Miten painolle käynyt imetyksen loputtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipinä

Vieras
Kertokaas mitä painollenne on käynyt kun olette lopettaneet imetyksen? Onko tullut lisäkiloja "tekemättä mitään" (siis samat tottumukset kuin imettäessä)? Vai kannattaako jo nyt tarkkailla syömisiään?

Mulla poika 5,5kk vielä täysimetyksellä ja jatkan sitten max. vuoden ikään imetystä. Hirvittävää jo nyt miten painon käy kun imetyksen lopetan. Raskauskiloista on jäljellä 3kg/16kg.

Mulla alkoi paino tippumaan vasta noin ½ vuotta imetyksen lopettamisen jälkeen. Siihen asti kannoin sitkeästi raskauskiloja. Mitkään dieetit eivät auttaneet. Jotain hormoonijuttuja vissiin...

No mulla paino laskenut imetyksen aikana, alipainoinen oon muutenkin. Joka imetyksen jälkeen oon tullut hetimiten raskaaksi, joten paino noussut joka tapauksessa. Nyt viimeisen lapsen kohdalla painoa tullut nyt 2v synnytyksestä jotain pari kiloa, eli painan nyt sen, mitä ennen esikoisen raskauden alkua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Palaa :
On nyt tullut 2 kg ylös siitä mitä oli lopettaessani imetyksen, eli vajaassa 2 kk 2 kg lisää :( Pitää vahtia taas tarkkaan mitä syö..

:kieh: :kieh: Kauhulla oottelen...

Joo ja arvaa mikä vielä lisää masennusta tässä asiassa?? Paino nousee mut tissit on yhtä kuppia pienemmät, ois mentävä liiviostoksillekin :(

kesällä nyt nousee paino muutenkin kun herkutellaan normia enemmän grillimättöjä,jätskiä ym. hikiset ilmat ja nestettäkin kertyy. mutta en mä ainakaan jaksa ressata parista kilosta

Alkuperäinen kirjoittaja Palaa taas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Palaa :
On nyt tullut 2 kg ylös siitä mitä oli lopettaessani imetyksen, eli vajaassa 2 kk 2 kg lisää :( Pitää vahtia taas tarkkaan mitä syö..

:kieh: :kieh: Kauhulla oottelen...

Joo ja arvaa mikä vielä lisää masennusta tässä asiassa?? Paino nousee mut tissit on yhtä kuppia pienemmät, ois mentävä liiviostoksillekin :(

No mun tissit ei voi yhtä kuppia pienemmäksi muuttua, tai sitten niitä ei ole. :laugh:

Minullakin alkoi heti nousemaan paino hiljalleen, kun lopetin imetyksen. Imetyksen aikana se väheni koko ajan. Eli nyt on tullut melkein 5 kg vajaassa 4kk. Ja olen siis ihan normaalipainoinen, kohta varmaan en enää. :( No pitäisi vain rueta liikkumaan enemmän, mutta voimat on ihan loppu kun lapsi vieläkin valvottaa yöt, vaikka on jo 1-vuotias.

Mä en tiedä oonks mä jotenkin kiinteytyny vai mitä mut oon tosi sutjakan näkönen vaikka paino onkin noussut pari kiloa alhaisimmista lukemista. Imettäessä kyllä laski tosi hyvin. Ja rinnat on ihan erilaiset taas, melkein samat kuin ennen raskautta, tosin olin silloin vähän pulskemmassa kunnossa. Nyt kun sais tässä ypsymään niin oisin tyytyväinen.

Ei tapahtunut painolla mitään imetyksen loputtua.Tai noh,olin alle normaalipainoni ja tasaantui siinä kun lapsi oli 1 vee.
Siis pääsin entiseen painolukemaani.

Rinnat pieneni toviksi imetyksen loputtua,mutta sekin tasaantui ja entiset D/DD kupit ovat.

tippuu :@
imetyksen aikana tippui raskauskilot ja pääsin lähtöpainoon. nyt 1kk imetyksestä ja paino tippunut lähtöpainosta 3kg ja suunta alsapäin. voi prkl sanon minä, lähtöpainokin oli jo liiian alhainen.

Yhteistyössä