N
"nekku"
Vieras
Taustaksi tähän: yksi ystäväni alkoi vuosia sitten seurustella mielenterveysongelmaisen miehen kanssa. Alkoholi oli vahvasti kuvioissa. En itse tällaisesta draamasta ymmärrä mitään ja meidän välimme aika pitkälti katkesivat. Kun ystäväni sai yhteen syssyyn vuoden sisään pari lasta olimme hieman tekemisissä. Toisen lapsen kohdalla hän aneli, että ryhtyisin kummiksi, kun ei ole ketään kirkkoon kuuluvia sukulaisia ja kaikki kaverit kaikonneet. Heikkona hetkenä suostuin tähän.
Nyt tuo kaduttaa. En halua olla tuon perheen ja siihen sisältyvän draaman kanssa tekemisissä. Mies on todella inhottava lapsille ja aina välistä nakattuna ulos kodistaan. Suoraan sanottuna en halua myöskään lasteni tuollaista elämänmenoa näkevän. Itse kummilapseni on täysin kuriton. Lisäksi hänessä näkyy tietty laiminlyönti esim. etuhampaissa ihan tummia läiskiä rei-istä. Sai myös ihan vastikään vasta lasit vaikka silmät selvästi karsastaneet aina. En jaksa vierailuja, kun tuo kummilapsi vaan riehuu ja on likainen ja sitten hyppii likakislla varpailla sohvalla vaikka yritän kieltää jne.
Huoh, miten pääsisin tästä kummivelvoitteesta ja samalla koko perheestä eroon?
Nyt tuo kaduttaa. En halua olla tuon perheen ja siihen sisältyvän draaman kanssa tekemisissä. Mies on todella inhottava lapsille ja aina välistä nakattuna ulos kodistaan. Suoraan sanottuna en halua myöskään lasteni tuollaista elämänmenoa näkevän. Itse kummilapseni on täysin kuriton. Lisäksi hänessä näkyy tietty laiminlyönti esim. etuhampaissa ihan tummia läiskiä rei-istä. Sai myös ihan vastikään vasta lasit vaikka silmät selvästi karsastaneet aina. En jaksa vierailuja, kun tuo kummilapsi vaan riehuu ja on likainen ja sitten hyppii likakislla varpailla sohvalla vaikka yritän kieltää jne.
Huoh, miten pääsisin tästä kummivelvoitteesta ja samalla koko perheestä eroon?