miten pärjäätte töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neama

Vieras
Hei,
Raskaus on siinä vaiheessa että voin huonosti ja oksettava olo on lähes päivittäinen seuralainen. Työskentelen tosi pienessä puljussa enkä haluaisi vielä kertoa muille raskaudestani, mutta pelkään sen paljastuvan kun ramppaan vessassa vähän väliä. Miten ihmeessä olette onnistuneet salaamaan raskauden töissä? Onko mitään hyviä vinkkejä ja pieniä kikkoja jottei tämä alkaisi stressata liikaa.

Sain itse tämän vinkin tossa pari viikkoa sitten ja itselleni liian myöhään, koska raskauspahoinvointini on jo ohi, mutta:

1. Liuota tuoretta inkivääriä 1.5litraan vettä ja ota vesipullo töihin mukaan.
Juo sitä pitkin päivää, sen pitäisi kuulemma ihan oikeasti auttaa pahoinvointiin, eikä haittaa mitenkään vauvaa.

2. Homeopaattinen lääke nimeltä NUX VOMICA tai joku melkein ton niminen pitäis olla kans turvallinen käyttää ja tehokas.
Tosin en itse ole käyttänyt sitäkään, en ehkä uskaltaisi kokeillakaan, vaikka tiedän sitä monien ""luomu""ihmistenkin syöneen.

..tai siis apua...kun muistelen tota lääkkeen nimeä, niin muistakin yhtäkkiä, että oon tainnut kerran selllasen yhden syödä krapulaan, kun oli niin järkyttävä olo ja mulle se vaikutti silloin niin, että vei pahan olon pois, mutta toi pään sisälle sellasen ""liian lennokkaan"" olon...että uohda koko homma ja turvaudu inkivääriin vaan..

Hei,

mulla oli kans tosi tosi ikävä seuralainen tuo pahoinvointi (ja ihan kokopäiväpahoinvointi, ei rajoittunut mitenkään aamuun), ja tosi pitkään, mun omat pienet niksit oli seuraavia:

- kylmää appelsiinimehua
- pussillinen mandariineja aina kassissa mukana, auttoi, kunhan sain alas... vaikea syödä, kun tekee pahaa, mutta kyllä se upposi, kun tiesin että se auttaa!
- xylitol -purkka, en muista mistä kuulin/luin tämän neuvon, ja se toimii! Ostin töihin ison pussillisen xylito -purkkaa ja jauhoin sitä (onneksi ilmavaivat eivät silloin vaivanneet, myöhemmin kyllä)
- paljon nestettä (join vettä)

Mulle suositeltiin myös B6 -vitamiiniä, mutta ei se auttanut mun kohdallani pahoinvointiin, mutta kokeilla kannanee.

Tsemppiä!