D
dfdf
Vieras
Kummeilla ei ole mitään lain vaatimia velvoitteita. Voit olla perheen kanssa tekemisissä juuri niin paljon tai vähän kuin itsestäsi hyvältä tuntuu.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Eikö tosta käyny ilmi, että kirjoittaja ei ole lähipiiriä? Mites kuvittelet jonkun suht ulkopuolisen alkkisperheen arjen muuttavan? Muuta johonkin ihanan yhteisölliseen heimomaahan, kuten Iraniin tai Pakistaniin, jos Suomi susta niin paska maa.
Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26544788:Kummilapsen äiti on ap:n ystävä. Ehkä SINÄ et luokittele ystäviäsi lähipiiriin, minä luokittelen.
Mutta jos kokee ystävänsä ja kummilapsensa taakaksi, kannattaa tosiaan katkaista välit ja toivoa että heidän elämässään on välittäviä ihmisiä. Toisten asioita ei tarvitse heidän puolestaan hoitaa, mutta mielestäni kummilapsesi tarvitsisi normaalin perhe-elämän mallia, edes joskus.
Onhan tuo rankkaa, mutta omien kokemusteni perusteella yrittäisin jaksaa. Teidän perhe nimittäin voi olla se lähes ainoa malli siitä toisenlaisesta perhe-elämästä.
Mun esikoisella oli ekaluokalla samanlainen kaveri, kävi melkein päivittäin. Mä en kuitenkaan lempannut poikia pihalle tms. (halusin pitää valvontani alla), vaan kärsin sitten sisätiloissa. Muistaakseni kolmen viikon kuluttua siitä, kun tämä poika alkoi käydä meillä, hänen käytöksensä meillä muuttui. Oli oppinut talon säännöt ja eli tavallaan sitä tavallista arkea meillä. Hän nautti esimerkiksi siitä, kun saatoimme koko lössi ihan vaan istua sohvalla katsomassa Pikku Kakkosta. Mulla oli usein 1-vuotias kuopus siinä toisessa kainalossa ja kerran tuo pojan kaveri sitten kysyi, saisiko hän tulla toiselle puolelle. Siinä hän sitten nökötti tyytyväisenä ohjelman ajan. Kyseisen pojan koulunkäynti ja käytös koulussa muuttui katastrofaalisesta siedettäväksi. Ongelmia oli siis koulussa edelleen, mutta parempaan suuntaan mentiin koko ajan pikku hiljaa. Tuo poika kävi meillä kahden vuoden ajan, loppu tuli ainoastaan sen takia, että äitinsä löysi taas uuden viinaan menevän kumppanin ja halusi muuttaa tämän perässä eteläisestä Suomesta Keski-Suomeen. Lähtöä edeltävänä iltana tuo poika kävi meillä ja toi mulle itse tekemänsä kortin, jossa luki, ettei hän koskaan unohda meitä. Kyllä siinä pitkään halattiin.
Mä toivon niin kovasti, että kyseisellä pojalla on asiat hyvin, että sieltä uudestakin paikasta löytyisi joku, joka välittäisi.
Olet hyvä lämminsydäminen ihminen
Tuolle lapselle saatoit olla se ainoa aikuinen joka loi sen pienen turvallisuudentunteen,se saattoi olla lapselle kultaakin kalliimpi asia![]()
näitä jeesustelijoita on palsta täynnä. eipä tuokaan nimimerkki viitsinyt tulla enää tähän ketjuun selvittämään, että hylkäsikö tuon pojan muuton takia.