Miten pärjään eron tullessa!!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ero

Vieras
Talo miehen ja kaikki muukin omaisuus ja meillä on avioehto koska miehellä on oma firma.Ite oon osa-aikatyössä..Oon vaan ruvennu miettii että onko eronneiden elämä aivan perseestä jos heillä ei ole mitään omaisuutta eron sattuessa?Vai miten helkkarissa tämmösessä tilanteessa selviää hengissä jos se ero tulee ja kaikki lapset jäis mulle eikä mulla oo mitään..

No, ei sulla ole omaisuutta, mutta ei velkaakaan. Joten mielestäni ihan ok. tilanne, saat vuokra-asunnon, asumistukea, elatustuet lapsista, lapsilisät yh korotuksen kera, mahdollisesti alkuavustusta sosiaalitoimistosta huonekaluihin jne. Itse olen käynyt "tosi pohjalla" eron jälkeen, ja silti olen selvinnyt ok. lapsen kanssa, omaisuutta ei ole, mutta rakkautta ja läheisyyttä ja aikaa lapselle. Opiskelen ammatinvaihtajana uutta ammattia. Ns. löysää rahaa ei ole, mutta pärjää ok. lapselle saa ok. vaatteet, lelut, tarvikkeet, omistani ajoittain tingin toki. Auto on jota maksan osamaksulla. Laskuja jos en heti pysty maksaa, pyydän maksuaikaa ja yleensä sitä saa, tai saa maksaa osissa jne. Itselleni tämä koko "helvetti" on tuonut enemmän ymmärrystä, empatiaa ja en panikoidu pikkuasioista. Koska mulla lähti eron tiimellyksessä myös yöunet 12 viikoksi, ja olin sairaalassa vakavan unettomuuden takia.Olen onnellinen että selvisin selväpäisenä ja nykyään pystyn nukkumaan, ja nautin nukkumisesta.

Jätä se sika!
Oli vaikea aikoinaan jättää, kun mies tuumasi eroehdotukseeni: Kun hommaat lapsillemme uuden äidin, voit lähteä. Elatusmaksuneuvottelussa hän oli ympärikännissä, ja sihisi hampaidensa välistä: En maksa elatusmaksuja penniäkään.
Kaikesta selvisin kuin maratoonari upealla kelloajalla voittajana.
Uutta miestä en halunnut. Halusin todistaa kaikkien huuhaaoppien paikkansapitämättömyydet.
Yllätyin Yle Areena Wille Riekkinen keskustelusta, jossa Wille sanoi: Avioliitto on vain taloudellinen sopimuspaperi. Kirkolle ei kuule se ketkä saavat siellä siunauksen ja ketkä eivät. Näitä samoja asioita olen pohdiskellut, ja tullut samaan lopputulokseen.