miten pääsen eroon finneistä kun mikään ei tunnu auttavan??

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti
Akne on aina hormonaalista
itkun partaalla jo olen. en jaksa enää. kohta alan kulkemaan pussi päässä joka paikassa. finnejä on selässä, kasvoissa ja rintakehässä. miten pääsen niistä eroon?
Oireiden hoito eli akneihon pesut ym. eivät auta MITÄÄN ennen kuin aknen syy on selvitetty! Ihan kuin tunkisit uutta laastaria haavaan joka ei koskaan parane, koska vuoto on syvällä ja se pitää korjata!

Akne on aina hormonaalista! Eli nyt gynelle tai endokrinologille selvittämään hormonitasapaino esim. kuukautiskierron kartoitushormonit, tutkittava siis onko jonkun hormonin yli/alitoimintaa. Myös mm. androgeenien liikaeritys aiheuttaa ankea ja PCO sekä hypotyreoosi ym. sairaudet!
 
finni naama
kokeile sellaista brevoxyl se kuivattaa finnit pois jopa parissa päivässä tai riippuu siitä minkä kokoinen finni on kyseessä. Joillakin ihmisillä taas auttaa hammastahna kun sitä laittaa ripauksen illalla finnin päälle se saattaa parantua jopa siinä yhdessä yössä tai näin olen kuullut ainakin kokeilkaa! :)
 
"jokuvaan"
Itelläni on selässä, rintakehässä, olkapäillä, naamassa ja joskus korvissaki finnei. Eli siis mul on akne, koska useimmat on tulehtunu.. Onneks meen sitte joskus lääkärille! D: Joten, en osaa auttaa mitenkää, sori!):
 
Ovelaa(:
Itse olen 13 vuotias poika enkä oo iha varma onks mulla akne tai jtn koska naamaa on tullu jtn finnejä iha semi paljo ja oon käyttäny jtn naamanpuhdistus ainetta illalla mutta ei auta mtn ... Pelkään ett näit tulee lisää enkä saa niit pois:/ mulla on siis vaan naamassa jonku verran sellasii nii tietääkös joku että mikä mulla on ja mitä tehtävissä:/ :)
 
Vine
Koeta saada ruokavalio mahdollisimman monipuoliseksi ja vähärasvaiseksi. Mulla auttoi monivitamiinivalmisteet sekä jossain vaiheessa jouduin ottamaan Roaccutan-kuurin. Mutta vieläkin välillä pukkaa iholle syviä finnejä leukaperiin ja silloin aloitan monivitamiinit ja jätän juustot ja sokerit tms pois. Auttaa melko nopeasti. Puhdistukseen käytän ihan perus -saippuaa (allergisoimatonta) ja meikkaan aika vähän. Uskon eniten sisäiseen hoitoon eli hormonit ja vitamiinit kuntoon niin ulospäin näkyy terve iho. Stressi pahentaa ja akne aiheuttaa itsessäänkin stressiä. Mutta ihan ekaksi suosittelisin sen Roaccutanin ottamista ja ruokavalion tarkistamista. Roaccutanin vaikutus näkyy jo muutaman kuukauden sisällä ja vuoden kuluttua iho on jo täysin kunnossa.
 
Teinin äiti
Roaccutan on sellaista myrkkyä, että en antaisi pahimmalle vihamiehellenikään saati lapsilleni. Terveys menee aina ulkonäön edelle. Yritän googlettaa luomukosmetologia, jospa ihonpuhdistuksesta oli hyötyä. Usein varmaan tarvitaan kotihoitoa varten puhdistusaineita ja sen vuoksi siis luomukosmetologille.
 
"blueone"
Suosittelen tutustumaan bionin tuotteisiin, mulla itsellä ainakin erittäin positiivisia kokemuksia! Kannattaa testata bacteriostat cleanser + inhibiting gel yhdistelmää!
 
Pelastunut :)
Olen tämän saman kirjottanut parille muullekkin kysyjälle joten kopioin suoraan:
Sisäinen hoito kuntoon. Nykyinen ruokavaljo on etääntynyt niin paljon pari vuotta sitten vallitsevasta ruokavaljosta, että tulos näkyy iholla. Nykyinen ruokavaljo on liian hapan (paljon lihaan, maitoa, juustoa, kananmunaa yms.). Elimistön tehtävä on pitää pH entsyymeille parhaana mahdollisena, joka puolestaan olisi aika emäksinen. Liian hapan ruokavaljo saa ihon kukkimaan, koska kuona-aineita tulee poistaa ja pelkkä happamuuden eritys virtsan kautta pois ei riitä happojen neutraloimiseen. Eli emäksiä ruokavaljossa on lisättävä ihanteellisen ihon saavuttamiseksi. Kurkut ja rusinat ovat todella emäksisiä ja muut kasvikunnan tuotteer myöskin perus emäksisiä.



Mistä tiedän? Olen kärsinyt itse epäpuhtaasta ihosta vuosia ja selaillut näitä keskustelufoorumeita vinkkejä etsien. Usein vinkeistä ei ole toiminut, koska sisäinen tasapaino ei ollut vielä kunnossa. Nyt ihoni on sileä ja näpytön enkä voisi olla onnellisempi. :)



Jos suuri ruokavaljoremontti ei kuulosta realistiselta idealta, niin kannattaa ottaa käyttöön omenaviinietikka. Omenaviinietikka on oikea super emäs ja kaksi ruokalusikallista päivässä riittää ainakin omalla kohdallani neutraloimaan happojen vaikutuksen. Omenaviinietikka on kuitenkin niin vahvaa, että se pitää laimentaa veteen. Eli lasilliseen vettä 1 ruokalusikallinen ja sama uudestaan. Vaikutus tehostuu jos toisen ottaa illalla ja toisen aamulla, koska silloin elimistössä on jatkuvasti emäksiä neutraloimassa happoja.



Tulee myös muistaa ulkoinen hoitaminen. :) Eli lyhyesti aamuin illoin pesu neutraaleilla kasvoille tarkotetuilla pesuaineilla. Kasvovesi aina pesun jälkeen vanulla pyörivin liikkein (Pirkan kasvovesi yllättävän hyvä, koska sen pH taitaa olla aika neutraali). Ja kasvojen rasvaus kevyellä rasvalla. (Itse käytän pesuaineena Vichyn vihreää normaderm sarjan pesuainetta ja rasvana saman sarjan kasvorasvaa.) Huom ohut kerros rasvaa ja yöksi voi riittää vaan kasvovesi (riippuu ihotyypistä).



Ja kaiken logiikan mukaan ei kannata käyttää paksua meikkikerrosta (tukkii ihohuokosia) ja välttää naamaan koskemista (epäpuhtauksia iholle).



Siinä mun vinkit :) mulla auttoi ja toivon, että auttaa sullakin!

Eron huomaa nopeasti ja muista, että stressaaminen ja kylmä lisäävät happoja elimistössä !!
 
vierailija
Mikään ei oo toiminut paremmin kun bionin tuotteet, itellä käytössä antibacterial-puhdistus, inhibiting gel neste ja moisture complex.

Kehtaa vihdoin mennä ulos jopa ilman kauheeta peittopakkelia, thank god...
 
vierailija
Kokeile vielä jos toimisi herkän ihon tuotteita illalla käytettynä:
herkän ihon puhdistusvaahto: Decubal hyvä, vedellä huuhtelu
ei kasvovettä,
herkän ihon kosteusvoide esim. vichy thermal light (tosi ohut kerros), anna ihon rauhoittua. herkälle sekaiholle toimii.

ensiavuksi jos oikein paha tilanne basironia finnien päälle.

ja hymyä huuleen:), yleensä pahin ongelma omassa päässä, ei muut niin välitä.
 
vierailija
Minä tappelin pitkään naamani kanssa, edelleen ongelmia välistä mutta todellakin rauhoittunut. Kokeilin eri aineita, tosin en mitään hirveän kallista. Vinkkkini kokeilkaa sokerin vähentamistä, tosin en tiedä mikä teidän ruokavalionne on. Vaikka ihan muutaman viikon ajan aluksi. Itse olen sopusuhtainen ja ajattelin että en voi syödä liikaa sokeria. Enkä usein sokerisia tuotteita syönny mutta kuitenkin tarpeeksi. Jätin esim. mehut, limsat, leivonnaiset, karkit ja maustetut jogurtit, ne vähätkin. Syön näitä välistä ja jos menee liikaa kerralla,näen sen seuraavana päivänä.
Haet lääkäriltä antibiootit niin vaikutus usein vain kuurin ajan ja saat sillä suolistosi sekaisin.
Suosittelisin myös että jätät sokerin, rasvaisen ruuan (sipsit) ja valkoisen vehnänkin alkuun kokonaan pois. Ellet tietenkin ole jo kyseisellä ruokavaliolla. Kun iho, toivon mukaan rauhoittuu, niin voit testata missä menee raja ruoka-aineiden kanssa. Tosiaan yleensä seuraavana päivänä sen jo näkee. Jos ongelma on hormoneista niin hiukan vaikeampaa, itsellä rauhoittui kun poistin kierukan ja vaihdoin e-pillereihin. Tietenkin jos pystyy olemaan ilman niin parempi. Muilla on hyviä ehdotuksia ihonhoitosarjoihin.
Oli aika kun en suostunut lähtemään kotoa saman ongelman takia, nykyään tykkään laittautua kun iho kunnossa. Itsellä vei itsetunnon ihan pohjalle...
 
vierailija
Mulle tuli ikuisiän akne kun 30v täytin. Mutta apu löytyi La roche-posay effaclar puhdistusgeelistä-Hellävarainen puhdistusgeeli rasvaiselle ja epäpuhtaalle iholle. Herkälle iholle sopiva puhdistusgeeli ei heikennä ihon omaa suojaa eikä kuivata. Parabeeniton koostumus.

ja La roche-posay physiological puhdistusvaahto-Herkälle iholle sopiva hellävarainen puhdistusvaahto. La roche-posay physiological puhdistusvaahto on saippuaton, alkoholiton, väriaineeton ja parabeeniton.

Tota ekaa käytän jos on enemmin finnejä naamassa ja muuten puhdistustuotteena tuo puhdistusvaahto.

sitten finnien päälle levitän yöksi Avenen triacneal treatment care hoitovoidetta-.Erikoishoitovoide epäpuhtaalle ja rasvoittuvalle akneiholle. Avene triacneal voide ehkäisee talirauhasen tukkeumia ja vähentää tulehdusta iholla. Hyvin imeytyvä, mattapinnan jättävä voide kuorii kemiallisesti kirkastaen ihoa ja vaalentaen myös aknearpia. Kevyesti hajustettu.

Näitä olen ostanut yliopiston apteekista. Sitten syön kalanmaksaöljykapseleita/tai normi d-vitamiinitabletteja ja sinkkiä. vain yksi jo kuivunut finni tällähetkellä naamassa.
 
vierailija
No mulla tepsi ainakin kun hieroin spermaa naamaani vähintään joka toinen ilta. Sen jälkeen on kasvojeni iho ollut sileä ja siisti.
Kleopatra kuulea käytti samaa jo kauan sitten.
Ainut että mieheni ei meinaa jaksaa joka toinen päivä mut kyllä se on aina sen verta housuja on sit laskenu et saan rasva annoksen kun uhkaan käydä naapurin Herkkolta hakemassa :)
 

Yhteistyössä