Miten paljon maksetaan palkkaa lastenhoitajalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohojalaanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pohojalaanen

Jäsen
15.02.2008
161
0
16
Yhden tuttavaperheen 17v tyttö kyseli kesätöitä ja sanoin, että meille voisi joiksikin päiviksi/tunneiksi tulla hoitamaan lapsia, esim. mun hammaslääkärireissun tai työkeikan (hoitotyö) ajaksi. Mitä tän ikäisille yleensä maksetaan palkkaa? Itse muistan, että nuoruudessa sain 4 lapsen hoidosta (+ ruoanlaitosta, siivouksesta, pyykinpesusta) 24mk tunnilta ja olin tosi onnellinen. =)

Riippuu minusta miksi ajaksi on tulossa. Jos tulee vaan parikei tunniksi on minusta suhteellisesti kalliimpaa kuin pidemmäksi ajaksi, koska pitää ottaa huomioon matkakustanuksen yms.

Pidemmällä ajalla minusta 5 eur h on ok, mutta jos tulee tunniksi niin varmaan antaisin 20 eur.

Täällä ehdotellaan ihan hurjia summia, 10?/h! :o
Kerran menin tutoa kysymään ja ihan järkytyin, oma tuntipalkka kun ei ole edes 9? :laugh:

Minä maksoin kaverille 100?. Oli yhteensä 6päivänä + pari tuntia hoitamassa tuota pienempää, sai lämpimän ruoan ja tyttö nukkui tuosta hoitoajasta ( 6h/pvä) 2½-3h..
Puhuttiin että jos jatkossakin tarttee niin varmaan tuon 100?/vko tai hänelle riittäisi vähempikin

MLL:n taksa jokunen vuosi sitten oli 4,2e/h, että eiköhän semmonen 5e/h ois ihan hyvä :) Kun tuskin sillä kauheesti on mitään asumis ja ruokakuluja hoidettavana eli ihan omaan viihtymiseen menee, sillä palkalla ei tarvi elää.

Joo sitähän mäkin ajattelin, että ei kyllä kannata mennä keikkaa heittämään jos vahdille maksaa 10? tunnilta, siinähän jää ihan miinukselle kun oma palkka huitelee tossa kympin tietämillä ja siitä pitääpi vielä maksaa verot. En mäkää kyllä opiskelevana kotiäitinä pysty maksamaan 20? jos tulee hoitamaan lapsia tunniksi.

Mutta kun ei näistä nykypäivän nuorista tiedä :p , silloin tosiaan kun ite olin töissä tuo 24mk oli kova raha =)

Meillä on sukulaistyttö, leffa ja kuskauspalkalla, silloin tällöin muutaman tunnin
Eli annetaan palkaksi joko leffalippuja tai leffalipun verran rahaa ja kuskataan häntä tarvittaessa esim harrastuksiin (kun vanhemmat ei aina pysyt )

Nykyään Mll:n taksa on 6,2e tunnilta.. Mut musta te voisitte sopii jonkun konttä summan..
Ja tietysti jos tekee muutakin kun vahtii vaan lapsia niin sitten vähän enemmän..
Mulle itelle maksettiin viime kesänä kympin päivä, ja reilu 1-vuotias vietti meillä arkisin joka päivä 6-9h..

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
Minä oon maksanu 5-10 euroa tunti, riippuen vähän siitä miten kauan on ollu ja mitä on tehny.

Meillä sama homma, riippuen onko laittanut muksun yöpuulle, joutunut valvomaan paljon esim pe tai la-yönä, kuin nopealla varo-ajalla tullut (asuu tyttö tuossa 20 m päässä)....

Yhteistyössä