Miten pärjää kolmen lapsen yh?

Olen miettinyt eroa miehestä pitkään. Meillä on kolme lasta. Kaikki huonekalut, ym ovat miehen. Lisäksi minulla ei ole ammattia ja luottotiedot ovat menneet. Onko minulla mitään mahdollisuuksia selvitä yh:na? Alan olla niin kyllästynyt miehen juomiseen :( Saako sossusta jotain tukea, että saisin pesukoneen, ym tarpeellisen? Miten pärjää arjessa taloudellisesti? Itkettää koko ajan :snotty:

 
On tietysti mahdollista selvitä. Ilman muuta. Pärjäät varmasti paremminkin ilman. Itse jäin aikanaan yh:ksi kahden lapsen kanssa, ja kun pesukone meni rikki, niin sain uuteen kyllä avustusta. Mitä sä tarkoitat että kaikki huonekalut on miehen? Tottahan sä saat sitten elatustuet, yh-korotukset lapsilisiin jne. Ihan varmasti pärjäät. =) Voisin sanoa että mulla on ollut melkein tismalleen sama tilanne kuin sulla, lapsia vain kaksi. Paljon ihanampaa oli, kun pääsi siitä kolmannesta vauvasta eroon.
 
Ihan ensiksi :hug:

Kyllä mä luulisin, että sossusta sais avustusta. Meille mies jätti sentään kaikki huonekalut, pesukoneen.. Oikeastaan kaikki. Ainoastaan yhteisen sängyn ja sen oman tietokoneen annoin miehelle mukaan.
Ei tää taloudellisesti mitään herkkua ole, mutta parempi näin =) Itseasiassa paljon helpompaa kuin miehen kanssa.
 
Olen kahden ja kohta kolmannenkin lapsen yh ja kyllä uskon pärjääväni. Miulle tämä nuukasti eläminen ja kierrätys ym. on ollut aina elämäntapa ja voin sanoa että melkein missä vaan olosuhteessa on pystynyt elämään ihan normaalisti. Säästäväisyys ja avun vastaanottaminen tarpeentullen kai on ne perusasiat joilla selviää. Yksin ei voi aina kaikkea jaksaa eikä tarvitsekaan. Apua joudun varmaan vauvan kanssa itsekin pyytämään alkuvaiheessa. Lähinnä siivousapu kai olisi sellainen mitä siinä vaiheessa eniten arvostaisi. =)

Kyllä luulisi ainakin pesukoneen olevan sellainen mihin saa avustusta jos tosi vaikea tilanne. Ilmankaan on vaikea olla.

Minkä ikäisiä lapsia sinulla on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mrsCullen:
Ihan ensiksi :hug:

Kyllä mä luulisin, että sossusta sais avustusta. Meille mies jätti sentään kaikki huonekalut, pesukoneen.. Oikeastaan kaikki. Ainoastaan yhteisen sängyn ja sen oman tietokoneen annoin miehelle mukaan.
Ei tää taloudellisesti mitään herkkua ole, mutta parempi näin =) Itseasiassa paljon helpompaa kuin miehen kanssa.
Samat sanat, mä vähän pelkäsin sitä omilleen muuttamista, mutta sitten oli ihanaa huomata, että koti onkin paikka, jossa on kivaa. Kotona ei riidellä, ei juoda eikä sekoilla, ja kotona on kaikkien hyvä olla ilman sitä p***iaista.
 
Hyvin pärjää! Tiedän hoitovapaalla olevan miehen, jonka pärjäämistä ihmettelen. Mies jäi leskeksi 7 lapsen kanssa. Vanhin 14 ja nuorin 2. Asiaa lähemmin tunteva lähde kertoi, että homma pyörii kadehdittavan hyvin. Jos tuo porukka pärjää, jokainen pärjää, jos haluaa.
 
Mietein sitäkin pitäskö kertoa miehelle erosta vasta kun olen löytänyt uuden asunnon. Voi olla että heittäytyy muuten täysin välinpitämättömäksi. Ei osta ruokaa tms. Mitä te tekisitte? Niin ja saako sossusta muuttoavustusta vai pitääkö pyytää sukulaisia?
 
Voimia sinulle!

Sossun muuttoavustus on harkinnanvaraista toimeentulotukea. Jokainen hakemus kasitellaan erikseen harkiten. Hakemuksessa kannattaa olla hyvat perustelut miksi valttamatta tarvitsette tukea ko. asiaan. Mina sain maksusitomuksen isoon muuttoautoon, kuskiin ja apumieheen. (olen siis kahden lapsen totaali yh) Ja ehka ei kannata mainita, etta sukulaisilta saattaisi loytya apua (rahallista).

Pesukone ostettiin kaytettyna satasella, ei saatu toimeentulotukea, koska taloyhtiossa oli pesukone. Sankyyn sain 100 euroa. Muitakin valttamattomia huonekaluja kannattaa hakea. Suosittelisin varaamaan ajan sosiaalityontekijalle, he osaavat kertoa tuista enemman.

Kylla sina selviat yksinkin.

Me muutettiin ulkomailta takaisin suomeen, ja meilla ei ollut mitaan muuta kun vaatteet mukana. Nyt puoltoista vuotta myohemmin, asuntomme on ihan mukavasti kalustettu (eika pelkastaan sossun rahoilla) ja rahallisesti parjaamme ihan ok. Jos ei palkka/kelan tuet riita, sossusta saa toimeentulotuen, eihan se paljoa ole mutta ruokaa ja vaatteita silla kuitenkin saa tarpeeksi kunhan ei liikaa nirsoile.

 

Yhteistyössä