Elsa Hjeronymus hoito ja meikin, hajustettujen voiteiden poisjättäminen auttoi minua. ei se kauhean kivalta aluksi tietenkään tuntunut mennä ihmisten ilmoille ilman meikkiä, mutta oikeasti, pari viikkoa kärsin ja sitten se olikin jo peace of cake! Nyt olen koko kesän ajan ollut "luomuna" ja kyllä kasvot tykkää!!!
)
Kävin kokeilemassa Elsa Hjeronymus puolisen vuotta sitten. Se hillitsi mulla ainakin tukkeutumisten syntymistä ja rauhoitti ihoani, ja kirkasti ihanasti. Sitten huomasin että mun käyttämät kalliit kasvovoiteet ärsyttivät ihoa, ennen en ollut siihen kiinnittänyt huomiota koska yhtään finnitöntä päivää en ollut nähnyt. Jätin siis ne oitis pois, ja vaihdoin kosteuttavaan Humektan voiteeseen, ja samaa koskee kasvojen pesua. En pese enää millään puhdistusaineella, vaan ihan vaan raikkaalla vedellä. Joskus laitan Humektania pumpullille ja pyyhkäisen kasvot sillä ennen kuin huuhtelen vedellä, etenkin sellaiset aamut ennen kuukautisten alkua, kun iho tuntuu todella rasvaiselta, eikä vesipesu riitä. En tiedä teenkö oikein vai väärin, mutta kyllä ihoni on tänä päivänä ihanan raikas ja kuulas. Näppyjä tulee toki muutama kuukautisten aikaan, mutta ne eivät enää nykyään tulehdu pitkäksi aikaa, vaan kuivuvat parissa päivässä pois (kun malttaa olla koskematta niihin). Joku kirjoitti siitä sokerista, ja olen samaa mieltä. Minäkin jätin kahvista sokerin pois ja se on aivan varmasti edesauttanut. Sen lisäksi lähti 3 kg painosta
. Uskomaton määrä sokeria kuluu, jos joka kupilliseen kahvia laittaa 1-2 palaa sokeria, voitte huviksenne pinota päivän sokerimääränne vaikkapa tyhjään astiaan niin näette mitä tarkoitan.
Tulipa pitkä kirjoitus, mutta pointtini on kyllä jossain höpötysteni keskellä. Hauskaa kesänjatkoa kaikille! Niin, ja aurinko / solarium (sen paljon puhutuista terveyshaitoista huolimatta) auttaa kyllä ihoa paranemaan, maltilla ja oikein käytettynä