Miten päästä helpoimmin ovelle ilmestyvästä Jehovan todistajasta eroon???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apauska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apauska

Vieras
Oli siis ilmeisesti käynyt edellisten asukkaiden luona juttelemassa (muutettiin just rivariin) ja nyt oli tulossa soittamaan ovikelloamme samalla, kun lapseni lähti harrastukseensa. Ihmettelin ensin mielessäni, että kuka ihmeen mies hän on, kun jutteli niitä näitä - luulin joksikin huoltomieheksi tms. Sitten hän antoi lehden ja toivotti hyvää päivän jatkoa. Siinä vaiheessa vasta tajusin, että kyseessä oli Jehovan todistaja ja jäin ovelle varmaan suu auki (en siis ole aiemmin heihin törmännyt...).

Mikä on seuraavalla kerralla kohtelias, mutta nopea keino päästä eroon? tuntui, että jos alkoi vastailemaan kohteliaana hänen juttuihinsa, niin hän vaan poikii niistä lisää juttuja. En toisaalta halua loukatakaan. Oma uskontoni on evankelis-luterilainen ja olen siis ns uskovainen.

Kohtelias "kiitos, mutta en ole kiinnostunut" tuntuu joihinkin tehoavan.

Viimeksi kyllä ovella kävi sellainen mummeli joka ei uskonut millään, etten ole kiinnostunut. Pakko oli laittaa ovi kylmästi vaan kiinni.

Meillä ne ravas alvariinsa vaikka miten sano että ei kiitos. Lopulta en avannu oveakaan. kokonaan se ravaaminen loppu kun tuli rappujen oviin koodit- Toiset ei usko sitte millään. Tekeydy ap sekopääksi ja säikytä ne ellei kohtelias kielto auta.

Lykkäät sille jonkun helluntailaisten, mormoonien tai muun lahkon läpyskän käteen ja alat saarnata kovalla äänellä helvetin tuomiota vääräuskoisille.

Mä oon aina vaan sanonut että "Kiitos mutta en ole kiinnostunut", ne on toivottanu hyvää päivänjatkoa ja lähteny. Eivät ole pitkään aikaan käyneetkään. Ja en siis ole ottanut vastaan niitä lehtiä, roskiin ne meillä vaan menis suoraan.

Tosin meidän ovella käyneet ovat heti sanoneet millä asialla ovat, joten vähän ihmettelen että teidän oven takana käynyt mies ei ole niin tehnyt.

Miksi pitää avata ovi jokaiselle tallaajalle? Meillä avataan ovi vain silloin jos ollaan lähipiirin, huoltomiehen tms kanssa sovittu tarkka kellonaika käynnille. Ei tarvitse energiaansa tuhlata vänkäämällä oven suussa tyhjänpäiväisyyksistä kun sen oven vaan malttaa ovikellon soidessa odottamatta pitää suljettuna.

[QUOTE="vieras.";29563116]Miksi pitää avata ovi jokaiselle tallaajalle? Meillä avataan ovi vain silloin jos ollaan lähipiirin, huoltomiehen tms kanssa sovittu tarkka kellonaika käynnille. Ei tarvitse energiaansa tuhlata vänkäämällä oven suussa tyhjänpäiväisyyksistä kun sen oven vaan malttaa ovikellon soidessa odottamatta pitää suljettuna.[/QUOTE]

:D Meillä ainakin käy ovella lasten kavereita tai omiakin kavereita pimpottelemassa

Sanot ei kiitos ja kieltäydyt ottamasta sitä lehteä ja vedät oven samantien kiinni. Sen lehden ottaminen kuulema on kiinnostuksen osoituksen merkki ja tulevat uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja kokeile tätä;29563103:
Lykkäät sille jonkun helluntailaisten, mormoonien tai muun lahkon läpyskän käteen ja alat saarnata kovalla äänellä helvetin tuomiota vääräuskoisille.

No mun jotkut tutut on alkaneet puhua omasta uskosta, mutta seurauksena on vaan se, et sit ne jää pitkäksi aikaa puhumaan.

Mä yritin olla ystävällinen ja vaihtaa aina muutaman sanan ja ottaa lehden vastaan. Mutta sitten se alkoi käymään joka viikko täällä, jolloin sanoin sille nätisti, että en oikein koe tarvetta raamatun tutkimiseen ja aihe ei varsinaisesti kosketa mua. Tämä jehovan todistaja pysyi poissa ehkä kuukauden, kunnes alkoi taas parin viikon välein käymään. En oikein tiedä kans että mitä sen kanssa pitäisi oikein tehdä, kun se ei selvästikään usko mua vaikka kuinka oon yrittänyt sanoa että kiitos mutta ei kiitos...

Sanot ei kiitos ja kieltäydyt ottamasta sitä lehteä ja vedät oven samantien kiinni. Sen lehden ottaminen kuulema on kiinnostuksen osoituksen merkki ja tulevat uudelleen.

Hyvä jos joillekin. kaikille ei auta sekään että vetää oven kii ottamatta mitään vastaan. Kuten meillä vain se että ovi pysyi kiinni ja lopulta myös rapun ovi.

Mä luulin kerran ulkomailla asuessani löytäneeni hyvän keinon kun väitin, että en osaa paikallista kieltä enkä englantia. No eiköhän he sitten kaivaneet suomenkielisen esitteen esille.

Suomessa pääsin heistä eroon kun sanoin suoraan, että mua ei kiinnosta. Kysyivät tarkemmin miksi, sanoin olevani ateisti. He kysyivät vielä, että olenko aina ollut ja haluaisinko silti ottaa esitteen. Sanoin, että olen aina ollut ja minulla on periaate, että en ota mitään uskonnollisia esitteitä. He olivat ihan kohteliaita ja sanoivat, että jokaisella on oma mielipiteensä ja häipyivät eikä ole sen jälkeen heitä näkynyt.

Miulla on ovessa ollut jokusen vuoden lappu, jossa kielletään uskonnollinen mainonta.

Kun olin muuttanut ja just lätkässyt tuon oveen, seuraavana päivänä kilahti ovikello, ja siellä oli pari uteliasta, jotka kyseli, että mitä tuo lappu tarkottaa. Sanoin sitten vaan, että just sitä mitä siinä lukee.
Alkoivat sitten jaaritteleen, että kävivät edellisen asukkaan kanssa juttelemassa jne. Mie sanoin, että juu, eipähän asu hän enään täällä ja vedin oven kiinni. Sen jälkeen ei ole näkynyt :p

No mun jotkut tutut on alkaneet puhua omasta uskosta, mutta seurauksena on vaan se, et sit ne jää pitkäksi aikaa puhumaan.

:( Aijaa. Mä olisin luullut että olis hyväkin keino.

Entäs jos vaatii niitä liittymään amnestyyn, kuukausilahjoittajaksi, tms.... taitaa olla sama efekti.

Jos sitten vaan sanois suoraan että meillä alkaa ryhmäseksisessio ihan tässä kymmenen minuutin kuluttua, porukka on täällä ihan valmiina, että voisitteko jättää kaikki vaatteet tähän eteiseen... ja eihän teitä haittaa että tää kuvataan?

Silloin kun asuttiin vielä kerrostalossa ja näitä uskontojen edustajia ramppasi oven takana, niin mieleni teki laittaa oveen lappu: Kiitos, mutta saatana teki jo paremman tarjouksen. En sit kehdannu kuitenkaan :rolleyes: Ihan hyvin yleensä riitti, että kertoi ystävällisesti ettei kiinnosta ja laittoi oven kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja kokeile tätä;29563199:
:( Aijaa. Mä olisin luullut että olis hyväkin keino.

Entäs jos vaatii niitä liittymään amnestyyn, kuukausilahjoittajaksi, tms.... taitaa olla sama efekti.

Jos sitten vaan sanois suoraan että meillä alkaa ryhmäseksisessio ihan tässä kymmenen minuutin kuluttua, porukka on täällä ihan valmiina, että voisitteko jättää kaikki vaatteet tähän eteiseen... ja eihän teitä haittaa että tää kuvataan?

No siis yhdenkin tyypin kotiin kerran tälläinen todistaja palasi "oppineemman" kaverin kanssa... Seuraavan kerran tuli sit enää vaan se oppineempi kun se alkuperäinen tyyppi oli alkanyt kysellä liikaa.

Yhteistyössä