Miten pärjätään 26€ melkein viikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaajaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jaajaa"

Vieras
Elikkäs meitä on neljä, pieni vauva, 2v lapsi ja me vanhemmat. N.6€ Menee vauvan korvikejauheeseen. Kaapeista löytyy jauhelihaa, tonnikalaa, pyttipannua, kaksi purkkia kermaa, sipulia, perunaa, pastaa, kasvispihvejä ja kasvispyöryköitä, kaksi kananmunaa, pinaattikeittoa ja jotain pihvejä.

Kun kirjotan kaikki ylös niin tossahan on aika paljon tavaraa.:D Mutta maitoa ja leipää pitää ostaa melkein joka päivä.

Miksi leipää pitäisi ostaa viikon aikana melkein joka päivä? :O

Eihän teillä ole mitään hätää kun kaapeista löytyy noinkin paljon ruokaa ja tosiaan leivo leipä itse niin säästyy rahaa. Maitoa voi ostaa useamman purkin kerralla koska ei se mene heti vanhaksi. Kai tiesit, että maito on parasta ennen tuote eli ei mene heti vanhaksi kun purkissa on päivämäärä.

Täytyykin tänään ostaa sitten jauhoja ja hiivaa. Ollaan saatu anopilta viimeaikoina niin paljon rahaa, ettei enää kehdata pyytää/ottaa vastaan. Tämä kuu päätettiin pärjätä ihan omillamme.

Miksi leipää pitäisi ostaa viikon aikana melkein joka päivä? :O

Eihän teillä ole mitään hätää kun kaapeista löytyy noinkin paljon ruokaa ja tosiaan leivo leipä itse niin säästyy rahaa. Maitoa voi ostaa useamman purkin kerralla koska ei se mene heti vanhaksi. Kai tiesit, että maito on parasta ennen tuote eli ei mene heti vanhaksi kun purkissa on päivämäärä.

Kun meillä syödään tosi paljon leipää, varsinkin mies saattaa olla koko päivän syömättä ruokaa mussuttaa vaan leipää. Juu tiesin kyllä. En vaan jaksa purkki tolkulla sitä maitoa kaupasta kantaa kun meillä ei ole autoa.

[QUOTE="jaajaa";26009228]Ollaan saatu anopilta viimeaikoina niin paljon rahaa, ettei enää kehdata pyytää/ottaa vastaan. Tämä kuu päätettiin pärjätä ihan omillamme.[/QUOTE]

Ens kuussa sitten sama ongelma?

[QUOTE="xyz";26009236]Ens kuussa sitten sama ongelma?[/QUOTE]

Varmaankin. Mutta ollaan vähän tukeuduttu siihen että kyllä anoppi antaa jos rahat loppuvat. Täytyy opetella säästäväisemmäksi.

[QUOTE="jaajaa";26009228]Täytyykin tänään ostaa sitten jauhoja ja hiivaa. Ollaan saatu anopilta viimeaikoina niin paljon rahaa, ettei enää kehdata pyytää/ottaa vastaan. Tämä kuu päätettiin pärjätä ihan omillamme.[/QUOTE]

Siis mitä?!? Peräti tämän kuun ajattelitte omillanne pärjätä? :O Marttojen taloudenhoitokurssille mars ja anopin kukkaron jätätte saman tien rauhaan!

[QUOTE="mä";26009240]Siis mitä?!? Peräti tämän kuun ajattelitte omillanne pärjätä? :O Marttojen taloudenhoitokurssille mars ja anopin kukkaron jätätte saman tien rauhaan![/QUOTE]

Niin ja siis tästä eteenpäin.:D Älkää nyt hyvänen aika takertuko pikku seikkoihin.

No jos rahat on tiukassa, niin ensimmäiseksi mies opettelee olemaan mussuttamatta sitä leipää niin hirveästi... Keitä sille kattilallinen puuroa ja rahaa ei mene kuin murto-osa tuon leivän hinnasta.
Mulle on ihan sama vaikka miehesi söisi kolme leipää päivässä, mutta sitten on turha valittaa, että rahat ei riitä...

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
osta hiivaa ja jauhoja, teet itse sämpylät on jopa parempia kuin kaupan valmis leipä. Kananmunat kannattaa käyttää makaronilaatikkoon josta syötte 2 päivää. Pääsiäisen pyhiksi kiva jos 2 vuotiaalle jotakin...vaikka suklaapupu tai pääsiäismuna. Puuroriisiä 1,20e ja kevytmaito, saat kattilallisen ihanaa lämmintä riisipuuroa.

[QUOTE="vieras";26009268]osta hiivaa ja jauhoja, teet itse sämpylät on jopa parempia kuin kaupan valmis leipä. Kananmunat kannattaa käyttää makaronilaatikkoon josta syötte 2 päivää. Pääsiäisen pyhiksi kiva jos 2 vuotiaalle jotakin...vaikka suklaapupu tai pääsiäismuna. Puuroriisiä 1,20e ja kevytmaito, saat kattilallisen ihanaa lämmintä riisipuuroa.[/QUOTE]

Lapselle on suklaapupu odottamassa kaapissa.:) Ja itseasiassa mulla onkin puuroriisiä tuolla kaapissa, täytyykin sitä tehdä.

Onko lähellä leipomon myymälää? Sieltä saa usein leipää halvemmalla isoissa säkeissä :)

Jos ei, niin ehdottomasti jättäisin leivät ostamatta ja keksisin tilalle jotain muuta. Ja olihan sulla kivasti pöperöä kaapeissakin :D

Lidlin lämpimässä säilytettävä maito 0,69 eur. Käy aamulla kaupassa, niin on alennustuotteita mahdollisesti tarjolla. Tänään cittarissa munakoisot ja kesäkupitsat 1,50 eur kilo. Tee kesäkurpitsarösjä.

Yhteistyössä