Miten päästä epävarmuudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kölkfösdkölk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kölkfösdkölk

Vieras
Eli olen 32v nainen ja olen hyvin epävarma, olen ollut koulukiusattu ja isältä en ole saanut rakkautta. Tämän takia olen hyvin huonossa suhteessa jossa koen,että en rakasta miestäni, vaan kohtelen häntä ilkeästi, hän ei voisi pettää minua mutta minä olen pettänyt häntä. Mieheni on myös epävarma itsestään. Haluaisin suhteen missä koen että rakastan toista ja saisin vastarakkautta mutta onkohan mahdotonta?
Kun olen kännissä baarissa niin olen todella huomionkipeä ja ns. "vamppi" mistä en pidä. Ja sitten ilman viinaa olen todella hiljainen uudessa porukassa ja syrjäänvetäytyvä. Koen että olen kaksi persoonaa. Eli tämä villi ja sitten hiljainen. Seksiä ei tee mieli miehen kanssa mutta muiden miesten kyllä.
Olen ajatellut eroa viime aikoina tosi paljon..mutta sitten iskee epävarmuus, että saanko koksaan ketään ja mitenpärjään lasten kanssa, masennunko täysin. Tämä on hirveää.

Yritä päästä jonkun ulkopuolisen kanssa juttelemaan (psykologi?). Kurjan lapsuuden ei saa antaa pilata loppuelämää! Kun olet itseesi tyytyväisempi, jaksat rakastaa myös miestäsi. Etsi apua.

Alkuperäinen kirjoittaja kölkfösdkölk:
Eli olen 32v nainen ja olen hyvin epävarma, olen ollut koulukiusattu ja isältä en ole saanut rakkautta. Tämän takia olen hyvin huonossa suhteessa jossa koen,että en rakasta miestäni, vaan kohtelen häntä ilkeästi, hän ei voisi pettää minua mutta minä olen pettänyt häntä. Mieheni on myös epävarma itsestään. Haluaisin suhteen missä koen että rakastan toista ja saisin vastarakkautta mutta onkohan mahdotonta?
Kun olen kännissä baarissa niin olen todella huomionkipeä ja ns. "vamppi" mistä en pidä. Ja sitten ilman viinaa olen todella hiljainen uudessa porukassa ja syrjäänvetäytyvä. Koen että olen kaksi persoonaa. Eli tämä villi ja sitten hiljainen. Seksiä ei tee mieli miehen kanssa mutta muiden miesten kyllä.
Olen ajatellut eroa viime aikoina tosi paljon..mutta sitten iskee epävarmuus, että saanko koksaan ketään ja mitenpärjään lasten kanssa, masennunko täysin. Tämä on hirveää.

Mulla on aivan sama juttu ja samanlaisen miehen olen tiedostamattani valinnut kuin sinäkin. Epävarma, ei pettäisi jne.. Jotenkin kuvittelen että hän on ainoa joka koskaan tulee sietämään minua niin paljon että viitsii kanssani suhteessa olla. Miehet, joista olen aiemmin kiinnostunut ovat halunneet vain seksiä. Tai joillekin olen antanut ehkä ymmärtää että itse haluan vain seksiä, koska vakavamman kiinnostuminen osoittaminen on mulle kova paikka. Torjutuksi joutuminen tuntuu sietämättömältä ajatukselta.

Ajauduttiin miehen kanssa vahingossa yhteen. Nyt mietin että lähteäkö vai jäädä. Hukkaan näin miehen aikaa ja varmaan omaanikin. Pettänyt olen eikä se edes tunnu miltään.

Ja samaa minäkin mietin että on ainoa joka suostuu suhteeseen kanssani muuten kuin seksin takia. Tämä on hirveää, enkä haluaisi loukata miestäni ja tiedän millainen p... olen, mutta en tiedä mikä avuksi. Juttelemassa olen käynyt ja käyn edelleen, mutta ei sieltä saa vastauksia. Se on itseanalyysiä ja tiedän mistä itsevarmuuteni johtuu. Nyt yritän sellaista että jos opettelisi uusia juttuja. Jos siitä saisi itsevarmuutta, juttelen työssäni eri ihmisten kanssa ja se on kyllä auttanut jonkun verran, mutta edelleenkin ajoittain huomaan työssäni menevän siitä mistä aita matalin eli puhun lyhyitä juttuja. Minuakaan pettäminen ei ole haitannut muuta kuin seuraavana aamuna. Jos voisin niin vaihtaisin itseni toiseen, mutta en voi. En vain pysty rakastamaan miestäni, hän on minulle kuin veli. Hän myös ensimmäinen suhteeni joten sen takia epävarma olo että löydänkö koskaan ketään.

Yhteistyössä