"Mams"
Tuoretiskiltä pari kertaa viikossa lihat. Mun mielestä aika normaalin hyvin syödään ja vähän herkutellaan.Saako kysyä? Mitä teillä syödään?
Itsellä ainakin loppuisi jo mielikuvitus syödä tuohon rahaan
Tuoretiskiltä pari kertaa viikossa lihat. Mun mielestä aika normaalin hyvin syödään ja vähän herkutellaan.Saako kysyä? Mitä teillä syödään?
Itsellä ainakin loppuisi jo mielikuvitus syödä tuohon rahaan
sisältää kalaa 2 krt viikossa, ja tuoretiskiltä ostan lihat.Meitä 4+2, ruokaan menee n 1000 e kuussa, pyritään alusta saakka tekemään itse, myös paljon kasviksia ja hedelmiä.
Meillä varmaan samoissa luvuissa. (En ole koskaan laskenut, enkä laske.) Paitsi mies ei syö yliopistolla, eikä lemmikkejäkään ole. Satunnaisia villakoiria ei lasketa.Meitä on kaksi aikuista ja 150-250 välillä menee. Mies syö yliopistolla joka päivä, että sekin vähentää kuluja.
Lemmikkeihin menee alle 10e kuukaudessa.
Jep kertyy, eikä aina edes riitäkään. Tosin ostetaan aina kerralla isommissa erissä kaikki, niin ei edes tarvitse joka kuukausi olla ostamassa.Pyykinpesuaineet, siivouspesuaineet (yleispuhdistusaineet, pöntön pesuaineet, ikkunanpesuaineet, keittiösuihkeet jne), tiskiaineet, harjat, luutut, saippuat, wc- ja talouspaperit, servietit, leivinpaperit, foliot, muovipussit, kelmut, shampoot, hoitarit, suihkugeelit, kylpyvaahdot, hammasharjat, hammastahnat, suuvedet, kosteusvoiteet, siteet, tamponit, muotovaahdot, hiuslakat, dödöt, kynsilakan poistoaineet, kasvovedet, meikinpoistoaineet... kyllä sitä vaan kertyy, vaikka meikit ja kalliimman erikoiskosmetiikan jättäisikin pois laskuista. Lisäksi itse lasken mukaan kaikki paristot, lamput yms käyttötavaran. Vasta ostin kahteen palovaroittimeet uudet paristot, maksoivat lähes 10 e kappale.
Osaatko arvioda, paljonko teillä menee vuodessa näihin? Mä olen joskus laskenut vain kosmetiikka- ja hygieniatarvikkeisiin meneviä summia, ja loppujen lopuksi halvaksi tuli. Osan aina kerralla varastoon tarjouksesta ja tilaan esimerkiksi ulkomailta (joissakin tuotteissa tulee siinä tosi iso säästö, esimerkiksi luomukosmetiikkaa saa sakasta reippaasti suomen hintoja halvemmalla). Helposti saisi varmaan sen 200 menemään, jos nuo kaikki luettelemasi jutut ostaisi kerralla, mut montako kertaa vuodessa pitäisi ostaa sama satsi uudestaan?Pyykinpesuaineet, siivouspesuaineet (yleispuhdistusaineet, pöntön pesuaineet, ikkunanpesuaineet, keittiösuihkeet jne), tiskiaineet, harjat, luutut, saippuat, wc- ja talouspaperit, servietit, leivinpaperit, foliot, muovipussit, kelmut, shampoot, hoitarit, suihkugeelit, kylpyvaahdot, hammasharjat, hammastahnat, suuvedet, kosteusvoiteet, siteet, tamponit, muotovaahdot, hiuslakat, dödöt, kynsilakan poistoaineet, kasvovedet, meikinpoistoaineet... kyllä sitä vaan kertyy, vaikka meikit ja kalliimman erikoiskosmetiikan jättäisikin pois laskuista. Lisäksi itse lasken mukaan kaikki paristot, lamput yms käyttötavaran. Vasta ostin kahteen palovaroittimeet uudet paristot, maksoivat lähes 10 e kappale.