Miten päästä eroon itsekkäästä ystävästä? Ystävyytemme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
on minun puoleltani vain tämän ihmisen vuodatusten kuuntelua, ei koskaan anna mahdollisuutta minun puhua. Kun kerroin esimerkiksi eräästä hengenvaarallisesta tilanteesta liikenteessä, minkä onneksi vältimme, tämä ystävä ei siihen paljon mitään sanonut- tokaisi jotain latteaa ja- alkoi selostamaan puoli tuntia yksityiskohtaisesti omasta mitättömästä tämän rinnalla tragediasta (tyyliin roska-auto lyttäsi roskiksemme).

Joka asiassa tulee kuunnella vain tämän juttuja. Miten vähin äänin nuivettaa ystävyys (mikä vie energiaa minulta)?

Heh, tunnetaan varmaan sama tyyppi! Mietin juuri, milloin 'ystäväni' on edes kysynyt mitä kuuluu. Hän saattaa valittaa ongelmistansa tuntitolkulla ja lopuksi mulla on itselläni niin paha olo, etten jaksaisi mitään. Nykyään koitan olla vastaamatta puhelimeen. Tuntuu toimivan jonkun verran, mutta jos erehdyn vastaamaan, niin pari tuntia menee ongelmien kuunteluun vähintäänkin.

Entä jos ne ystävät tarvitsisivat oikeasti apuanne, on ehkäpä masentunut? Mulla on ainakin kova tarve ihan vaan puhua kaikille - kaupan kassallekin. :ashamed: Juu-u ja masennusta siis taustalla :ashamed:

Entä jos nämä ystävät eivät osaa keskustella niin empaattisesti kuin olis tarvis. Saattavat tiedostaa sen itsekin, ja ettei nolaisi itseään sanomalla jotain tyhmää tai loukkaavaa, hölöttävätkin omia juttujaan.

Mie pääsin eroon kun pistin vaan välit poikki...Sanoin että alkaa v*tuttaan tuo että kehut kaikella jne....No sitten se alkoikin syyttää et mie teen sitä ja että taitaa olla huono päivä ja häneen purat jne :S Ei missään vaihees tajunnu et syy on ehkä siinäkin ja sitten muistan kun se kerran mulle valitti kun kukaan ei halua jutella sen kans.... :headwall:

Yhteistyössä