Miten paljon "passaatte" 7 vuotiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rupeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rupeli

Jäsen
11.02.2008
123
0
16
Tuli tuossa vaan mieleen kysyä miten teillä muilla joilla on koululainen 7 vuotias niin että miten paljon teette valmiiksi niiden eteen? Meillä vaan tuo neiti on niiiiiiiin kova haaveilemaan ettei tahdo millään joutua kouluun jos en hoputa ja etsi vaatteet valmiiksi ja laita aamupalaa valmiiksi. Se saattaa unohtua lukemaan jotain tai puuhailemaan jotain, ettei se varmaan joutuisi kouluun sitten millään jos itse nämä hommat huolehtisi. Tuntuu vaan että kasvatanko mä jotain uus avutonta kun laitan paljon valmiiksi... :ashamed:

Meillä on tyttö nyt tokaluokalla ja on kyllä omatoiminen ollut aina. :saint:
Eskari-ikäisenä jo laittoi aamu/iltapalat välillä itse yms.

Mitäs jos te laittaisitte illalla jo vaatteet valmiiksi, katsoisitte kellosta kuinka paljon aikaa "voi" mennä esim. pukemiseen, syomiseen jne.?

Mä laitan kanssa aamupalan valmiiksi. Vaatteet katotaan yleensä yhdessä, muuten siihen menisi ikuisuus jos tyttö yksin valitsisi... Ja hoputtaa on pakko, muuten tyttö myöhästyisi taksista. Vaatteet pukee hitaasti, kaikkee muuta samalla haaveillen. Ja vaatteiden pitää olla just eikä melkein täydellisesti puettu, et kelpaa tytölle. Ja hiuksiin pitää joka aamu väkertää jotain, ei kelpaa että ilman pinnejä tai pompuloita menis joku aamu. Reppu on sellainen mistä joudun muistuttaan tyttöä, ja aina itse vielä tarkistan, et on kaikki tarpeellinen siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Mä laitan kanssa aamupalan valmiiksi. Vaatteet katotaan yleensä yhdessä, muuten siihen menisi ikuisuus jos tyttö yksin valitsisi... Ja hoputtaa on pakko, muuten tyttö myöhästyisi taksista. Vaatteet pukee hitaasti, kaikkee muuta samalla haaveillen. Ja vaatteiden pitää olla just eikä melkein täydellisesti puettu, et kelpaa tytölle. Ja hiuksiin pitää joka aamu väkertää jotain, ei kelpaa että ilman pinnejä tai pompuloita menis joku aamu. Reppu on sellainen mistä joudun muistuttaan tyttöä, ja aina itse vielä tarkistan, et on kaikki tarpeellinen siellä.

Meilläkin tänä aamuna annoin pojan vain kävellä autoon ja istuin itsekin jo autoon, kun vasta kysyin, että mikä puuttuu vastaus oli "lippis... ja hups! REPPU!"...

En kylläkään passaa poikaa enää paljoa, mutta hoputtaa saa kokoajan. On muuten just sellainen, että jää jotain lukemaan tms ellen kokoajan toitota, että muuten myöhästytään. Aamupalansa ja välipalansa on jo pitkään tehnyt itse...

Yritän välttää passaamista, kannustan tekemään itse. Pakkokin on yksin alkaa selviytymään, kun ensi viikolla menen töihin ja lapset lähtevät itsekseen täältä kouluun.

AAmut sujuu ainakin meillä jouhevammin kun laitan illalla vaatteet valmiiksi ja aamulla brekun pöytään.Iltapäivällä ja muutoin on jo omatoiminen.Ja mulla on nyt aikaa leikkiä mamia kun 3 vkoa laskettuun aikaan eli olen koko ajan kotosalla.Ei niistä paskahousuja tule kun ei liiaksi passaa. :laugh:

Varmaan liikaa. Herätän, laitan aamupalan valmiiksi, huolehdin vaatteet ja katson että kaikki tavarat tulee otettua mukaan. Mutta ajattelin asian niin että saa aloittaa tuon koulunsa nyt ihan tässä rauhassa, sitten pikkuhiljaa siirrän vastuuta aamutoimistaan ja läksyistään hänelle pala palalta.

Jaa, mut mun ekaluokkalainen on vasta 6, joten kai mä voinkin sitä vielä passata :p

Yhteistyössä