Miten päästä eroon tupakasta lähes 30 vuotta poltettuaan?????

  • Viestiketjun aloittaja "tervis"
  • Ensimmäinen viesti
"tervis"
Ihan oikeesti? Lääkettä en taida uskaltaa kokeilla, kaikki muut olenkin sitte kokeillut. Ja vielä poltan. Tää saatanallinen tapa pitäs saada lopetettua. Miksi muut pystyy ja mä en? Aski menee päivässä ja terveys alkaa huolettaa.
 
lucifer
samallalailla kuin 50v polttanut. nakkasi tupakat roskiin ja jauhoi jenkkiä urakalla leuat kipeänä kuukauden ja sitten lopetti senkin ja on ollut nyt polttamatta kuusi vuotta.
 
"mkl"
[QUOTE="tervis";27450314]Ihan oikeesti? Lääkettä en taida uskaltaa kokeilla, kaikki muut olenkin sitte kokeillut. Ja vielä poltan. Tää saatanallinen tapa pitäs saada lopetettua. Miksi muut pystyy ja mä en? Aski menee päivässä ja terveys alkaa huolettaa.[/QUOTE]

Siis mitä lääkettä et uskalla kokeilla? Uskallat kuitenkin tupakoida?
 
"Anne"
Vain 10vuoden kokemuksella tehokkain tapa oli ensin vieraantua tupakointiajatuksesta, mausta ja olosta tupakan jälkeen ja sitten vasta tupakoinnista.
Sitä ennen kokeiltu purkat, laastari yms.
Aloin ihmettelmään kuinka pellen näköistä on polttaa, sama kuin hakisi halon uunista ja imisi sitä. Mietin kuinka paskalle se maistuu ja varsinkin haisee jälkeenpäin yöks. Lisäksi melkein aina oloni vain huononi tupakoinnilla joten kaikkia näitä pohdittuani tarpeeksi lopetin ilman mitään vähentämisiä tai korvikehoitoja.
Lue Stumppaa tähän-kirja?
 
"Jenis"
Ei siihen valitettavasti mitään poppaskonstia taida olla. Mä poltin n. 17 vuotta, ja sitten vaan lopetin. Se vaatii päätöksen ja päätöksessä pysymisen, riippumatta käyttääkö lääkkeitä apuna vai ei - eihän niitäkään ole tarkoitus loppuelämää vetää. Mä myös palkitsin itseni kerran kuussa niillä rahoilla, jotka tupakanpoltosta säästyi :) Nyt on 8 vuotta savutonta elämää takana, enkä voi kuvitellakaan että joskus vielä polttaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
[QUOTE="vieras";27450402]Keuhkosyöpä on aika tehokas tapa.[/QUOTE]

No siinä vaiheessa on enää turha lopettaa, pitäisi tajuta 10v aiemmin (syövän ensimmäisestä solusta kestää n. 3-10 ennenkuin on näkyvä, löydettävissä olevan kokoinen kasvain).
 
"vieras"
meillä mies kolmattakymmentä vuotta poltettuaan päätti että nyt riittää, poltti viimesen tupakan ja siihen jäi. Pari kolme kuukautta kyllä meni hänen kärsiessä lievästä unettomuudesta mutta ei antanut periksi ja nyt on ollut jo yli 10 vuotta polttamatta. Ei hänellä ollut mitään vippaskonsteja muuta kuin tiukka päätös olla polttamatta.
 
oon kuullu paljon hyviä kokemuksia lääkkeestä, se estää nikotiinin imeytymistä vereen. pari viikkoa saa polttaa miten lystää, mutta ihmiselle alkaa tulemaan siitä typerä tunne koska ei saa enää tupakasta mitään kiksejä. ja lopputulos on ollut noita lääkkeitä kokeilleella se että ovat jo ennen kahta viikkoa heittäneet tupakat roskiin, kun eivät näe siinä mitään järkeä...
 
"vieras"
Ehdottomasti Champix :) Ihan mielettömän uskomaton juttu, että se todellakin tehoaa! Vajaan kuukauden söin, en hakenut jatko kuuria, viikon olen ollut omillani ja parasta on, että ei edes tee mieli tupakkaa! Poltin 35 vuotta!
 
"vieras"
Kaverini vaihtoi sähkötupakkaan ja sitten lopetti kokonaan. Kannattaa perehtyä asiaan :) Ja jos meinaa tuota kokeilla niin ei kannata ostaa halvinta s.röökiä, siitä tulee vaan paha mieli :D
 
"vieras"
Meillä mies yritti lopettaa muutamaan otteeseen. Vuosikymmenten tupakoinnin jälkeen kävi niin, että henki ei kulkenutkaan enää ja se pakotti lopettamaan. Miehellä epäiltiin keuhkoahtaumaa, mutta hänellä on ärhäkkä allergia koirille ja hevosille - ehkä jopa astma eikä tupakointi suinkaan helpottanut asiaa. Puoli vuotta tupakoimattomuutta ja henki kulkee - kunhan hän ei veljeile koirien ja hevosten kanssa.
 

Yhteistyössä