miten päästä yli.... sairas sukulainen joka aiheutti läheisen kuoleman ja nyt syyttää siitä minua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut...

Vieras
pitkä tarina lyhyeksi.. läheiseni teki itsemurhan ja tiedän yhtenä isoimmista syistä olleen hänen vanhempiensa jotka olivat sekä fyysisesti että psyykkisesti aggressiivisia... nyt toinen näistä vanhemmista syyttää minua ja läheisiäni siitä, että me aiheutimme tämän itsemurhan....

toki koen minäkin syyllisyyttä, etten kyennyt auttamaan, etten tajunnut enkä nähnyt miten paha tilanne oli.... mutta koen kuitenkin, että me koitimme oikeasti auttaa...

minun tekisi niin mieli sanoa tälle ihmiselle miten asiat oikeasti ovat, että hän on aggressiivinen paskiainen, joka ei ole koskaan ajatellut kuin itseään, joka nujersi oman lapsensa ja on ainakin suurelta osin ihan itse syyllinen... mutta hän on niin itsekeskeinen ettei hän sitä ymmärtäisi korkeintaan hyppäisi pahemmin kimppuuni..

koen vain niin suunnatonta raivoa, haluaisin jotenkin saada hänet tajuamaan.. miten tästä pääsee yli.. olen kirjoittanut kirjeen mutta jos sen lähetän, en saavuta mitään... korkeintaan joudun pelkäämään sitä ihmistä...

Pysy pois tuollaisten läheltä. Jos olivat myötävaikuttamassa ystäväsi ongelmiin, niin varmasti syyttelevätkin sinua. Se on vaan sellaistren ihmisten luonne. Ei pidä mennä siihen mukaan yhtään, eikä edes puolustautua. Olla vaan täysin olematta tekemisissä.

Peesaan edellisiä-unohda kyseiset ihmiset ! Ja ennenkaikkea: Älä syytä itseäsi (vaikka joku sairas Sinua syyttäisikin) ! Olen kokenut oman isäni itsemurhan (ennen onnistumista siinä, olin usean vuoden ajan kuunnellut hänen kertomuksiaan siitä miten oli milloinkin yrittänyt itsensä tappaa). Ja vaikka apua yritin hänelle saada, ei edes pakkohoidot psykiatrisella auttaneet. Kun sitten sain soiton poliisilta että isä on kuolleena löydetty, heräsi tietysti ajatus että enkö auttanut tarpeeksi.Onneksi läheiset ja oma pää sai minut uskomaan että päätös oli yksin isän ! Myös ystäväsi oli päätöksen luultavasti tehnyt jo aikaisemmin ja mikään apu ei hänen päätään olisi enää kääntänyt... : (

Seuraavan kerran kun tulee sua syyttämään, niin sanot suoraan miten asiat on. Mä olen ainakin sitä mieltä, että totuus on ainoa millä on merkitystä tuollaisessa tilanteessa. Sen jälkeen voi ainakin itse laittaa asialle pisteen, kun tietää että on pitänyt puolensa ja tullut kuulluksi. Ehkä olen kylmä, mutta myötätuntoa ei heru ihmisille jotka alkaa syyttelemään muita.

Yhteistyössä