Miten painosi tippui synnytyksen jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja viveka:
Olis kiva tietää, että imetittekö vai ette. Itselläni on 2 kk synnytyksestä, paino 72 kg eli 7 kg lähtenyt. Vielä saman verran pitäisi lähteä. Imetys auttaa, mutta toisaalta hillitön nälkä. Väsymystä lääkitsen herkuilla...
Minulla tyssäsi laihtuminen tuon hirveän nälän ja herkuttelun takia. Söin kamalia rekkamiesannoksia ja vielä suklaata päälle. Nyt kun on kesä ja kaikkea niin suosittelen vaihtamaan snacksit marjoihin, hedelmiin ja vihanneksiin. Herneet ja mansikat tulevat varmaan kohta myyntiin. Ja koita pitää kiinni herkkupäivästä esim.

Minulla on LA nyt kuukauden päästä ja hillittömät määrät painoa taas kerätty. Tällä kertaa ajattelin pistää ruokavaliota heti kuntoon että ne kilot kanssa karisee. En siis todellakaan laihduta, vaan vähän katselen niitä annoskokoja ja herkkujen laatua.
 
Harmaana
Painoa tuli raskausaikana 20kg ja edelleen 8kg niistä jäljellä. Synnytyksestä on 8,5kk. Alkuun lähti paljon nesteitä ja paino tippui reippaasti. Nyt on pikku hiljaa tippunut, mutta tuntuu, että noi 8kg pysyy vaan tiukasti kropassa :(
 
viveka
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Alkuperäinen kirjoittaja viveka:
Olis kiva tietää, että imetittekö vai ette. Itselläni on 2 kk synnytyksestä, paino 72 kg eli 7 kg lähtenyt. Vielä saman verran pitäisi lähteä. Imetys auttaa, mutta toisaalta hillitön nälkä. Väsymystä lääkitsen herkuilla...
Minulla tyssäsi laihtuminen tuon hirveän nälän ja herkuttelun takia. Söin kamalia rekkamiesannoksia ja vielä suklaata päälle. Nyt kun on kesä ja kaikkea niin suosittelen vaihtamaan snacksit marjoihin, hedelmiin ja vihanneksiin. Herneet ja mansikat tulevat varmaan kohta myyntiin. Ja koita pitää kiinni herkkupäivästä esim.

Minulla on LA nyt kuukauden päästä ja hillittömät määrät painoa taas kerätty. Tällä kertaa ajattelin pistää ruokavaliota heti kuntoon että ne kilot kanssa karisee. En siis todellakaan laihduta, vaan vähän katselen niitä annoskokoja ja herkkujen laatua.
Sama vika rahikaisella, isot annokset. Tämä unen vähyys saa myös rapisuttamaan herkkupusseja, kun mieliala laskee väsyneenä. Sitten taas läskit pysyy ja mieliala laskee entisestään. Ytitän ottaa neuvoistasi vaarin.

 
äitinen
Alkuperäinen kirjoittaja sinisilma76:
Tai mihin tahtiin se yleensäkin laski ja paljonko painosi oli viimeisillään?
BMI tais olla 20 ja painoa tuli noin 12 kiloa (viimeinen punnitus viikkoa ennen synnytystä). Sairaalan jäi vain 4 kiloa, sain pari pussia verta ja olin tipassa. Vanhat housut ei noussu reisistä ylös eikä tosiaan menny kiinni :/

Muistaakseni jälkitarkastuksessa oli jäljellä 2 kiloa ja parin kuukauden päästä oltiin jo -2. Imetin vuoden ikäiseksi.

Lopputuloksena on yhden pienempi housukoko, muksu kohta 2 vee.
 
äitinen
Alkuperäinen kirjoittaja sinisilma76:
Tai mihin tahtiin se yleensäkin laski ja paljonko painosi oli viimeisillään?
BMI tais olla 20 ja painoa tuli noin 12 kiloa (viimeinen punnitus viikkoa ennen synnytystä). Sairaalan jäi vain 4 kiloa, sain pari pussia verta ja olin tipassa. Vanhat housut ei noussu reisistä ylös eikä tosiaan menny kiinni :/

Muistaakseni jälkitarkastuksessa oli jäljellä 2 kiloa ja parin kuukauden päästä oltiin jo -2. Imetin vuoden ikäiseksi.

Lopputuloksena on yhden pienempi housukoko, muksu kohta 2 vee.
 
Ekassa raskaudessa tuli 18kg, joista 10 jäi laitokselle. Neljä kuukautta synnytyksen jälkeen painoin 4kg vähemmän kuin ennen raskautta.
Toisessa raskaudessa tuli noin 8kg painoa ja ne tais jäähä kaikki laitokselle.
 
2timer
Yhteensä tuli 15kg lisää, 10kg jäi synnärille (4,6kg vauva, järjetön istukka ja paaaljon lapsivettä), loput 5kg lähti reilussa viikossa.
Täysimetyksellä mennään, vauva syö jatkuvasti mikä varmasti auttaa.

Silti kaukana ihannemitoistani, painoa oli liikaa jo raskautuessani mut eiköhän tää tästä vaunulenkeillä ja järkevällä syömisellä :)
 
vieras
Mulle tuli 18 kiloa. Paino alkoi tippuu tasaisesti ja viiden viikon päästä oli kaikki 18 kiloa poissa. En harrastanut liikuntaa ja söin normaalisti. Olinkin kyllä tosi turvonnut, että suurin osa oli varmaan nestettä kun lähtikin noin nopeasti.
 
hp
Paino ennen raskautta 55kg
Synnyttämään mennessä 78kg
Jälkitarkastuksessa 4vkoa synnytyksestä: 68kg
lapsen olleesa 1v: 49kg
lapsen ollessa 2v: 54kg
Nyt, lapsi 4v ja rv10: 65kg.
Imetin 1v 1kk josta 6kk täysimetyksellä. Turvotuskin näytteli aika suurta roolia esikoista odottaessa, toivon että tällä kertaa pääsisin hieman vähemmällä.
 
Mari
Painoa tuli reilut 20 kiloa. Synnärille jäi 7 kiloa ja puoli vuotta synnytyksestä olin pari kiloa painavempi kuin lähtöpainossa. Vuosi synnytyksestä oli kaikki lähteneet korkojen kera. Liikuin koko raskausajan ja heti kun sain sektion jälkeen alkaa urheilemaan, olen urheillut päivittäin.
 

Yhteistyössä