miten pääsen eroon finneistä kun mikään ei tunnu auttavan??

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti
näpsä***
Elsa Hjeronymus hoito ja meikin, hajustettujen voiteiden poisjättäminen auttoi minua. ei se kauhean kivalta aluksi tietenkään tuntunut mennä ihmisten ilmoille ilman meikkiä, mutta oikeasti, pari viikkoa kärsin ja sitten se olikin jo peace of cake! Nyt olen koko kesän ajan ollut "luomuna" ja kyllä kasvot tykkää!!! :))

Kävin kokeilemassa Elsa Hjeronymus puolisen vuotta sitten. Se hillitsi mulla ainakin tukkeutumisten syntymistä ja rauhoitti ihoani, ja kirkasti ihanasti. Sitten huomasin että mun käyttämät kalliit kasvovoiteet ärsyttivät ihoa, ennen en ollut siihen kiinnittänyt huomiota koska yhtään finnitöntä päivää en ollut nähnyt. Jätin siis ne oitis pois, ja vaihdoin kosteuttavaan Humektan voiteeseen, ja samaa koskee kasvojen pesua. En pese enää millään puhdistusaineella, vaan ihan vaan raikkaalla vedellä. Joskus laitan Humektania pumpullille ja pyyhkäisen kasvot sillä ennen kuin huuhtelen vedellä, etenkin sellaiset aamut ennen kuukautisten alkua, kun iho tuntuu todella rasvaiselta, eikä vesipesu riitä. En tiedä teenkö oikein vai väärin, mutta kyllä ihoni on tänä päivänä ihanan raikas ja kuulas. Näppyjä tulee toki muutama kuukautisten aikaan, mutta ne eivät enää nykyään tulehdu pitkäksi aikaa, vaan kuivuvat parissa päivässä pois (kun malttaa olla koskematta niihin). Joku kirjoitti siitä sokerista, ja olen samaa mieltä. Minäkin jätin kahvista sokerin pois ja se on aivan varmasti edesauttanut. Sen lisäksi lähti 3 kg painosta ;). Uskomaton määrä sokeria kuluu, jos joka kupilliseen kahvia laittaa 1-2 palaa sokeria, voitte huviksenne pinota päivän sokerimääränne vaikkapa tyhjään astiaan niin näette mitä tarkoitan. :)

Tulipa pitkä kirjoitus, mutta pointtini on kyllä jossain höpötysteni keskellä. Hauskaa kesänjatkoa kaikille! Niin, ja aurinko / solarium (sen paljon puhutuista terveyshaitoista huolimatta) auttaa kyllä ihoa paranemaan, maltilla ja oikein käytettynä :)
 
"miii"
[QUOTE="vieras";24189002]Karppaamalla lähti,mun iho ei ole ollut näin kuulas ja hyvinvoiva sitten lapsuusvuosien.[/QUOTE]

Mun täytyy peesailla tätä. Lisäksi kesä ja aurinko on tehnyt ihmeitä mun iholle. Ekaa kertaa ikuisuuksiin mun iho on sellainen, etten välttämättä edes tarvitse meikkivoidetta. Jopa vanhat aknearvet on vaalenneet. Halleluja.
 
"vieras"
Mä olen käyttänyt brevoxyliä aina kuuriluontoisesti kun finnejä on puskenut enempi. Tavallisesti käytän sebamedin puhdistusvaahtoa ja syön sinkkilisää. Iho pysyy yleensä hyvänä, joskus täytyy tosiaan muutamaksi päiväksi käyttää tuota apteekista saatavaa brevoxyliä.
 
"karo"
laitoin kasvoille muutamana iltana ja finnit katos! Ja ihan ohuen kerroksen laitoin sormilla taputellen ongelma-alueille niin ei tullut mitään ihoärsytyksiä. Nyt en ole viikkoon käyttänyt eikä yhtään finniä ole ainakaan vielä tullut takaisin. Ja mäkin kärsin finninaamastani 2 vuotta ennen kuin uskalsin kokeilla tuota basiron voidetta. Kaveri suositteli eikä turhaan =).
 
"möppis"
mulla auttoi (nettivinkistä vaari otettu ja testattu) LACTOLINE -pesuneste, sitä saa ihan marketeista pulen litran pullon parilla eurolla. En tiedä mikä siitä tekee niin ihmeellisen, mutta meikit se pesee yhdessä hujauksessa ja näpyt ovat historiaa. Viikossa jo huomasi todella selkeän eron. Tämä on semmoinen konsti jota oikeasti kannattaa kokeilla, ei maksa paljoa ja voi sitten käyttää kuitenkin muuhunkin käyttöön, vaikka liotella hikivarpaita jos ei muuten tästä pesunesteestä tykkää. Prismasta omani ostin, sitä on hajusteetonta ja miedosti hajustettua versiota.
 
merisuola
itse olen käynyt nyt kaksi vuotta taistelua finnejä vastaan ja vihdoin löytyi apu! olen nimittäin ottanut avuksi puhtaat luonnon raaka-aineet. ei tule kalliiksi ja toimii takuulla. kaikessa kosmetiikassa sitä "vaikuttavaa" ainetta on yllättävän vähän. sen sijaan ne purkit on täynnä säilöntäaineita yms. paskaa. nykyisin puhdistan kasvoni merisuolalla. ihoni sävy on heleytynyt ja tasoittunut huimasti, kosteustasapaino parantunut ja mikä parasta, finnit pysyvät poissa! eli kaikkea mitä ne kosmetiikkateollisuuden huuhaa-aineet lupaa. olen käyttänyt suolaa nyt about kuukauden ja ihon kunto paranee koko ajan. kuorintana käytän sokeria ja hunajaa ja naamiona vihreää savea. satunnaisiin finneihin lisään sitruunamehua ja suolaa ja annan vaikuttaa. tepsii tuhat kertaa paremmin kuin mitkään täsmähoidot ! kosteusvoiteena toimii apteekin aqualan l, siinä ei ainakaan ole mitään tukkivaa ja hyvin kosteuttaa ja sillä lähtee meikitkin naamasta. ajattelin kyllä jossain vaiheessa kokeilla jotain öljyä... lisäksi olen vaihtanut meikit mineraalimeikkeihin ja olen hirveän tarkka kasvopyyhkeiden ja tyynyliinojen hygieniasta. olen myös vaihtanut käsisaippuan hajusteettomaan vaihtoehtoon. maalaisjärjen käytöllä saa paljon aikaan. omalla kohdallani maito aiheuttaa epäpuhtauksia joten olen luopunut siitä kokonaan.
 
kaksi B.tä
Joku mainitsikin apteekista saatavan Basiron voiteen. Sitä suosittelen ulkoisesti iholle ( jos laitat illalla kannattaa käyttää jotain tyynliinan suojana tai valkoista tyynyliinaa. Saattaa nimittäin lähteä värit tyynyliinasta tuolla voiteella =)
Toinen hyvä tuote on luontaistuotekaupassa myytävä Backtosan tabletit. Kannattaa kokeilla pari kuukautta. Bactosania on myös voiteena mutta niitä ei ole tullut kokeiltua, kun tuo yhdistelmä Basiron ja Bactosan tablettina toimi jo niin hyvin, ettei tarvinnut muuta kokeilla.
 
eras vierailija
Itsellani aikoinaan monen vuoden karsimisen jalkeen auttoi:
- sokerin pois jattaminen
- sinkkilisa
- luontaistuotteet ihonhoidessa (etenkin ei mineraalioljya eika -cone paatteisia silikoneja, mulla tukkii)
- mineraalimeikki.
Nuo ihan selkeasti vaikuttivat. Jos mulla nyt olisi ongelmia, niin aloittaisin tiukan pH:ta tasapainottavan ruokavalion (alkalisoivan)
 
14 vee tyttö!
Mullakin oli vielä 4 viikkoa sitten todella huono iho täynnä finnejä, mutta pelastukseni oli neutrogena visibly clear. Teen aamuisin ihonkuorinnan ja sen jälkeen kasvovettä ja kosteusvoidetta ja illalla ihon pesu naamio 2 in 1 ja sen jälkeen kasvovesi ja kosteusvoide. Nyt mulla ei oikeesti oo yhtäkään finniä ja iho tosi hyvä :) kokeilkaa
 
"lisa"
[QUOTE="miii";24338298]Mun täytyy peesailla tätä. Lisäksi kesä ja aurinko on tehnyt ihmeitä mun iholle. Ekaa kertaa ikuisuuksiin mun iho on sellainen, etten välttämättä edes tarvitse meikkivoidetta. Jopa vanhat aknearvet on vaalenneet. Halleluja.[/QUOTE]

peesaan myös. Karppaus auttaa! Ylimääräiset sokerit + vehnämössöt pois!
 
finni fihaaja
haluaisin nyt vaan kysyä, että onko minulla akne kun finnejä on otsassa jotain 30-20kpl.. alkaa jo vahan väsyttää, muuallakin naamassa on finnejä, ja leuassa mustapäitä. kannattaako käydä iholääkärin puheilla?
 
"hmm"
lääkkeiden ja puhdistusaineiden lisäksi oikeasti todella paljon apua tuo kun öisin laittaa hiukset kiinni ja laittaa tyynyn päälle joka ilta vaihdettavan puhtaan käsipyyhkeen.
 
"noo"
Mulla on selässä AINA ikäviä finnejä. En kehtaa pitää mitään selästä avointa vaatetta. Pääseekö niistä ikinä eroon? Ikääkin on jo yli 30v...

Teininä oli kasvoissa paha akne, se on sentään lähtenyt. Jonkun verran tulee finnejä, mutta ei nyt niin kovin paljon. Iho on vaan älyttömän herkkä, en pysty käyttämään mitään rasvaiselle/ epäpuhtaalle iholle tarkoitettuja tuotteita.
 
+0+
Roaccutan varmaan oikeastaan ainoa mikä toimii varmasti! ja pitää finnit poissa useita vuosia.. ainut negatiivinen asia on että on melko maksa toksinen lääke ja ennen tätä täytyy käydä tekemässä maksa-arvotestit ja kuurin jälkeen uusiksi.. muistaakseni alkoholia ei saanut nauttia kuurin aikana ollenkaan.
 

Yhteistyössä