Miten parannutaan hiivasienitulehdus kierteestä??

Rättipatteri

Jäsen
05.03.2008
371
1
16
Mulla on ollu tällänen vaiva jo kauan. Useampi vuosi. Raskaus toi helpotusta, enkä sinä aikana sairastanut kuin yhden hiivatulehduksen. Nyt taas tämä on lähes joka toinen viikko. Menee kerta kaikkiaan niin hermot. :/ Mä en tiedä mitä mä enää tekisin tämän asian kanssa...?

Pitääkö tässä alkaa tyystin hiivattomalle ja sokerittomalle dieetille??

Ja kun tuo tulehdus ei nykyään kapua ollenkaan tuonne emättimeen vaan on suoraan tuossa römpsässä. Tosi ikävää.

Mulla auttoi ruokavaliomuutos (karppaus) sekä se, etten käytä kuin puuvillaisia alkkareita, yöt ilman mitään (ilmakylpyä ;) ) ja kireät housut (sukkikset ja housut, joihin ei jää riittävästi ilmarakoa :xmas: ) on mahdollisimman vähällä käytöllä. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mulla auttoi ruokavaliomuutos (karppaus) sekä se, etten käytä kuin puuvillaisia alkkareita, yöt ilman mitään (ilmakylpyä ;) ) ja kireät housut (sukkikset ja housut, joihin ei jää riittävästi ilmarakoa :xmas: ) on mahdollisimman vähällä käytöllä. B)

Ok, oon iteki alottanut nyt vähähiilarisen ruokavalion, tosin karkit kuuluu vielä elämääni aika tiukasti :snotty: Mutta, pienemmällä sijalla kuitenkin.

Mikä sulla auttoi parhaiten nujertamaan tulehduksen? Mulla auttaa emättimessä olevaan tulehdukseen ne pallot, mutta tuo voide ei taho oikeen tepsiä tuohon ulkopuolelle :/ Eikä se paljon mainostettu maustamaton jugurttikaan tuonut apua...

Pitäis varmaan lääkäriin läksiä, jotta reseptin sais. Sekin on vaan niin pitkä rosessi ku eka labroissa ja pari päivää odotella viljelyä ja sitte vasta lääkäriin :headwall: Vaikka ite tietää satavarmaksi mikä vaiva on.

:hug: Oi että, tiedän tunteen. Minulla vaan päinvastoin, eli raskausaika altistaa ja sit niitä onkin koko ajan.. Nyt taas kun en oo raskaana niin ei ookkaan. Kuulemma hormonaaliset muutokset voi altistaa tuolle vaivalle. Niin suosittelen kotioloihin hameessa liikkumista ilman pikkareita, yöllä ilman alkkareita nukkumista ja sit puuvilla alushousuissa oleskelua muutoin. Niin ja kantsii pestä välillä kuumemmalla asteella pyykkejä, siis alushousuja.. Kuulemma sekin voi auttaa joissain tapauksissa. Ja mies tietty kantsii hoidella voiteella kanssa ihan kunnolla. Ja tuota noin hapanmaitotuotteita + maitohappobakteereita lisää ruokavalioon ja vaaleat viljat/venhä ja sokerit pois.

Oletko varma, että on hiivaa? Moni muukin riesa aiheuttaa samankaltaisia oireita.

Hiivaan auttaa ruokavalioremontti. Eli sokerit ja valkoset jauhot ja riisit pois, täysjyväviljaa tilalle. Olut ja viini kanssa pois. Nuku ilman alkkareita. Käytä maitohappobakteereita ylä- ja alapäähän. Lopeta e-pillerit. Älä käytä hiostavia housuja ja pikkuhousunsuojia, alkkarit pitää olla puuvillaisia eli hengittäviä. Pese alapää 1-2 krt päivässä pelkällä vedellä, mutta älä suihkuta emättimeen.

Näillä pääsee jo pitkälle, mutta käy ihmeessä lääkärissä. Itsekin kärsin samasta aikoinaan, mutta ajan myötä on helpottanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:

Ok, oon iteki alottanut nyt vähähiilarisen ruokavalion, tosin karkit kuuluu vielä elämääni aika tiukasti :snotty: Mutta, pienemmällä sijalla kuitenkin.

Mikä sulla auttoi parhaiten nujertamaan tulehduksen? Mulla auttaa emättimessä olevaan tulehdukseen ne pallot, mutta tuo voide ei taho oikeen tepsiä tuohon ulkopuolelle :/ Eikä se paljon mainostettu maustamaton jugurttikaan tuonut apua...

Pitäis varmaan lääkäriin läksiä, jotta reseptin sais. Sekin on vaan niin pitkä rosessi ku eka labroissa ja pari päivää odotella viljelyä ja sitte vasta lääkäriin :headwall: Vaikka ite tietää satavarmaksi mikä vaiva on.

Riittävän monta tulehdusta, niin lääkäriin ei tarvi enää mennäkään... B) Siis jos se tulee, soitan suoraan lääkärille (joka näkee koneelta, montako kertaa mulla on se ollut ja montako kertaa se on labrassakin todettu) ja pistää reseptiä puhelimella tohon lähiapteekkiin...

Mulla ei toimi mitkään noista käsikauppalääkkeistä. Siis ne vain tuntuu lisäävän kutinaa... Otan ton suunkautta otettavan ja pahimpaan hätään (kutinaan) laitan bepanthenea, johon oon sekoittanut tipan tai kaksi (tai enemmän jos oikein kutittaa =) ) tea tree -öljyä. Ja ilmaa. Siis pöksyt pois ja tavara tuulettumaan. Se auttaa eniten.

Mutta niissä sun karkeissa on valitettavasti pirusti sokeria ja väriaineita, jotka tota ylläpitää...

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kait olette hoitaneet miehenkin??

Juu, aina on hoidettu mieskin kun sille on se tarttunut. Nyt tosin ei olla pitkään aikaan edes voitu seksiä harrastaa kun tätä tulehdusta on koko ajan, niin ei itestä tunnu kivalle. Mies käyttää nykyään kortsuja, koska lopetin pillerit.

Alkuperäinen kirjoittaja Tällipaju:
Oletko varma, että on hiivaa? Moni muukin riesa aiheuttaa samankaltaisia oireita.

Hiivaan auttaa ruokavalioremontti. Eli sokerit ja valkoset jauhot ja riisit pois, täysjyväviljaa tilalle. Olut ja viini kanssa pois. Nuku ilman alkkareita. Käytä maitohappobakteereita ylä- ja alapäähän. Lopeta e-pillerit. Älä käytä hiostavia housuja ja pikkuhousunsuojia, alkkarit pitää olla puuvillaisia eli hengittäviä. Pese alapää 1-2 krt päivässä pelkällä vedellä, mutta älä suihkuta emättimeen.

Näillä pääsee jo pitkälle, mutta käy ihmeessä lääkärissä. Itsekin kärsin samasta aikoinaan, mutta ajan myötä on helpottanut.

Itse asiassa oon huomannut, että tuo dermoshopin jotakin kosteuttavaa ainetta ja maitohappobakteereja sisältävä intiimialueiden pesuneste tasapainottaa tuota tilannetta... Siis auttaa. Samoin ennen vanhaan oli myytävänä tea tree -pesunestettä, joka teki saman homman (nykyisin sen valmiin myynnissä olevan pesunesteen koostumusta on muutettu ...tässä mielessä huonompaan suuntaan). :)

Juu, aina on hoidettu mieskin kun sille on se tarttunut. Nyt tosin ei olla pitkään aikaan edes voitu seksiä harrastaa kun tätä tulehdusta on koko ajan, niin ei itestä tunnu kivalle. Mies käyttää nykyään kortsuja, koska lopetin pillerit.

Onko sulla muuten ollu se pidempiaikainen kuuri? Siis hoidettu suolistosta se?

Minä oon tavallisesti syönyt aika vähän makeaa, ja nyt raskausaikana iski paha hiivatulehdus heti kun mussutin tuliaiseksi saadun jättikarkkipussin itsekseni. Eli ainakin mulla sokerin yhteys tulehdukseen oli ilmiselvä.

OK, kiitos teille neuvoista. Osaa neuvoista kyllä jo noudatan, mutta muutama uus juttukin oli mukana :)

Auttaskohan jos alkais syömään RELA-tableteita? Mulla olis täys paketti tuolla kaapissa. Ja niitä maitohappokapseleita ois emättimeenkin.. jotta pitänee varmaan yötä vasten varustautua :)

Onko sulla muuten ollu se pidempiaikainen kuuri? Siis hoidettu suolistosta se?

Siis kerran olen vain hakenu reseptin, jollon sain sen yhden lääkkeen, joka nujersi taudin.

Muutoin oon käyttäny niitä käsikauppavalmisteita, 2-3 kuuria putkeen, voidetta hinkannu useita ja useita päiviä, aina ne on sitten jossain välissä helpottanu.

Saako lääkäriltä reseptillä jonkun pitemmän kuurinkin tuohon tulehdukseen?