Miten pääsee lastensuojelun asiakkaaksi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piupaupou71:
pelastakaa lapset sivuilla tukiperheistä asiaa. B)
pitkät jonot. sossun kauttakin voi saada mutta voi laittaa myös pelaan hakemuksen.
Kiitos tiedosta :D Tilanne se ei ketään joka auttaisi lapsenhoidossa (Asuvat kaukana ja lapsen isä ei halua tavata lasta) olen hänen kanssa melkein päivittäin 24/7 rupeaa mieli jo tekemään omaa aikaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja miksi haluatte?:
Lastensuojelun asiakkaiksi? Mitä hyötyä siitä on jos lapset viedään mahdollisesti pois?
Eihän se automaattisesti sitä tarkoita, että lapset vietäis pois. Lastensuojelun perimmäinen tarkoitus kuitenkin on auttaa ja tukea sitä arjessa selviytymistä, eikä rikkoa perheitä.
 
kaikkeen ei ole resursseja
Joko jonkun toisen viranomaisen kautta (poliisi, terveydenhuolto (esim. neuvola), muu sosiaaliviranomainen (esim. päiväkoti)) tai sitten ottamalla itse sosiaalityöntekijään yhteyttä.

Tukiperheisiin on pitkät jonot ja enemmänkin tarvitsevia kuin vain että yh tarvitsee omaa aikaa vaikka toki tärkeä asia sekin. Olisiko sinulla vaikka joku kaveri joka voisi ottaa lapsen toisinaan yökylään? Ei se tukiperhekään välttämättä naapurikylältä/kaupunginosasta ole vaan voi olla kaukaakin.

Tai ota palkattu lastenhoitaja.
 
voi voi, päivitähän tietosi. jos esim. haluaa lapsensa unikouluun tai perhetyötä tietyillä alueilla, tulee olla lastensuojelun asiakas saadakseen palvelun. kaikki palvelut kun on alas ajettu.
ja esim. unikoulu on niin kallista, ettei kellään juuri ole varaa maksaa sitä omasta pussista. siksi mennään lastensuojelun asiakkaiksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piupaupou71:
pelastakaa lapset sivuilla tukiperheistä asiaa. B)
pitkät jonot. sossun kauttakin voi saada mutta voi laittaa myös pelaan hakemuksen.
Ja ne maksut on sitten älyttömän kalliit jos sossusta ei saa maksusitoumusta. Minä olen kysynyt meille 3 kertaa lastensuojeluasiakkuutta, ei tipu koska lasten kehitys ei vaarannu ja on toinen vanhempi. Olin vasta suljetulla osastolla hoidossa pari viikkoa ja sossun kanta edelleen sama.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piupaupou71:
voi voi, päivitähän tietosi. jos esim. haluaa lapsensa unikouluun tai perhetyötä tietyillä alueilla, tulee olla lastensuojelun asiakas saadakseen palvelun. kaikki palvelut kun on alas ajettu.
ja esim. unikoulu on niin kallista, ettei kellään juuri ole varaa maksaa sitä omasta pussista. siksi mennään lastensuojelun asiakkaiksi.
Mennään? Täällä ei todellakaan mennä ennen kuin asiat on jo todella huonosti.
 

Yhteistyössä