Miten parikuukautinen vauvanne menee nukkumaan? Mulla kun on huono äiti olo, kun laitoin omani...

  • Viestiketjun aloittaja "merenneitonen"
  • Ensimmäinen viesti
"merenneitonen"
...ensimmäistä kertaa itsekseen nukahtamaan sängylle, rinnalle nukahtamisen sijaan.
TUolle hän nyt kuuluu höpötteöevän itsekseen...

Täytyy kai mennä itsekin petiin ja ottaa pieni pötköttelemään viereen...
 
yleensä nukahtaa sitteriin josta sitten kannan sen meiän sänkyyn, nukkuu siis vieressä. sänkyyn ei nukahda, vaan alkaa hirveä huuto jos siihen koittaa aluksi. sitteriin nukahtaa kun sitä keinuttaa. :)
 
viipuli
Lähes tuolleen meillä on kuopus nukahtanut aina. Sen kuin vain kantaa sänkyyn, saattaa höpötellä hetken ja sit jo nukahtaa. Esikoinen oli sitten aivan toista maata vauvana.
 
"tinttara"
meillä on kyllä jo 3-kuinen, mutta alusta asti olen nukuttanut viereen. Menee helpoiten ja laitan illalla 21-22 nukkumaan ja herää aamulla 9. :) Jos susta tuntuu huonolle laittaa yksin nukkumaan, niin miksi et anna nukahtaa rinnalle? Ei se siitä pilalle mene ja meillä esikoinen nukutettiin myös ja alle 2v:nä meni vasta omaan sänkyyn. Tää vauva menee sitten omaan sänkyyn kun ei enää syö maitoa yöllä. (imetän)
 
kummeksuja
Taitaa olla ensimmäinen lapsesi? Älä kuule huoli. Meillä lapsi nukahti tuossa iässä milloin minnekin, hieno juttu jos itsekseen omaan sänkyyn. Eiköhän sillä yöllä ehdi nälkä tulla niin että pääsee "iholle" vielä.
 
Mä yleensä laitan vauvan sitten sylistä omaan sänkyyn ekaksi pätkäksi nukkumaan, ekalla kerralla oli pakko ottaa pientä kädestä kiinni että saisin itse nukuttua..toinen oli niin kaukana, siis ainakin 30cm päässä :LOL:
 
mun
Tyttäreni nukahti kaksikuukautisena tuttipullo suussa ja myöhemmin tissi suussa.

Saattaapa olla, että oma lapsesi haluaa jo seuraavalla kerralla nukahtaa ainoastaan syliisi.
Eikös kaikkein parasta ole tehdä niin kuin sillä hetkellä parhaalta tuntuu?
Jos lapsesi on nyt tyytyväinen, niin hyvä juttu, kyllä hän ehtii vielä sylittelemään seuraavien kuukausien ja vuosienkin ajan.
 
Tissille nyt yleensä, mutta toisinaan nukahtaa sinne missä sattuu olemaan kun väsy tulee. Pariin otteeseen olen laittanut pinnasänkyyn odottelemaan että saan jonkun asian tehtyä loppuun ja sitten olenkin löytänyt siletä nukkuvan vauvan. Samoin saattaa nukahtaa vaikka lattialle, sängylle, sitteriin tai muuten vaan syliin.
 
Meil nukahetaan joko tissille tai syliin.. tai sit tutin kans kapaloon, riippuen vierystilanteesta ja siitä et onko äidillä mahdollisuus sylitellä. Mieluusti annan nukahtaa yksikseen peittokapalossa, ku muuten havahtuu siinä vaiheessa hereille ku siirrän omaan sänkyyn, nukahtaa kyl sit heti uudestaan.
 
Meillä poika on nukahtanut vain laitoksella ennenkuin tutti otettiin käyttöön. Mä oon aina vaan vienyt sänkyyn, jonne on itse nukahtanut alkaen 1 vkoa vanhana. Ikää nyt 10kk, edelleenkin vien sänkyyn jolloin jää sinne seisomaan ja käy itekseen nukkumaan :) Satunnaisia kertoja on poika nukutettu syliin, kun ei muuten oo nukahtanu
 
kuuleppa
Ole iloinen vaan, että osaat opettaa vauvasi nukahtamaan itsekseen. Jos se ei itke tai ole muuten hätääntyneen oloinen, niin sillä ei ole mitään hätää :) Joskus kaduttaa, etten aikoinaan opettanut lapsiani (nyt 5v ja 3v) nukahtamaan yksin, ne nykyäänkin mieluiten nukkuu mun viereen. Mut toisaalta, mitäpä sitä murehtimaan, 10v päästä taatusti haluavat nukahtaa ilman mun kainaloa :D :D
 
Meillä menossa yövierotus ja poika lähemmäs 16kk, kauhee fiilis itellä vaikka onmenny aika hyvin. Rinnalle nukahti 12kk:ksi saakka, sitten alettiin laulelemaan ja rinta tuli vasta unen tultua... Ole iloinen että noin hienosti nukahtaa! Ei se minnekkään katoa, sitä saa taas halia muutaman tunnin päästä, ja vähän välissäkin jos siltä tuntuu :) Aika ihana :heart:.
 
Meillä nukahti itekseen omaan sänkyyn. Nyt ikää 8 kk ja joku vaihe menossa et tarvitaan apua nukahtamiseen enemmän. Mut siltikin nukkuu omassa sängyssä.
Anna vaan nukahtaa omaan sänkyyn, kyl se sieltä huutelee jos joku hätä tulee.
 
"vieras"
Meillä kaikki kolme nukahtaa syliin tai viekkuun. Musta on niin ihana sylitellä muksuja ettei ole ollut tarvetta muutoin heitä nukahtaa. Tänäänkin vauva nukkui sylissä vielä pitkään nukahtaminen jälkeen ennen kuin yhdessä sänkyyn siirryttiin. Vanhemmat oli kannettu tänne jo aikaisemmin, kun sohvalle minun kainaloihin nukahtivat. Aamulla saman peiton alta löytyy kolme pientä ja minä. Usein vielä muutamia unilelujakin:)
 

Yhteistyössä