Miten paino putoaa paremmin ku ei liiku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Katja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Katja"

Vieras
kk sitten aloitin laihduttamaan, nyt en oo 6 pv liikkunut niin paino lähtenyt laskemaan, ennen sitä nousi, laski, nousi ja aerobista vaan tein. Josko sitä ei liikkuisi nyt kun 2 pv vk ku ennen 4-5 pv vk :D

Ei se sitä ole vaan liikunta kerää nestettä lihaksiin. Itse olen huomannut saman että vaaka näyttää hiukan enemmän niinä viikkoina kun liikun paljon.
Jatkan silti liikuntaa koska se on paljon muutakin kuin laihduttamista.

Teoria 1:kun liikkuu, niin lihasmassa kasvaa vaikka rasva vähenisikin. Liha on painavampaa kuin läski, joten vaikka laihtuu, niin paino ei välttämättä putoa. Kun lakkaa liikkumasta, niin lihasmassa surkastuu ja paino putoaa. Ok, hepponen teoria lyhyellä aikavälillä. :)

Teoria2: Kun liikkuu, syö enemmän eikä pääse laihtumaan + lihasmassan kasvu hidastaa panon putoamista.

Teoria 1:kun liikkuu, niin lihasmassa kasvaa vaikka rasva vähenisikin. Liha on painavampaa kuin läski, joten vaikka laihtuu, niin paino ei välttämättä putoa. Kun lakkaa liikkumasta, niin lihasmassa surkastuu ja paino putoaa. Ok, hepponen teoria lyhyellä aikavälillä. :)

Teoria2: Kun liikkuu, syö enemmän eikä pääse laihtumaan + lihasmassan kasvu hidastaa panon putoamista.

Jep mut mulla on 29 kg ylipainoo, aion nyt jatkaa näin että saan 15 kg pois ja sit siirryn takas 4-5 krt vk liikkumiseen.

Se liikunta tosiaan kerää nestettä lihaksiin. Ei kuitenkaan kannata lopettaa, sillä liikunta kuluttaa energiaa ja tukee laihduttamisessa. Koska nestettä ei keräänny loputtomasti lihaksiin, painosi kääntyy kyllä liikkuessakin pian laskuun ja laskee silloin nopeammin kuin ilman liikuntaa.

Ja ainahan voit pitää liikunnassa pari välipäivää, jos haluat nähdä "todelliset laihdutuslukemat".

Yhteistyössä