Miten paljon 5kk ikäisen pitäisi juoda maitoa?

• Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
mamma
Mulla siis 5kk ikäinen vauva, joka on syönyt n.kuukauden kiinteitä. Kiinteiden aloittamisen jälkeen maidon juonti on jäänyt tosi vähälle. Saa kyllä puurossa sitä maitoa, mutta mietityttää riittääkö se? Juopi siis n.4dl pullosta + 1,5dl puurossa ja oisko joku 0,5dl mitä laitan soseeseen. RUuan jälkeen ei juo ollenkaan maitoa. Pitäskö mun antaa sille ennen ruokailua sitä maitoa, et sais menemään vai miten??
Annankohan mä liikaa sosetta?
Anteeks typerät kysymykset.

vieras
Lasten normaali nesteentarve vuorokaudessa

Kuume lisää lapsen nesteentarvetta jopa 10%:lla normaalista. Vellit, jugurtit ym. nestepitoiset ruuat lasketaan nesteisiin kuuluviksi.

Taulukko
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,2052,11786,14487,13344,13351,2074,13350,1185,1249,1253,3128

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä sama ongelma 5kk ei huoli millään maitoa enään ja vaikka kuinka yritän ei onnistu, eikä myöskään auta vaikka antaisin vain maitoa ei vaan kelpaa.
meilläkin välillä näitä päiviä.
4kk neuvolassa meni 9dl/päivä maitoo, niin sillon terkka käski antaa enenpi kiinteitä, ettei maitoo menis liikaa.
Ja nyt taas tuntuu että sitä maitoo menee liian vähän.
Vaan ens viikolla on neuvola, niin täytyy siellä vielä kysyä..
Kiitos teille vastauksista, taitaa olla ihan normaalia että vauva vähentää melko paljon tuota maidon juontia.

5kkpoika
Mulla on myös 5kk poika joka on noin kk verran syöny kiinteitä. Bnormaalisti juonut aina ennen nukkumamenoa maitoa eli n. 3 krt päivällä 120-140 mlpullo ja yöllä 3 krt. Nyt sitten viime yönä yht äkkiä ei halunnutkaa maitoa vaikka on aina tähän asti 2-3 krt yössä halunnut eli 19.30-8.00 aikana herää 3 krt syömää viime yönä söi 12 viimex. Ja nyt ennen päikkäreitä ei taaskaan suostunut juomaa? Eilen aloitettiin broileri ruoalla Eli lihaa kehiin, voisko siitä johtua vai onko toi ihan normaalia? Onneks neuvola on kohta :)

Yhteistyössä