Miten pääsette sängystä ylös aamuisin?

Rollolainen
i, monesti herään jo viiden jälkeen. Minä olen aaamunvirkku.
Nt kun yötkin ovat täällä Pohajosiessa pimentyneet nukkuminenkin onnistuu paremmin.
Mä en jaksa nukkua aamulla pitkään, nautin rauhallisista aamusita kun voi juoda kahvin hiljaisuudessa ja lukea kirjaa...
 
?
Ai miten pääsen ;) Nousen enste istumaan ja siitä sitten kampeudun hiljokseen seisaalleen ja sitten oonkin jo sängystä pois... :D
No oikeesti, toisina aamuina on vaikeaa, toisinaa taas vähemmän vaikeaa.
Mutta sitä virhettä ei kärsi tehdä, että läppää kellon kiinni ja "minä vielä ummistan sekunniksi silmät.." on meinaan tullut muutamaan otteeseen tullut KIIRE!!! :D Sen vuoksi kello onkin nykyään niin, että on pakko nousta istumaan, jotta kellolle yltää.
 
Rollolainen
helposti , monesti herään jo viiden jälkeen. Minä olen aamunvirkku.
Nyt kun yötkin ovat täällä Pohajosiessa pimentyneet nukkuminenkin onnistuu paremmin.
Mä en jaksa nukkua aamulla pitkään, nautin rauhallisista aamusita kun voi juoda kahvin hiljaisuudessa ja lukea kirjaa
 
näin
- sammutan herätyskellon (yleensä pari minuuttia ennen asetettua sointiaikaa, joskus kellon soittoon herättyäni)
- nousen seisomaan
- käyn suihkussa
- puen
- lähden bussille
...
 
Havahtumalla siihen, että tyttö 2,5v on raahannut taas tuolin jääkaapin eteen ja on ottamassa aamupalatarvikkeita sieltä. En siis välttämättä herää siihen kun lapsi herää, vaikka nukutaankin samassa huoneessa.
 
"vieras"
jos menee töihin ni helposti koska kello herättää ja sit tosiaan pakko nousta,nyt en tosin ees nuku kun huolia joten kun aamulla saan silmät auki sen jälkeen ku ne on ollu kiinni pari tuntia ni tempasen itteni ylös kun ei pysty makaamaan vaan.
 
Välillä paremmin,välillä taas.. Pakotan itseni raahautumaan vessaan,pesen kasvot ja valun keittiöön kahvinkeittoon..

tike,MITÄ sä teet kun sun "aamu" on 1.15??
Rollolainen,mihin aikaan sä meet nukkumaan? Itse aina välillä unelmoin tollasesta.. ei ehkä ihan viideltä,mut kuudelta kun nousis ja sais juoda kahvit ihan rauhassa.. Iltavirkulle se vaan ei oo niin helppoa..
 
"vieras"
Toisinaan hyvin, toisinaan huonosti. Tänä aamuna väsytti julmetusti, kun 2-vuotias herätti 6.30. Mutta ei se auta kun konkkoilla ylös ja aamuhommiin. Yleensä väsymys karisee siinä touhutessa, mutta joskus se jää päälle ja vaivaa siihen asti, että pääsee taas oikaisemaan hetkeksi :)
 
"moi"
Alkuperäinen kirjoittaja Makedonian kärrynkorjaaja;24370564:
Laittamalla kellon herättämään niin että nippa nappa juosten ehtii töihin. Ei jää aikaa miettä ja arpoa ylösnousemista ja tulee maksimoitua yöunet samalla.
juuri näin, herään tunti ennen lähtöä, siinä ajassa meikkaan, silitän paidan ja laitan eväät + syön aamupalan ja luen lehden. jos lapsi on kerennyt herätä, pissatukset, aamupala ja pukeminen. kaikki tässä ajassa
 
"vieras"
vaikeeta on, mutta ei siinä mikään auta.

Mun verenpaine ei anna myöten pompata sängystä, pitää ensin istua pari minuuttia ja heilutella jalkoja, että veri alkaa kiertää päässä asti, muuten pyörryn.

Miksei sitä sit osaa mennä ajoissa nukkumaan, en tiedä... oman ajan kaipuu, luulisin.
 
"Minä"
nousen ylös, katson kelloa (ei koskaan herätyksellä). Panen kahvin tippumaan, haen aamun lehdet ja siitä se lähtee. Lasta ei yleensä tarvitse herättää, hän tulee ottamaan aamun pikku makupalansa, yleensä puolikas paahtoleipä. Itse syön voileipää tai puuroa. Pukeudumme ja olemme hoidossa kello 7. Ei meikkejä ym. vaivana. Onneksi ei aamulla tarvitse lapsen kanssa riidellä, sitä en jaksaisi.
 

Yhteistyössä