai sitten mennyt omalla autolla ja pahoitellu kauheesti jotain hyvin konkreettista sytä, miksi mun piti tulla autolla jne.
 
Ja seuraavat kissanristiäiset meinaan kuitata silleen et kotoa lähtiessä otin pari mut ei uppoa enempää... Näin nimittäin on tapahtunut monen monta kertaa ihan ilman raskauttakin.
Ja duunin pikkujoulut varmaan silleen et tuun autolla töihin ko. päivänä, koska meille on tulossa yövieraita samana iltana enkä siis voi olla myöhään ja oon EHDOTON etten ota pisaraakaan jos ajan.
Kaikki keinot sallittuja. :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eikö se ole aika outoa, että on aina ottanut niin paljon alkoholia, että heti kaikki ihmettelee, jos joskus ei otakaan? :eek:
Mä olin just tulossa sanomaan kuinka mä sain kuulla tästä asiasta palstalaisilta tyyliin Rukoilijasirkka noin puoli vuotta sitten, kun melkein samaa asiaa mietin... :/

 
Voihan sitä juoda sitä yhtä ja samaa sidukkaa esim.Eihän sitä ihan absolutisti tarvii olla.Juo siitä muutaman huikan ja täyttää vedellä veskissä.Kaataa puolet sitä ennen pois vaikka.

Mä joskus otin ns omaa boolia 1.5 litran vissypulloon laitoin kokista.Sanoin että siinä on kossukolaa.
Joku tais maistaa ja sanoi että hyvää on.Voihan siihen sekoittaaa jaffaa joukkoon,että maistuu vähän oudolle.Tai pommakkia jos pelkään että joku pummii omaa juomaa..
 
Katja
Mun mielestä jokainen vähänkään aivoja omaava ihminen tietää itsekin, että mitä tahansa voi sattua raskaudessa. Eli ei oo mitään syytä salailla raskautta muilta, kyllä ne ymmärtävät, jos jotain sattuu. Ja jos ne ovat ystäviäsi, silloin myös osaavat tukea sinua. En ymmärrä, miksi ihmeessä ikävät kokemukset pitäisi peittää tuntemiltaan ihmisiltä, oletettavasti kavereiltasi, jos heidän kanssaan vietät vapaa-ajalla aikaa. Eikö sellainen elämä ole aika kulissia? Jos koskaan ei voi kertoa, että jotain ikävää on sattunut?

Ihan tiedoksesi, että vaikka keskenmenoriski on suurin alkuraskaudessa, niin mitä vaan voi sattua myöhemminkin. Voi joutua keskeyttämään raskauden rv 20 rakenneultran jälkeen. Lapsi voi syntyä keskosena rv 25 ja vaikka kuolla. Tai, kuten ystävilläni, jotka olivat menossa synnytyksen käynnistykseen, lapsi todettiin kuolleeksi rv 42+0, vaikka edellisenä päivänä kaikki oli hyvin.

No mutta, kukin tekee tavallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eikö se ole aika outoa, että on aina ottanut niin paljon alkoholia, että heti kaikki ihmettelee, jos joskus ei otakaan? :eek:
Mä en ole ikinä ottanut enempää kuin pari lasillista, enkä nyt pariin vuoteen ollenkaan, ja silti sitä saa joka ainoissa kissanristiäisissä olla selittelemässä. "Ei vaan maistu" ei kelpaa selitykseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja:
Mun mielestä jokainen vähänkään aivoja omaava ihminen tietää itsekin, että mitä tahansa voi sattua raskaudessa. Eli ei oo mitään syytä salailla raskautta muilta, kyllä ne ymmärtävät, jos jotain sattuu. Ja jos ne ovat ystäviäsi, silloin myös osaavat tukea sinua. En ymmärrä, miksi ihmeessä ikävät kokemukset pitäisi peittää tuntemiltaan ihmisiltä, oletettavasti kavereiltasi, jos heidän kanssaan vietät vapaa-ajalla aikaa. Eikö sellainen elämä ole aika kulissia? Jos koskaan ei voi kertoa, että jotain ikävää on sattunut?
Peesi tähän.
*pohtii samalla, miten kertoa murtumatta lähimmille työkavereille, että äidin syöpä on uusinut... ;( *
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eikö se ole aika outoa, että on aina ottanut niin paljon alkoholia, että heti kaikki ihmettelee, jos joskus ei otakaan? :eek:
Mä en ole ikinä ottanut enempää kuin pari lasillista, enkä nyt pariin vuoteen ollenkaan, ja silti sitä saa joka ainoissa kissanristiäisissä olla selittelemässä. "Ei vaan maistu" ei kelpaa selitykseksi.
Aika outoa, että sitä muka pitää selitellä. :( Eihän kenenkään tarvii sitä ottamistakaan selitellä kellekään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eikö se ole aika outoa, että on aina ottanut niin paljon alkoholia, että heti kaikki ihmettelee, jos joskus ei otakaan? :eek:
Mä en ole ikinä ottanut enempää kuin pari lasillista, enkä nyt pariin vuoteen ollenkaan, ja silti sitä saa joka ainoissa kissanristiäisissä olla selittelemässä. "Ei vaan maistu" ei kelpaa selitykseksi.
Aika outoa, että sitä muka pitää selitellä. :( Eihän kenenkään tarvii sitä ottamistakaan selitellä kellekään.
Sun mielestä ehkä outoa, ei kaikkien :)
 
En oikein mitenkään. Esikoista kun odotin joudun vähän väliä juoksemaan vessassa yökkimässä ja pomo ivasi syytä, kerroin olevani raskaana ja halusin pitää sen vielä sen salassa. Seuraavana päivänä koko työporukka siitä sitten tiesi, ja mieheni veli oli samaisessa paikassa töissä. Pian tiesi koko suku, ja kaupunki. Kolmatta odottaessa plussasin vähän ennen omia polttareita, eikä kukaan niellyt selityksiäni miksi en joisi. Käry kävi taas heti. Mutenkin kaikissa tuo oksentelu ja huonovointisuus on aina paljastanut syyn. Enkä muutenkaan osaa oikein pitää omia salaisuuksiani, vaikka sinne viikolle 12 olen aina yrittänyt "salata".
 

Yhteistyössä