Miten päästä opiskelemaan jonkin sortin oikeustiedettä tai vastaavaa? Peruskoulu vain käytynä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mew
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mew

Vieras
Onko mahdollista opiskella esim. avoimia kursseja aiheesta tai jotain? En varmastikaan pääsisi sisään mihinkään oikeustieteelliseen, kun en ole edes lukiota käynyt. Ala kiinnostaa ja olen sääntöjen ym. suhteen rasittavan tarkka + muistan hyvin tekstiä ulkoa.

Ammattikorkeakouluihin ja yliopistoihin pääsee vain, jos on toisen asteen opinnot suoritettuna. Avoimessa voit suorittaa kursseja (nehän maksaa) ja sitä kautta yrittää sisään. Korkeakouluihin voi päästä, jos olet avoimessa suorittanut riittävän paljon (vastaa parin vuoden opintoja) kursseja.
AMK:sta esim. ei voi valmistua avoimen puolelta, eli et voi koko tutkintoa suorittaa avoimessa.
Oikeustradenomi, kauppatieteiden maisteri, oikis tai hallintotieteet lienee oikeita vaihtoehtoja sulle.

Valitettavasti et voi kyllä suoriutui opinnoista peruskoulupohjalla. Korkeakouluopinnot ovat lukiosta tulleillekin haastavia..

Mä olen lähihoitaja ja luen sairaanhoitajaksi. Kyllä koulu on mulle PALJON vaikeampaa ja haasteellisempaa, kuin niille sairaanhoitajaopiskelijoille, joilla on lukiotausta.

Esim. kauppakorkeassa kielitaito on aika tärkeä, joten peruskoulupohjalla tuskin pärjäät. Käy ihmeessä lukio tms., hyvä muisti ei riitä pärjäämiseen yliopisto-tasolla. Tarvitaan päättelykykyä ja rohkeutta tehdä itsenäisiä päätöksiä.

[QUOTE="vieras";28172175]Esim. kauppakorkeassa kielitaito on aika tärkeä, joten peruskoulupohjalla tuskin pärjäät. Käy ihmeessä lukio tms., hyvä muisti ei riitä pärjäämiseen yliopisto-tasolla. Tarvitaan päättelykykyä ja rohkeutta tehdä itsenäisiä päätöksiä.[/QUOTE]

Kielitaitoa, päättelykykyä ja rohkeutta ihmisellä voi hyvinki olla, vaikkei olis käynyt kouluja. Mutta muuten samaa mieltä, kandee se lukio käydä.

Yhteistyössä