Miten paljon VK-haalari kestää pesua ennen kuin menettää vedenpitävyyden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ticket-tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Ticket-tyttö

Vieras
Meillä ihana kaunis Ticketin haalari tytölle, vedenpitävä joten periaatteessa ei tartte kuriksia, mutta tietysti näillä keleillä kamalan likainen. Kuinka paljon noita haalareita uskaltaa pestä ennen kuin niistä menee pinnoitteet ja alkaa päästää vettä? Olen siis vaan jostain kuullut, ettei kannattaisi kamalasti pestä juuri tuosta syystä ettei ala 'vuotamaan'. Onkohan tämä totta vai tarua?

Paljon. Parhainmillaan olen kerran viikossa pessyt (en nyt ihan koko kautta) ja ihan hyvin kesti pari vuotta (kevät-kesä-syksy). Ja näin on menty kaikilla puvuilla. Tosin lapsella on 2-3 pukua, mutta aina kun ne on vähänkin likaiset, niin pesuun menevät. Inhoan sotkuisia vaatteita lähdössä.

Jos puku ei pesua kestä, niin ei se ole mistään kotoisin. Yleensä kun se vaate mahtuu lapselle yhden kauden. Ja yleensähän ne alkavat sitten vuotaa huonoista saumauksista, ei niinkään keskeltä kangasta.

Toppavaatteetkaan eivät ole minusta menneet erityisen liuruiksi tyylilläni :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Jos puku ei pesua kestä, niin ei se ole mistään kotoisin. Yleensä kun se vaate mahtuu lapselle yhden kauden.

Minusta on fiksua olla pesemättä kosteussuojapukuja kuin todellisessa tarpeessa eli silloin kun lika ei lähde pyyhkimällä. Koska sen voi pistää eteenpäin muillekin käyttäjille, jos on vielä hyvässä kunnossa. Itse en ainakaan osta kertakäyttöpukua ts. vain muutamaa kuukautta varten.

Minun maalaisjärkeni sanoo, että puku saattaa kyllä kestää pesua, mutta vedenpitävää vaatetta en menisi linkoamaan. Eli linkous pois ja puku vettä valuvana kuivumaan. Ehtii kuivua illan ja yön aikana (vk-vaate), kun ensin kuivatan oikein päin sen verran, että pinta kuivahtaa, ja sitten käännän yön ajaksi nurin, jotta vuori pääsee kuivumaan.

Näin meillä ovat kestäneet kolmen lapsen vaatteet pesut kaksi-kolme kertaa viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Jos puku ei pesua kestä, niin ei se ole mistään kotoisin. Yleensä kun se vaate mahtuu lapselle yhden kauden.

Minusta on fiksua olla pesemättä kosteussuojapukuja kuin todellisessa tarpeessa eli silloin kun lika ei lähde pyyhkimällä. Koska sen voi pistää eteenpäin muillekin käyttäjille, jos on vielä hyvässä kunnossa. Itse en ainakaan osta kertakäyttöpukua ts. vain muutamaa kuukautta varten.

Ihan oikeasti tuo puku (oli muuten tällä kertaa reimatec) kesti rankan pesun ja käyttöaika oli mokan takia kaksi kautta. Sen jälkeen olikin puku ulkoisesti jo ihan käytetyn näköinen, vaikka vettä kyllä piti. Käyttöaika meillä vaatteilla on se huhtikuu-marraskuu. Isompia ei kannata ostaa, ovat epäkäytännöllisiä päällä. Enemmän kuin pari kuukautta mielestäni kuitenkin.

Miksi varoa ja elää paskaisessa puvussa, kun ne oikeasti kestävät enemmän? Enemmän ne kärsivät siitä käytöstä (eli kuluminen) kuin pesusta. Tyylilläni kyllä kahden kakaran käytön kestäisi ja sitten onkin ihan hirveässä kunnossa jo ulkoisesti.

Yhteistyössä